This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym c.moerk

Hej.
    Jeg skal afsted om en uge bla. til sydøst asien. Men først skal jeg sejle i en måned og står i den situation at jeg ikke komme udenfor en lufthavn førend jeg er på en lille ø midt i stillehavet. Så jeg får svært mulighed for at købe myggebalsam undervejs. Derfor ville jeg høre om du lige er kommet hjem og evt. har rester af myggebalsam med hjem – i så fald er jeg meget interesseret i at købe det af dig! Det skal indeholde DEET, da det myggebalsam man kan købe herhjemme ikke virker på myggene dernede.
    Jeg bor i Århus.
    Venlig hilsen Camilla

Anonym M&T

Så har du en god grund til at tage til Sverige, der er det nemlig lovligt.
    God tur

Anonym stepher

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men hvad er DEET? Er det vigtigt at der er DEET i ens myggebalsam, hvis man skal til Thailand???

Anonym Magnus

Citronella virker også fint, den foretrækker jeg. Begge dele kan fås i Thailand, men det er vigtigere at have lange ærmer og bukser end at bruge myggespray. Der er stort set kun risiko ved solopgang og solnedgang og den er lille i Thailand.

Myggespray med DEET kan fås på ebay.co.uk og sikkert også på øer i stillehavet, hvis der kommer turister bare engang imellem 🙂

Anonym Camilla

Risikoen for at få malaria er måske ikke så stor i Thailand, men det er pt dengue epedimi i sydøstasien og det er desværre ikke alle myggestil man kan undgå! Heller ikke ved lange bukser og ærmer!

Anonym none

DEET kan du købe i, som tidligere nævnt, sverige. Men du har også rig mulighed for at finde det i Thailand i alle mulige butikker, mener faktisk selv 7Eleven har det dernede…

Anonym Jeanette

Hejsa. DEET eller Citronella er lige gode. De lokale i Thailand bruger for det meste Citronella, da DEET er ret giftigt. Men alt for at beskytte ig mod myggene. Vi brugte selv begge dele. Hvis du ikke lige kan komme til Thailand, så vil jeg varmt anbefale at du går ind og spørger inde i de Asiatiske butikker i Århus (bor selv i Århus), de er meget hjælpsomme og de kan ofte skaffe det hjem for dig.

Anonym Dorte

Lugten af eukalyptus falder ikke i myggenes smag, og derfor holder de sig helst fra den. Det er faktisk sådan, at i mange af de tropiske lande, hvor det vrimler med myg, planter folk eukalyptustræer rundt om husene, for at holde myggene på afstand.Alm olie og eukalyptus olie..Men husk at passe på med sol og alm olie

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account