This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym lisalehtinen

Hej.
    Jeg er interesseret i at høre, om nogle af jer har været frivillig på Costa Rica gennem Projects Abroad? Jeg har planer om at gøre det i et par måneder næste vinter og derefter rejse rundt i Sydamerika, hvilket leder til mit næste spørgsmål; Sydamerika kan godt virke meget stort og uoverskueligt når jeg prøver at planlægge, hvor turen går hen, så er der nogle, der har ideer til, hvor det er fedt at tage hen?

Mange hilsner Lisa

Anonym Caroline Amalie

Hej Lisa!

Jeg har selv rejst med Project Abroad (til Jamaica) og kan varmt anbefale organisationen! Deres projekter er velorganiserede, og så er der meget stor fokus på de frivilliges sikkerhed.
    Man har som regel fri i weekenderne, så der er der god mulighed for at rejse rundt i landet (afhænger dog lidt af projektet du vælger, fx sport = kampe i weekenderne).
    Du kan evt. kombinere din rejse med projekter i flere forskellige landene – det var der flere af de frivillige på Jamaica, der havde gjort. Skriv hvis du har spørgsmål.

Venlig hilsen Caroline

Anonym lisalehtinen

Det lyder bare alle tiders! Hvad arbejdede du med som frivillig på Jamaica? Og hvor lang tid var du der?

Mange hilsner Lisa

Anonym Caroline Amalie

Jeg havde valgt projektet “Care” og arbejdede på et børnehjem m. børn i alderen 4-18 år. Jeg var afsted i 3 måneder.
    Venlig hilsen Caroline

Anonym lisalehtinen

Tusind tak for din besvarelse! Det hjælper virkelig og giver god inspiration 🙂

Anonym Vibeke

Mht sydamerika kan Venezuela og Brasilien klart anbefales. Venezuela har ALT hvad angår natur og adventure, Los llanos, Orinoco delta, Roraima, Merida, Choroni er alle super fede steder at besøge. Offentlige busser er nemme og billige og fungerer fint (god comfort på lang distance busserne). Brasilien er fest og dans samt lækre strande (flyv rundt! – vejene er ufattelig dårlige og busserne knap så comfi som i Venezuela) men har også masser af kultur og natur (Igazu, Pantanal, amazonas) Rio = super cool by. Brasilien er også optimalt surf land hvis du er til den slags.
    mvh Vibeke

Anonym Vibeke

… Columbia, Equador, peru, bolivia og argentina skulle også være virkelig interessante lande, har dog ikke selv været der (endnu). Generelt kan siges at jo længere sydpå du kommer, desto mere ala Europa bliver det. Den rigtige sydamerikanske mentalitet opleves bedst i Nord.
    // Vibeke

Anonym Guest

Tjek Dansk ICYE’s hjemmeside: http://www.icye.dk.
    De formidler volontørophold til hele verden og er ofte billigere end andre selskaber.

Anonym Lasse

Hej Lisa. Check også globalcontact.dk. De ligner på mange måder projectsabroad, men opholdene starter med en måneds ophold med andre unge fra Danmark og Norge i El Salvador. Her bor du lokalt og får bl.a spanskundervisning, og en ture ud i lokalområdet med lokale undervisere. Og så får du 5 dages forberedelse i Danmark inden afrejse. Priserne er ca det samme som ProjetcsAbroad når man tager i betragtning af Global Contacts pris er inkl. fly og forsikring
    God tur når du engang kommer af sted..

Anonym VerdensMikael

Rimelig ærgeligt at i kommer som firma herind og reklamerer. Ikke nok med at det er i direkte strid med reglementet, det er da også tåbeligt at i bare kommer som gæst og smider direkte reklame på en måde der tydeligvis handler om at få vedkommende til at købe en rejse hos jer – og ikke handler om at give personen den vejledning hun efterspørger. Vis dog noget respekt!

2* gæst (a.k.a ansatte hos globalcontact og ICYE) i burde i stedet for at bruge dette forum som reklame svare på det oprindelige spørgsmål!

Hun beder faktisk om information om hvor i Sydamerika der er spændende og fedt og så stanger Lasse fra Globalcontact standardreklamer ud over en måned efter hendes spørgsmål! Direkte pinligt at i bryder reglementet på den måde.

Lisa – du må på biblioteket og låne rejsebøger, de giver et godt indtryk af de enkelte lande. Jeg kan dog varmt anbefale Boliva og Peru hvor jeg selv backpackede i en rum tid.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account