This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym EastE

Hejsa

Jeg står og skal ud og backpacke for første gang. Skal rundt i en måned i øst europa. Jeg regner med at købe et DSB interrail pas, som så skulle gælde hele juli måned.

Da jeg gerne bare vil tage rejsen som den kommer, og helst kun køre korte ture, på en 3-4 timer, havde jeg egentlig ikke tænkt mig at planlægge så meget.

Men nu har jeg netop fået af vide, at man stort set bør købe alle sine billetter mv. hjemme fra, da man med et DSB pas stort set ikke kan komme på nogen som helst ruter, hvis man ikke har bestilt i forvejen og at det er en “myte” at man bare kan hoppe af og på toge som man har lyst.

Da jeg som sagt ingen erfaring har, spørger jeg nu: er det rigtigt?
    Skal jeg bestille en masse hjemme fra, eller kan jeg godt bare tage af sted? Jeg vil helst køre om dagen og som sagt ikke på strækninger mere ende en 2-4 timer, og i kraft af det, er jeg da villig til at stå op uden en plads osv. Så hvis man gerne vil det, hvor meget er det så nødvendigt at planlægge?

På forhånd tak

EastE

Anonym (L)

Hej..

Nej det er helt sikker ikke rigtigt!!!

Nogle gange kræver de at du skal have en pladsbillet, men den kan du sagtens købe dagen før eller samme dag som du vil af sted. Bare forhør dig på togstationen når du ankommer. Hvis det ikke er nødvendigt kan du godt bare hoppe på når det passer dig. Der er i hvert fald ikke nødvendigt at købe en masse hjemmefra.

Rigtig god tur

Anonym none

Det er absolut intet problem med de interrail biletter, det er mega nemt, men de tyske baner er ret strenge med pladsbiletterne, men igen det da for nemt, det er jo netop bare at spørge på de pågældende stationer.

Søren

Anonym Anonym

Tak for svarene. Jeg regnede også selv med, at jeg bare, når jeg ankommer til et sted, og ved at jeg skal videre om et par dage, der vil kunne købe en pladsbillet. Derfor undrede jeg mig over, at få af vide, at jeg skulle bestille ALT hjemme fra. Men da jeg ikke har prøvet det før, tænkte jeg, at det måske nok kunne være rigtigt.

Men så tager jeg bare afsted. Har netop købt mig en flybillet til Warszawa og derfra skal jeg så bare zigzagge mig med tog ned gennem østeuropa :o)

Anonym Mette

Hejsa…
    Det er kun special tog, du skal have pladsbillet til. Altså hurtig tog og nogle nattog…. De almindelige tog som køre herhjemme kan du bare stige med. Det er super nemt:)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account