This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mieschandorff

Hvor billigt kan man lave en tur på 43 dage til Thailand Phuket.
    Vi er to piger som godt vil opleve en hel masse, på en masse ture og se en masse.
    Vi vil gerne opholde os i Patong beach. Det er i hvert fald der vi gerne vil bo det meste af tiden.

Vi vil gerne shoppe en del og engang imellem spise nogle fine steder.

Hvor billigt vil i sige vi kunne gøre det, med fly, hotel, lommepenge osv. inkl?

En anden ting er, flybilletter. Hvad er billigt, det billigste vi har kunne finde er fra kastrup til phuket (tur/retur) til 5900. Vi skal dog også sidde i flyet i over 20 timer.
    Det er ligemeget om vi skal flyve fra kastrup eller billund, billund ville dog være mest praktisk?

Hvad skal vi se i Thailand? 🙂

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

Det er meget svært at vurdere hvor billigt I kan gøre det, for det kommer an på flere ting.

Hvor meget vil I Shoppe på de 43 dage?
    HVOR fint og HVOR ofte vil I spise fint på de 43 dage?
    Er alkohol og fest en stor del af turen?
    Hvilke ture vil I på (dykning, trekking, jungle, kultur)?
    Er det vigtigt for jeg at bo på Hotel, eller kan I nøjes med hostel og evt. dormitory?

I kan bo ret billigt og I kan spise relativt godt for billige penge. Et normalt backpackerbudget kan vel holdes indenfor 100 kr. om dagen. Hvis I gerne vil have en øl til maden eller I iøvrigt gerne vil ud og feste lidt, så kan I hurtigt putte 50-100% ekstra på dette budget. Alkohol er en “typisk dræber” af rejsebudgetter.

Turene er det der koster og det kan derfor godt betale sig at overveje hvilke tour-operatører I vil bruge. Prøv f.eks. at låne Lonely Planet på biblioteket og se hvad priserne er på nogle af turene (og hotellerne for den sags skyld).

Da jeg var I thailand for 5 år siden havde jeg et budget på 10.000 pr. måned til alt, men jeg brugte f.eks. 4000 kr. på 2 uger på at blive certificeret dykker. Derefter tog jeg på et 3-dages liveaboard som kostede 1500 kr., så var der transport og andre ture etc.

Jeg levede ikke i speciel luksus, men jeg boede for det meste på eget værelse med bad. Jeg spiste almindelig Thailandsk mad og drak kun alkohol når den fik “et drag over nakken” eller ved enkelte lejligheder. Jeg shoppede ikke i nævneværdig grad.

Hvis det lyder som jer, så kan I sikkert godt holde jer indenfor 10.000 kr. og så der også er lidt til shoppingbudgettet. Ellers skal I nok højere op. Hvis I alligevel KUN skal være i Phuket, så prøv at lave en longterm deal med en af hotellerne. Så kan det være I kan få et godt værelse relativt billigere end hvis I kun skal være der et par dage. Men når I nu skal være der i 43 dage, hvorfor så ikke opleve lidt mere af Thailand end kun Patong Beach(?)

Mht. flybilletter: En hurtig søgning på http://www.momondo.dk viser at I sagtens kan flyve billigere hvis I f.eks. flyver CPH-BKK. Så kan I enten tage Air Asia fra Bangkok til Phuket eller nattoget som er en billig løsning. Alternativt kan I formentlig få en billig billet med Ryan Air fra Billund til Stansted og så flyve fra Heathrow til BKK. I skal dog nok påregne noget transittid fra Stansted til Heathrow.

25.000 for det hele virker ikke urealistisk.

Du spørger endvidere hvad I skal opleve i Thailand. Et godt råd fra mig vil være at begrænse jer til Phuket og omegn, hvis I vil have fast base her. Det andet kan ikke lade sig gøre. Thailand er et stort land og hvis I vil opleve hele Thailand er det lettest at være mobil og bevæge sig lidt rundt. Dét er til gengæld også den eneste rigtige måde at spendere 43 dage i Thailand på, hvis du spørger mig.

God tur hvad end I beslutter jer for :-).

Anonym Søren Koch

hvis i ikke har tjekket flybillet.dk endnu så synes jeg i skulle finde rejsen der :)!

Anonym Søren Koch

hvis i ikke har tjekket flybillet.dk endnu så synes jeg i skulle finde rejsen der :)!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account