This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym tanjahnielsen

Hejsa alle rejselystne mennesker..
    Vi er et ungt par som rejser til østafrika til sommer, vi vil gerne opleve de mest fede og store ting der, som virkelig aldrig glemmer…..
    For at fortælle lidt om vores rute. Så starter vi med med uge i Nairobi på Upperhill campsite (ejet af wildebeesttravel), vi skal på halvdagsturen til laren blixen, elefanbørnehjem der, samt safari til masai mara og lake nakuru,,,, efter 1 uge i nairobi skal vi tage nattoget derfra til Mombassa,,, der skal vi være og arbejde på børnehjem, men har fri i weekenderne til oplevelser…
    dereffter vil vi tage bussen fra mombassa til Dar es salaam hvor har 1 overnatning på safari Inn,,, derefter sejler vi til Stone Town og har nogle nætter der på Clove hotel og derefter tager vi til Nordkysten (Kendwa beach) og bor på white sand beach hotel…. er den strand god???

HVILKE OPLEVELSER VIL VÆRE GODE DISSE STEDER?
    GODE RÅD TIL DISSE STEDER??

mange gange tak hvis kan få en masse gode svar..

Anonym Anonym

Var i Tanzania zanzibar i februar…

– Stik imod hvad alle andre siger så havde vi nogle fantastiske dage i Arusha. Nok mest fordi vi mødte en masse super spændende mennesker
    – Dar er en skod by… (jeg fandt ihvertfald aldrig charmen ved denne by)
    – Flyv til Stonetown. Det er billigt og sejlturen var for vores vedkommende aldeles uinteressant (jeg plejer ellers at elske sejlture….) Desuden er det et helvede at købe billet pga de mange touts omkring salgstederne.
    – Stonetown er en hyggelig “storby” med masser af gode cafeer. Prøv evt at spise ved de små boder ved vandet ud for fortet
    – Spice tur kan anbefales
    – Kendwa beach er et cool sted til 4-5 dage og white sand klart det bedste guest house, men deres restaurant stinker!!! For dyr i forhold til kvaliteten
    – Stranden ved Jambiani er ikke den bedste og forvent en MEGET lokal landsby med få turister. Der ligger et dansk ejet guesthouse!! Personligt var 3 dage nok her.

Go’ tur…. Diamanten 😎

Anonym Anonym

Hejsan!!
    Jeg “boede” paa Zanzibar, i en lille landsby kaldet Paj’e, fra aug-dec 06. Det er et meget fattigt sted og I skal soerge for at bruge godt med myggespray. Ikke for at skraemme jer, men stort set alle paa min hoejskole (34 elever) fik malaria. (Maaske var vi bare uheldige!)
    Nordoeen er helt fantastisk og det er en oplevelse at tage til Fullmoon Party i Kendwa.. I skal ogsaa tage og tage paa snorkeltur til oen Mnemba. Det er helt fantastisk smukt! Og de lokale tilbereder laekker afrikansk mad til jer paa en anden strand mens I er ude og udforske revet;-)
    Stone Town er en dejlig by, men man er noed til hele tiden at skulle afvise de lokale der vil saelge en noget. Hvis I handler, saa prut altid KRAFTIGT med prisen. Proev Coffee House eller Stonetown Cafe, der faar I god mad. Ned til vandet ligger ogsaa en restaurant hvor man sidder paa gulvet og faar chapati (“nationalretten” eller hva man nu kan kalde det). Det er super.

Spice tour kan helt klart anbefales. Derudover besoeg ogsaa Jambiani Forrest og kom helt taet paa colobusaberne.
    Gaa en tur i en af de smaa landsbyer (gerne Paje, der er de lidt vant til turister) og oplev stemningen. Soerg for at holde godt oeje med vaerdigenstande da nogle boern vil foelge efter jer og, ja.. Dog havde vi ikke de store problemer;-)
    I paje ligger ogsaa en skandinavisk/danskejet hoejskole…
    Skriv endelig og spoerg hvis du har flere spoergsmaal mht. Zanzibar;-)

Anonym Anonym

hejsa tak for svarerne.. det lyder dejligt.. og gode råd. Min veninde har været på samme højskole som dig dog 1 år før dig…
    Hvad med prison Island er det en god tur?
    og delfiner hvor er der gode chancer for at svømme med dem?
    hvordan passer vi bedst på pas, penge, billetter der?
    hvad valuta er bedst have der? ‘
    på forhånd tak..

Anonym Rikke

Hej Jeg overvejer kraftigt at ta på Zanzibar højskole, kan det varmt anbefales? Har egentlig lige fået lejlighed og er kommet ind på den uddannelse jeg gerne vil, men er bare blevet så fristet! Hvad er alderen sådan ca på eleverne? Ved godt det er det falske sted jeg spørger, men ku lige se I begge havde lidt viden om højskolen!
    Mvh Rikke
    Svar på mail: rikke_2@hotmail.com

Anonym Anonym

ta ikke på den højskole!!! Ejeren/forstanderen har vist kun oprettet den skole for at score unge piger fra norge og danmark (men han har besøg af kone og barn).
    Han har ikke fortjent dine penge!

Anonym Lotte

Min veninde har været på højskolen og hun var utrolig glad for det! 🙂 Har ikke hørt noget dårligt om forstander parret så vidt jeg ved så bor de der altså begge ! Både forstanderen og hans kone!
    Jeg tager afsted i August og jeg er slet ikke i tvivl om at det bliver en helt fantastisk oplevelse,

Anonym Camilla Gilling

Jeg synes det er rigtig mærkeligt, at skrive man ikke skal tage på højskolen, når man ikke selv har været der og har hørt at forstanderen ‘vist nok’ skulle være sådan og sådan. Min bare røv!!!
    Jeg har selv gået på højskolen og det var de BESTE fire måneder i mit liv. Jeg kan kun anbefale alt og alle til at tage afsted, det er en oplevelse for livet. Der var overhovedet ikke noget med forstanderen. Han har som sagt både kone og børn, som også var dernede..
    Tag afsted og jeg vil love jer for, at i aldrig fortryder! 🙂

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account