This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Cavendish

Vi er to piger på snart 38 og 39 år som godt kunne tænke os at rejse som backpacker i Spanien. Vi har tænkt på Caminoen, men vi kunne godt tænke os at, at kigge lidt på nogle andre muligheder.
    Findes der overhovedet backpackerrejser for folk i vores alder eller er det kun for studerende og andre unge mennesker? Vi søger udfordringer både på det fysiske og det mentale plan samt en billig og oplevelsesrig tur.
    Håber at vi herigennem kan få nogle af de svar vi søger… 🙂
    Christina & Pernille

Anonym Dennis

Alder er intet problem. Jeg er selv 34 og rejser hvert år som backpacker.
    Hvor længe har i tænkt jeg at rejse i Spanien?

Backpacker-rejser er jo et vidt begreb – normalt når man rejser som typisk backpacker, køber man en billig flybillet, finder et hostel i byen og booker det for x antal dage, indtil man tager videre til ny by og nyt hostel, på billigste måde.
    Der er ingen restriktioner på at man skal være under en alder,
    eller om man føler sig for gammel til de andre.

Find ud af hvad i vil se og lav en plan for at se om I kan nå det inden for den tid i sætter af.
    Kender ikke selv til Camino vandringen, men på alle hostels er der masser af tilbud på forskellige ture, korte som lange.

mvh
    Dennis

Anonym tln

Hej

Dennis har helt ret. Backpacking er har ikke noget med jeres alder at gøre. Den ældste backpacker jeg har mødt var en ældre kvinde på 82. Backpacking er måden du rejser på. Så på med rygsækken.

God tur

Torben Linnemann
    Backpacker Planet

Anonym Jenny

Hej piger

Jeg er lige kommet hjem fra Caminoen og er blevet stor fan. Det er en fantastisk oplevelse fordi man møder andre mennesker på en af deres livs spirituelle (eller religiøse) rejser. Det betyder at man har lov til at være og gøre lige præcis som man har lyst uden at nogen forventer noget af en og uden at nogen kigger skævt til hvordan man ser ud eller spiser eller lugter for den sags skyld. Og så er ruten jo dejligt praktisk fordi den er godt afmærket og der er herberg til 5 Euro pr. nat fordelt godt ud på ruten. Der er så vidt jeg ved ingen danske bøger om Caminoen men der er både gode tyske og engelske bøger som beskriver ruter og herberg. Og der er mange forskellige ruter. Jeg tog den nordlige langs Biscayen. Der var mange udsigter der fuldstændigt tog vejret fra mig.
    Jeg tilslutter mig de andre – backpacking har ingen alder. Jeg mødte en mand på 70 som havde gået mange tusinde km de seneste år med rygsækken på.

Rigtig god tur

Jannie

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account