Hej.
Har været inde og kigge på siden og synes I har fået meget af det med som jeg har set. Hvad med at skrive noget om hvilke grænseovergange der er åbne til omkringliggende lande? Ved det kan ændre sig lidt, men der er nogle som er meget typiske rejseveje f.eks. venskabsbroen og grænsen ved Chiang Khong – Houy Xai. + en af grænserne til Cambodia.
I det nordlige Laos er der noget der hedder The Gibbon Experience. Læs mere på http://www.ecotourismlaos.com/activities/gibbon_trk.htm
Det er ikke nævnt i Lonely Planet. Har ikke selv prøvet det, men har mødt flere i Laos der har. Lyder som en fed og anderledes oplevelse. Man bor ude i regnskoven i nogle hytter op i træerne. Mellem hytterne er der wires, så man kan transportere sig mellem hytterne på denne måde. Der er gibbonaber i området og så har de en tam på stedet.
I Luang Prabang kan en sjov oplevelse også være at stå op kl 5 om morgenen og gå ned på gaden, hvor munkene går deres tur og samler mad ind. Man kan evt. selv købe lidt klisterris eller andet til dem.
Tubing i Vang Vieng??? Kunne også være et emne, i hvert fald noget byen er kendt for. Der er også muligheder for klatring.
Jeg har masser af billeder fra Laos, hvis i mangler. Har billeder fra Huoy Xai, Luang Prabang, Vang Vieng, Vientiane, 4000 Islands og Bolaven Platou…
Mvh. Marlene