This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tine

Hej Piger

Synes bestemt at I skal tage afsted til Sydamerika, hvis det er det I drømmer om. Jo, Bolivia kan bestemt være koldt på denne årstid, men der er stort set altid koldt i Bolivia. Jeg rejste fra Buenos Aires til Lima i juni/juli måned i ’11. Det var koldt i Bolivia og lidt køligt i Buenos Aires (når man kom fra Afrika), men ellers så var vejret godt. I det nordlige argentina, havde vi ca. 25 grader og i Peru havde vi omkring 20-30 grader, så det kan bestemt også være varmt i disse måneder, men det er en god ide at have varmt tøj i Bolivia, men det kan I også let købe der! ellers har I jo også muligheden for at tage til Chile, hvor det skulle være varmere 🙂

Anonym tildeogriks

Hej.
    Vi er to piger som var meget tætte på at bestille en flybillet til Argentina og hjem fra Lima i Peru, med udrejse dato den 6 maj og hjemrejse sidst i juni måned.. Men så slog det os at vi lige skulle tjekke vejret.
    Temperaturen ligger på ca 15 grader både i Argentina, Bolivia og Peru, som er de steder vi gerne vil igennem i de to måneder.
    Nogle der har erfaring med landet i den tid? Er det koldt og lange bukser eller kan man godt have shorts på og nyde en smule sol engang imellem?
    Vi har virkelig brug for ALT den info vi kan få, hvis nogle har mulighed for at hjælpe os.
    Ellers så gerne alternativer, hvor to piger på 20, som gerne vil opleve lidt af hvert, altså både ørken, natur, bjernge, smukke strande med liv i havet, regnskove, gerne noget sol og ellers hvad der er af andre spændende ting.. Vi overvejer lidt californien og mexico, hvis nogle har erfaring med det, må de meget gerne give en tilbagemelding 🙂
    Tak for svar på forhånd, håber der er nogle der vil hjælpe!

Anonym globetrotter

De måneder, I skal rejse i, er højsæson for Bolivia og Peru; men fordi masser af de spændende steder, I kommer til at besøger, er højt beliggende, er det altså ikke specielt varmt. Men solrigt! Men det er helt fantastisk alligevel! I Argentina er det efterår på det tidspunkt, så ikke særligt varmt, men igen, det gør det bestemt ikke dårligt!. Jeg var i Mendoza området i juni måned, og det var ufatteligt smukt med de gyldne farver.
    Hvis I vil have stranddelen med, vil jeg forslå Brasilien, selvom det er vinter i Rio, er der stadig masser af varme og sol og fantastiske strande…

Anonym Claus

“men der er stort set altid koldt i Bolivia”

Temperatur i Santa Cruz i juni mdr er 25 gr og 28 gr i Rurrenabarque.

Temp i Sucre i juni mdr 20 gr. Jeg vil ikke kalde det stegende hedt, men at sige, at det altid er koldt i Bolivia, er nok en sandhed med modifikationer.

mvh
    Claus

Anonym Line

For os fungerede det egetligt meget godt at have vores danske forårstøj med. Dog kunne jeg aldrig have undværet mine lange underbukser, store tørklæde (blev også brugt som tæppe i natbusser), hansker og min tynde vind- og vandafvisende jakke.
    Vi rejste i Argentina, Chile og Paraguay fra 1. april til 1. juli og oplevede temperaturer på mellem -15 (i 4800 m højde) og 30 grader.

Anonym Tine

Ja, selvfølgelig, så kommer det an på hvor man er, men hvis man skal til salar de uyuni og lake titicaca, som er to af de helt store turistattraktioner, så er det koldt

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account