This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Donbaek

Hej jeg er en pige på 18, som er i gang med sidste år af gymnasiet. Efter gymnasiet vil jeg rigtig gerne ud og rejse. Da jeg er helt vild med dyr har jeg fundet den perfekte rejse med Adventure Heart til Syd Afrika, hvor man skal arbejde frivilligt på projektet Noahs Ark:

http://www.adventureheart.com/lande/sydlige-afrika/frivilligt-arbejde-6/

Men jeg synes næsten det lyder for godt til at være sandt, jeg har derfor brug for at hører fra nogle, som har erfaringer med Adventure Heart som organisation, holder de hvad de lover i forhold til de oplevelser de siger man vil få? Pengene er ikke et problem, og det handler derfor ikke om prisen for rejsen, men udelukkende om organisationen er som den giver udtryk for ?, for så lyder det til at være et perfekt match til mine ønsker 🙂

Håber virkelig du kan hjælpe mig!!

//Simone 🙂

Anonym josefine

Hej Simone 🙂
    Jeg har været med adventure heart 3 måneder i ecuador (måneder på fastlandet og 1 måned på galapagos som frivillig arbejder)
    Jeg havde en super fed tur! Jeg synes at alt levede op til forventningerne og adventure heart havde helt klart styr på hvad de lavede 🙂 Så jeg kan klart anbefale dem! Du skal dog være opmærksom på at det ikke er sikkert at alt altid går efter planerne, da tid og planlægning typisk har en hel anden betydning uden for europa 🙂
    Jeg har kun positivt at sige om dem og jeg synes ikke de lover noget som de ikke kan holde eller giver sig ud for at være noget de ikke er 🙂
    Håber det var svar nok 🙂 Ellers må du meget gerne spørge mere.
    Hilsen Josefine

Anonym Anja

Jeg rejse med adventure heart i Venezuela og jeg havde en rigtig dårlig oplevelse af organisationen da vi com til vores Camp i chichi var den slet ikke bygget færdig alt var kaos og vi fik bestemt ikke det vi kom der ned efter, Der er helt klar mange ting som jeg husker fra min tur i venezuela som er rigtig positive men det er bestemt ikke adventure heart’s fotjeneste men befolkningen og naturen dernede som har gjort det stadig var en fed oplevelse. Det endte med vi var flere der tog hjem før tid.

Anja

Anonym Laura Bakmand

Hej.
    Jeg står i helt samme situation som dig simone! jeg har virkelig vendt og drejet det mange gange i mit hovede.. og jeg har heller ikke selv rejst med adventureheart før. så jeg er også lidt på bar bund. men jeg synes det jeg har læst mig frem til på deres hjemmeside er at med adventureheart, så kommer man afsted 7-8 uger (2måneder) hvor du så har 3-4 uger på en “overvandssafari” eller hvad de kalder det. og derefter 4 uger på noah’s ark. og min tanke var at jeg ikke behøvede det der safari noget, da det er for at arbejde med dyrene at jeg tager derned. derfor er jeg begyndt at søge og lede efter måder jeg kan komme afsted på men KUN til noah’s ark. hvis du kan forstå hvad jeg mener 🙂
    hilsen Laura

Anonym Mette

Hej Anja.

Jeg rejste med adventurehearts første tur til Venezuela i efteråret ’09, hvilken tur var du med på? Jeg kender en som rejste med i foråret og hun har samme beskrivelse som mig af opholdet (dog lidt mindre ringe end mit da vi var første prøvekaniner) men jeg har hørt et rygte om at et af holdene som rejste senere end jeg har sagsøgt adventureheart, så jeg har snakket med nogle af dem jeg rejste om at gøre det samme hvis det ikke er for sent. ved ikke om der er noget om det men ved du om det? Venlig hilsen Mette

Anonym Anonym

Jeg har ikke rejst med Adventureheart, men derimod med Alott, som sender folk sammen sted hen i Namibia – altså til Noah’s Ark, som i kalder det. Jeg har været afsted to gange, den sidste arrangerede jeg dog selv direkte med projektet, hvilket var så nemt som at klø sig bagi. Hvis du vil spare mange tusind på din rejse, så skriv direkte til Harnas Wildlife Foundation (det hedder farmen, det med “Noah’s Ark” er noget rejseselskaberne har fundet på, så de ikke behøver fortælle dig stedets rigitge navn, så du derved kan finde det selv og arrangere dit ophold udenom dem). Hvis i går ind på Harnas hjemmeside (www.harnas.org) kan i bare booke direkte hos dem og spare en hulens masse penge! Den mængde arbejde i selv skal lave er nøjagtig den samme, i sender bare papirer og lignende direkte til farmen i stedet for til et rejseselskab. De kan fortælle jer præcis, hvad i skal gøre. Der bliver altså ikke gjort noget ekstra for jer, hvis i går gennem en organisation, i får bare beskederne fra rejseselskabet i stedet for fra Harnas organisationen selv. Jeg var afsted to gange, begge gange seks uger – anden gang var beløbet der skulle betales bare lige 10.000 dkk lavere, fordi jeg skrev til Harnas og ikke til Alott eller Adventureheart. Det er piece of cake! GOFD TUR, i vil elske Harnas!!!!!!!!!

Anonym Anonym

Til dem som ønsker at komme på Noahs ark kan jeg oplyse jer at hvis i går ind på harnas.org vil i se at det er fuldstændig det samme. Noahs ark er bare det adventure heart kalder det for at kunne tjene penge på at være mellemled. Harnas koster knap 4000kr om ugen.
    En anden ting man skal være opmærksomme på med Adventure heart er at de tilbyder at skaffe de billigste flybilleter muligt. Køb dem selv. Da jeg rejste med dem sammen med min gruppe valgte jeg selv at bestille flybilletten som var helt samme afgang som min gruppe. Jeg sparede 3000 kr i forhold til resten af gruppen som havde købt gennem adventure heart. Selvom det var samme afgang vi kom med. Ergo de score 3000kr ned i deres egen lomme.

Anonym julie

Hej Anja og Mette.
    Ud fra jeres indlæg kan jeg forstå, at I begge har haft en dårlig oplevelse med adventureheart – og at nogle endda har sagsøgt organisationen.
    Jeg sidder og kigger på deres rejse til Ecuador og galapagos, som folk ellers har skrevet godt om.

Vil fraråde mig at rejse med adventureheart?

– Julie

Anonym Adventure Heart

Kære Anja, Mette, Laura og Josefine

Vi er meget kede af at læse ovenstående.

Først og fremmest vil vi gerne slå fast, at vi på intet tidspunkt i vores 30 år lange historie er blevet sagsøgt. Vi har haft ualmindeligt få sager i den instans, der hedder Pakkerejseankenævnet – og ingen af dem fra Venezuela efter 2009, som I skriver om.

Det er helt korrekt, at vi ikke kan give jer markedet billigste flybilletter. Men det er misforstået, at vi tager kr. 3000 i profit. Det ville være uhørt! Vi kan ikke konkurrere med Momondo. Vi laver gode flybilletter til den billigst mulige pris. Vores flybilletter er altid med flyselskaber, der er internationalt velanerkendte. Der er altid sygdomsafbestillingsforsikring på, som er betydeligt dyr. Har man dette i sine egne forsikringer, kan den pris regnes fra. Vi sikrer den rejsende på alle leder og kanter, når vi booker fly, noget vi ikke er i stand til, når man selv booker fly. Vi arrangerer alt det administrative i forbindelse med flyet, og dette koster penge – også når man selv booker. Vores partnere på destinationen skal være fuldt informerede, så man ikke pludselig står i en lufthavn alene. Desuden tegner vi også konkursforsikring, således at den rejsende ikke mister sin billet, hvis flyselskabet går konkurs. Fordi vi ikke kan konkurrere med Momondo med disse betingelser, er det alle rejsende frit for at vælge vores flybilletter, som vi anbefaler, eller at lave deres egen.

Det er lidt samme problematik, der omgiver vores særlige program Noahs Ark. For nej – man betaler ikke blot Adventure Heart for at være mellemled. Når man køber rejsen gennem Adventure Heart er man først og fremmest sikret service fra start til slut. Hjælp til yderligere programlægning, flybilletter, malaria, vaccinationer, visum, kontakt til Danmark, rejseforsikring og meget mere. Det er derfor Noahs Ark har valgt at lade Adventure Heart sælge deres produkt i Danmark, ligesom de har gjort med Allot. Noahs Ark og Adventure Heart har arbejdet sammen i rigtig mange år, og det er der god grund til.

Slutteligt er der kun at sige, at over 600 unge mennesker hvert år rejser med os. Jeg modtager personligt kopi af alle tilbagemeldinger, og kan med største overbevisning berette om en gennemgående tendens, om hvad vores kunder siger, når de kommer hjem: Jeres rejse har ændret mit liv. Tak.

Det er også derfor, jeg selv vælger Adventure Heart hver gang, jeg skal rejse. Det er derfor, jeg meget gerne vil svare jer – for jeg synes, det er vigtigt, at I kender vores side af historien, så I kan få samme fantastiske oplevelse. Hvis I ønsker at høre en tidligere rejsendes syn på det, kan jeg anbefale Adventure Hearts facebook-gruppe, side eller DeltagerNetværkets afsnit på vores hjemmeside.

Rigtig god rejse!

Med venlig hilsen
    Amalie, Adventure Heart

Anonym Anonym

Adventure Heart gav tilbud på flybillet, som vi selv fandt 8.000 kr. billigere. Desuden var de ikke altid lige behjælpelige og skrev misvisende information i flere af deres afrejsebreve, som både kostede ekstra tid og penge (visumregler, flybillet, faktura, mv.). De havde ikke styr på særlig meget, men da jeg endelig kom afsted på min tur til Ecuador, så var den fantastisk, men igen – det kan jeg ikke takke organisationen for – de gjorde forarbejdet 10x mere besværligt.
    Jeg fortryder ikke min rejse, men jeg vil hverken anbefale dem eller rejse med dem igen.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account