Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3534723
     Anonym

      Kender personligt ikke selv til Hiking i Uganda, men der kommer en del frem hvis du googler hiking uganda.
      Jeg har selv haft kontakt med nedenstående firma og havde en positiv oplevelse. Kan se de også tilbyder hiking.
      http://www.uwa.or.ug

      #3534717
       malene schwarz

        Jeg søger nogen som ved hvilke firma/myndighed man skal kontakte for at finde guide og tilladelser til trekking i Ugandas Bjerge?

        #3534752
         Anonym

          der er to steder med serioes hiking i Uganda, Rwenzori bjergene og Mount Elgon. Rwenzori er rigtig dyrt, ca. 1000 USD for en 8 dages tur. Imens Mount Elgon kan goeres for ca. 50 USD per dag. Der er ingen grund til at kontakte nogen ingen. Du skal bare fragte dig selv til Kasese (Rwenzori) eller Mbale (Mount Elgon), hvor det hele kan ordnes fra. Hvis du bestiller gennem et tour bureau, saa bliver det meget dyrere. Men Matatu tours er vist et af de billigere og faar gode anmelderser.
          Derudover er der masser af vandre muligheder omkring Sipi Falls, Crater soerne og i saerdeleshed i Mgahinga national park, hvor du kan bestige 3 forskellige vulkaner paa op til 4100 meter. Den ene er Mount Sabinyo, hvor du paa toppen vil staa i Congo, Rwanda og Uganda paa samme tid. Men de er ret anstrengende.
          Uganda er et fantastisk land med meget andet end hiking og de flinkeste mennesker i Afrika. Sidder i oejeblikket hernede for anden gang.
          Uganda wildlife authority styrer de ovennaevnte parker og er forholdsvis behjaelpelige, men alt kan arrangeres hernede fra til billigere penge.
          Jeg har masser af anbefalinger, hvis du skal afsted, saa skriv endelig

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account