This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym josephiner

Jeg er en pige på 19 år som rejser til Koh Samui (Thailand) d. 22 august og 2 måneder frem.

Min familie siger at det er for risikabelt at tage afsted alene, men jeg synes det bare er en chance for at opleve noget på egen hånd, blive mere selvstændig og ansvarsbevidst.
    Men jeg er alligevel kommet i tvivl om det er en god ide.
    Er der andre der har rejst afsted alene? Evt. gode råd eller erfaringer..
    Jeg har søgt efter rejsepartner, men uden held og mine veninder har desværre ikke mulighed enten pga. studie eller økonomisk.

Jeg vil virkelig gerne høre fra andre der evt har rejst alene og om Thailand er et okay sted at tage til alene 🙂

Anonym Heidi

Hej!

Jeg står i præcis samme situation som dig, jeg lander i Bangkok d. 28/12 og tager først hjem inden februar..
    Kigger lige med for at få gode råd 🙂

dejligt at se der også er andre som bare springer ud i det alene, håber du får en fantastisk tur!

Anonym josephiner

Okay fandt du nogle kontakter dernede evt. fra Danmark? 🙂
    Hvor har du rejst hen i Thailand?

Det er altid godt at høre fra andre, der står også at skulle afsted alene, så jeg ikke føler mig komplet lost, må bare springe ud i det.. Ærgeligt at du først tager afsted i december kunne nu være rart at følges med en derned ad – God tur til dig ihvertfald! 😉

Anonym Anne Fuglsang

Hej,Jeg står også i den situation. Jeg rejser fra DK d. 31. august – og skal være i indien i 1 måned, hvorefter jeg lander i bangkok og ser, hvad der sker indtil jul.
    Måske vi kan nå at mødes?? (jeg er 20år) Min familie er også meget skeptisk omkring det at rejse alene..

Anonym Mie

Jeg har rejst alene i bl.a. Thailand og følte mig helt tryg undervejs. Man skal selvfølgelig bruge sin sunde fornuft især om aftenen, men jeg syntes det gav sig selv da jeg var i situationen.
    Jeg er sikker på I begge får en fantastisk tur!

Anonym josephiner

Hej 🙂

Ja det vil jeg da meget gerne 🙂
    Hvornår er du så i Bangkok? Jeg regner med at være på Koh samui det meste af tiden, men ved ikke om du interesseret i at komme derhen? Har du købt billet?

Du kan da få mit nr. 30 23 73 43 eller min mail jose-155@hotmail.com så kan det være vi kan finde ud af noget. .. 🙂

Anonym Mie

Jeg har rejst lidt rundt omkring i Thailand, men jeg var nordpå og i Bangkok alene, ellers har jeg været med veninder hjemmefra sydpå. Men udover det har jeg rejst alene i både Cambodia, Indonesien og Filippinerne.
    Hvis man er åben og sørger for at komme ud så skal I nok møde en masse andre mennesker.
    I Bangkok kan jeg varmt anbefale at bo på Jysk rejsebureaus hotel New Road Guesthouse. Her var der rigtig god stemning og mulighed for at møde andre danskere. Desuden er de rigtig hjælpsomme mht hjælp til den videre rejse.

Anonym josephiner

Okay det lyder da rigtig rigtig spændende!
    Fedt at du er flyttet permanent derned det er også min drøm men det skulle være lidt vanskeligt at få godkendelse fra Thai myndighederne 🙂

Tror da så jeg vil tage en uge på Koh Tao.. Er du på Koh Tao mellem d. 23 aug – 22 okt? 😉

Anonym Sabrina

Hej Josephine,

Der er absolut ingen grund til bekymring. Jeg rejste alene til Koh Tao, 2 timers sejltur fra Samui, for 2 aar siden og endte med at flytte permanent hertil. Besoeger Samui ca. hver 3. maaned og det er det sikreste og letteste sted at befinde sig. Normal fornuft, som du bruger i DK vil holde dig 100% sikker. Bare hold dig fra at falde i soevn paa stranden med dine vaerdiggenstrande paa dig.

Hvis jeg var dig ville jeg kraftigt anbefale at tage en tur til Koh Tao. Alle elsker oen og ender med at komme tilbage igen og igen. Generelt set er her langt mere stille og afslappende her i forhold til Samui. Samui har en tendens til at tiltraekke familier og aeldre par, hvorimod Koh Tao er fyldt med unge, livlige backpackere.

Sabrina.
    http://www.dykningkohtao.com

Anonym Sabrina

Altid her. Kom og besoeg DJL Diving hvis du faar lyst til at laere at dykke 🙂

Anonym josephiner

Okay helt sikkert 😉
    Mange tak!

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account