This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym gydegaard82

Hej alle!

Håber på lidt hjælp.
    Jeg rejser om en uge 1 1/2 måned til Cambodia, Laos, Thailand og Malaysia-Borneo..
    Jeg er vaccineret for hepatitis, gul feber, difteri-tetanus osv osv.
    Jeg er IKKE vaccineret for Japansk hjernebetændelse..
    Jeg har hele tiden fået at vide det ikke var nødvendigt.
    Min veninde har i dag fået at vide det var yderst vigtigt at hun fik den.
    Vi får modstridende svar fra vores læger og de klinikker vi ringer til. Er der nogle der har erfaring med hvad man skal? For ærligt talt er jeg lidt på den, det er faktisk for sent at få den da man skal have 2 doser med 1 uges mellemrum.
    Håber der er nogen derude der har det “endelige svar”.

Anonym Magnus

Statens Seruminstitut burde kunne informere dig.

Få den første dose inden du tager afsted og den næste på et privathospital i Bangkok. Standarden på privathospitalerne i de store byer i Thailand er mindst lige så høj som på danske hospitaler og prisen en hel del lavere.

Anonym Janni

Hej.
    Står selv og skal rejse til asien, bla. Cambodia, Vietnam, Thailand osv. Jeg har fået vaccinenen og ville ikke rejse unden at have fået den. Men du kan godt nå det, der skal bare gå to uger imellem du får vaccinationen. Så på 1 1/2 mdr kan du godt når det. Ingen panik.
    Lægerne er selv i tvivl om mange af de vaccinationer. Har også selv læst mig til det meste også ang malaria piller.
    Håber svaret kan bruges,mvh Janni.

Anonym Anonym

Hej
    TUSIND tak for svar…
    Gik lige i totalt panik
    Kiggede for længe siden på Serum instituttet plus ringede til det sted som vaccinerede mig sidst.
    Lægen sagde det ikke var nødvendigt, og det samme med seruminstituttet da de deler deres søgefunktion op i lande, og er man i hvert land under 1 måned tager den den ikke med..
    Vil få den i morgen og så finde et hospital i Bangkok.
    Igen 1000 tak for hjælpen :o)

Anonym Doc…

Japansk hjerne hinde betaendelse er kedelig at faa….
    Men forekommer for det meste kun som epidemi i braenset omraeder i tidsbegraenset perioder.
    Lever selv i sydlig kina, med masser af sygdomme, er saa heldig ikke at bli’ ramt endnu !!

Anonym gydegaard82

Jeg har så haft ringet til 2 klinikker i Kbh nu, og de fortæller mig det ikke er nødvendigt..
    Man bliver helt rundt på gulvet..
    10 dage?? Min veninde blev vaccineret af egen læge som vidste hun skulle flyve 7 dage efter 1. dosis og samme dag som 2. dosis!!

Anonym Anonym

Du skal nok være opmærksom på at man ikke må flyve før 10 dage efter du har fået vaccinen.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account