This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hej,

Jeg er en ung frisk pige som planlægger backpacking tur.
    Er helt på bar bund og har derfor nogle spøårgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.

Jeg planlægger en tur på ca. 5 mdr.
    Jeg vil starte i thailand videre til cambodia – filipinerne – australien – Fiji – Bahamas – puerto Rico og kunne vildt godt tænke mig at komme forbi Hawaii også. Rækkefølgen er ikke fastsat.

Mine spørgsmål går for det første på hvad jeg skal regne med mit budget skal ligge på?
    Hvad kan man leve for i de forskellige lande ca?

Det andet spørgsmål er om det er en helt hen i vejret plan/rute jeg har i tankerne ?

Mht. flybiletter – kan det bedst betale sig at købe hjemmefra eller skal jeg bare gå ind i en lufthavn og bestille til første ledige fly? Jeg har ingen ide om hvor længe jeg vil være i hvert fald land og hvis det er muligt kunne jeg godt tænke mig at prøve noget frivilligt arbejde et sted, hvilket jo nok vil kræve at man er der et stykke tid:)

Jeg håber nogen kan hjælpe og tager imod råd og tips med kyshånd 🙂

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Prisen afhænger jo af de aktiviteter du laver de forskellige steder og hvor meget du skal flyve rundt. En jorden rundt billet kan vel fås fra 15.000, men med de destinationer du har, skal du nok regne med at du skal bruge lidt mere.

Da jeg rejste for 5 år siden havde jeg en tommelfingerregel om at rejse for 10.000 kr. pr. måned. Det blev i virkeligheden mere, men jeg sparede heller ikke på noget, hvad oplevelser angår. Med inflation og lav eurokurs skal du nok regne med lidt mere end 10.000 pr. måned.

Thailand og Cambodia er generelt billige og her kan du komme langt for få penge. De andre steder har jeg ikke været og kan derfor ikke udtale mig om.

Hvis jeg må give dig ét råd som jeg synes du skal overveje, så er det at lave en lidt mindre ambitiøs rejseplan. Du vil gerne til 8 destinationer, som er spredt ud over hele jordkloden, på 5 måneder. I denne periode vil du også gerne lave frivilligt arbejde som formentlig vil rive en måned ud af kalenderen. Det betyder at du har ca. 14 dage til hvert sted. 14 dage til et kæmpe land som Australien er med garanti ikke nok. Det ville nok være mere nærliggende at sige 1 måned til hver af de asiatiske lande og så 2 måneder til Australien. Sagt på en anden måde: Overvej om du ikke skulle sortere den ene halvdel fra (Puerto Rico, Bahamas, Hawaii og evt. Fiji) og gemme det til en anden god gang, jeg tror ikke du vil fortryde det. Så er der også en undskyldning for at tage ud og rejse igen 😉
    God tur.

Anonym Anonym

Hej Christina

Har du overvejet at arbejde frivilligt mens du rejser rundt? Der findes forskellige humanitære projekter hvor du samtidig med at hjælpe andre mennesker, også får en meget anderledes oplevelse med dig hjem.
    Hvis dette er med i dine overvejelser, skulle du tage at tjekke projekter på: http://www.exis.dk

Hilsen fra Danu 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account