This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym frkappel

Hej..
    Jeg er lige nu ung pige i huset i Indien.
    Men når jeg engang er færdig skal har jeg en måned at bruge i Nepal.
    Det har altid været en kæmpe drøm at komme til Nepal.
    Min hjemrejse til DK er bestilt fra Katmandu d. 2 juli. Men jeg har hele juni måned i Nepal.
    Så skal for det første fra Nord Indien til Nepal selv, men tog, bus eller?
    Vil SÅ gerne høre om andres erfaringer.
    Jeg vil meget gerne se nogle bjerge, gerne ved Lukla. Har forsøgt at søge, men får ikke meget info. Vil helst ikke til at snakke med et dansk rejseselskab og bede dem om hjælp.
    Men er der nogen der har været i Lukla. Kan man tage en kort rute på trek og stadig se en masse smuk natur og bjerge. Og er det nemt at finde overnatning i Lukla, hvis man kommer spontant.
    Jeg havde tænkt at flyve fra Katmandu til Lukla også tilbage igen. Hvor lang tid skal jeg evt. bruge i Lukla.

Håber en kan hjælpe:) På forhånd mange tak!

Anonym Anonym

Hej du!

Der kører ikke tog i Nepal, men du kan tage tog i Indien til Raxaul og med bus derfra over grænsen til Nepal ved Birganj.

I Juni er der regntid i Nepal, men det behøver ikke være dårligt. Men det betyder, at du nok ikke har lyst, at blive ret lang tid i lavlandet ved den Indiske grænse. Der er varmt og fugtigt.

I regntiden er sigtbarheden ofte dårlig, så udsigten er mere begrænset. Men det er samtidig også den tid, hvor meget er grønt og frodigt.

Flyene til og fra Lukla aflyses med jævne mellemrum i regntiden på grund af sigtbarheden, men det kan lade sig gøre, at komme afsted. Og du kan sagtens lave et kort trek i det område. F.eks til Namche Bazaar og retur

Du behøver ikke booke noget på forhånd i Lukla; og slet ikke i Juni.

Men der er jo masser af andre steder, at opleve bjerge og natur i Nepal.

Jeg kan sagtens forstå, at du ikke vil booke det gennem et dansk bureau…du kan lave samme oplevelse for den halve pris ved at booke direkte hos et nepalesisk bureau.

For din egen sikkerheds skyld bør du booke trek gennem et autoriseret trekking bureau, men ellers er det helt sikkert, at bevæge sig rundt i Nepal. Blot skal man ikke gå i bjergene alene.

Jeg vil gerne sende dig information om det bureau, vi plejer bruge, hvis du er interesseret. Men der er masser af bureauer at vælge mellem, når du først er ankommet til Kathmandu.

Hilsen
    Lisbeth 🙂

Anonym Anonym

Hej Lisbeth. Det må du meget gerne gøre. Ved godt det ikke er det bedste tidspunkt, men har ikke andre muligheder:(
    Har lige lidt spørgsmål, hvis det er okay.

Hvad anbefalder du ellers, hvis ikke det skal være i Lukla?
    Jeg tænker at rejser fra Indien til Kathmandu også finder et bureau når jeg er der. Jeg vil bare gerne afsted i 5-7 dage på trek og se lidt natur. Jeg er slet ikke professionel “vandrer”.
    Hvad anbefaler du? og hvad er prisen på sådan en tur.

Hvad med overnatning på vejen fra Indien og til Kathmandu, er det nemt nok, skal man bestille i forvejen?

Håber du kan hjælpe:) På forhånd mange tak!:)

Anonym frkappel

Og det er mig der skrev overstående:)

Anonym LisbethFriis

Hej igen

Vi plejer at bruge Nepal Azimuth Treks (www.nepalazimuthtreks.com) og kan kun give de bedste anbefalinger. Ejeren af bureauet, Kal Bahadur Tamang (kaldet Kalu) har vi kendt siden han startede sin karriere som porter (bærer) i 1999.

Hvis det ikke skal være Everest og Lukla, tænker jeg, at Annapurna er interessant. F.eks. Annapurna Balcomy (Ghandruk Trek).

Jeg tør ikke rode mig ud i, hvad det koster. Der er for mange faktorer, som har indflydelse på det. Men du kan skrive til Nepal Azimuth Treks og spørge. Det forpligter ikke på nogen måde.

Personligt kan jeg godt lide, når jeg ankommer til et nyt land, at vide hvor jeg skal sove i de første par dage. Men jeg tror ikke det er nødvendigt i juni i Nepal.

Jeg kender intet til Indien, så der kan jeg ikke råde dig med hensyn til overnatning osv.

Men hvis jeg må forslå dig en mulighed, så ville det være, at tage fra Birganj til Sauraha (Chitwan) og overnatte på Hotel Parkside og måske blive et par nætter. Det er et super hyggeligt sted, hvor vi har været et par gange. Jeg tror, der kører bus fra Birganj til Sauraha.

Efterfølgende kan du tage turistbussen fra Sauraha til Kathmandu. Det tager 5-6 timer.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account