This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Zingenberg

Vi er to der har planer om at rejse rundt i Sarawak på Borneo i 1½ md, til næste sommer. Og vil meget gerne høre andres erfaringer med at rejse der! Vi har tænkt os at campe i nationalparkerne og få set en frygtelig masse natur! Alt hvad du har af information vil vi meget gerne drage nytte af!

Mange hilsner Jonas og Carina

Anonym Jesper Jensen

Jeg talte sidste år med en dansker, der arbejder for et af adventure firmaerne i Sarawak (Borneo Adventure).

Han fortalte at Sarawak stadigt er uspoleret, men at det lige er ved at “kappe over” over blive turistet.

Han anbefalede det dog mange mange gange.

Jeg har set en del billeder og både naturen og kulturen ser fantastisk ud.

Sarawak er dyrere end resten af Malaysia, men jeg tror ikke det koster så meget at flyve der til. Der er lavprisfly fra Malaysia og i kan tjekke om i kan flyve hele vejen med Malaysia Airlines. Sidste år gav de indenrigs billetten gratis, hvis man fløj med dem fra Europa.

Anonym Lisette

hejsa..
    jeg var der i en uges tid i April.
    en ting er sikkert. i skal tage ud og se Orangutangerne,
    det var fantastisk. De kom fra alle sider da det var
    fodringstid. vild oplevelse at stå mellem de her kæmpedyr som kom kravlende ned af træerne for at hente bananer..
    pas på med de arrangerede jungleture..
    Det er alt for opstillet og stammerne i langhusene
    er SÅ trætte af turister… det var skuffende..
    God tur

Anonym Karin

Hejsa,

Jeg har rejst rundt 3-4 uger i Sarawak. Det er fantastisk. Vi fløj fra Johor Bahru til Kuching, hvorfra vi tog til Baku Nationalparken og en to-dages tur til et langhus. Vi fandt en af de tur, hvor der ikke er ret mange turister.

Derefter fløj vi til nationalparken Mulu, som I ikke må glippe. Her skulle vi nok have sat nogle flere dage af, da de har nogle meget spændende trekkingture.

Vi fløj fra Miri over til den lillebitte flække Bario. Det var rigtig fedt og næsten ingen turister.

Herfra fløj vi videre til Sabah-regionen.

Se at komme afsted.

Der var ikke mange turister i januar/februar og prisniveauet er ok.

Billige flybilletter fås hos airasia.com.
    Vi købte et flypas hos Malaysia Airlines i Kuching, som gav os billige flyvninger i Sarawak.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account