This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym DanielJohansen

Du kan sagtens uploade dem direkte til Dropbox uden at installere programmet og 100 GB lagerplads kan erhvervs for 60 kr/md. Når det er sagt er det desværre nok et long shot, at uploade billeder. Det kommer selvfølgelig an på hvor du rejser, men du vil sandsynligvis meget sjældent finde internetforbindelser der bare i nærheden af lige så hurtige som i Danmark. Det vil derfor kræve mange, mange timers arbejde at uploade dem.

Som der nævnes herover så køb en ekstern harddisk eller USB stik som sikkerhedskopi og brænd resten til DVDer som du sender hjem løbende. Det behøver ikke koste alverden. Husk at der ikke er nogen garanti for, at det du fremsender med posten kommer frem.

Rigtig god tur 🙂

Anonym Daizz

Jeg plejer at tage en ekstern harddisk med til backup af billeder. Derudover uploadede jeg de bedste af dem til min hjemmeside, så jeg havde dem to steder.

Anonym Mads

Da jeg selv var afsted på en 3 måneders rejse, havde jeg et par ekstra usb-stik med (4-8 gb) + i alt 3 SD-kort til mit kamerat, for at kunne dele billederne lidt op, i tilfælde af tyveri eller anden form for bortkomst – på den måde sikre du, hvis uheldet skulle være ude, at du ikke mister alle dine billeder, men kun en del af dem.

Derudover kan du uploade billeder enten via Dropbox eller Google’s Picasa.

Næste gang jeg tager afsted, har jeg tænkt mig at anvende Picasa.

Venlig hilsen
    Mads

Anonym Sola

Jeg skal snart ud og rejse i 4-5 måneder, men ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre med de billeder jeg tager under rejsen.

Jeg regner med at tage mange billeder! Har 4 8gb memory cards, og regner med at brænde cd’er med billederne når memory cards’ne bliver fulde og skal tømmes. Men vil dog også gerne have billederne “væk” fra mig. Ville derfor gerne lægge dem i et dropbox/picasa-agtigt program (der skal være masser af plads), men kan ikke helt gennemskue hvordan det kan komme til at fungere.. jeg rejser nemlig ikke med computer, så det skal ske fra internet-caféer..

Og så kommer det måske ret dumme spørgsmål: Hvis man nu f.eks. vil bruge picasa til lagring af billeder – kræver det så ikke, at den computer man bruger til at overføre billederne fra kamera til picasa har installeret picasa?

Jeg overvejer som alternativ at have et giga-usb-stick med, så jeg har billederne flere steder (der får jeg så bare ikke billederne væk fra mig)

Nogen der har nogle erfaringer / idéer med lagring af billeder??

Håber nogen kan hjælpe! 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account