This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Fond Master

Jeg og en kammerat forestår en 5 måneder lang rundrejse i Sydøst Asien til oktober, og kunne i den forbindelse godt bruge lidt hjælp til at planlægge hvad der skal ses. Indtil videre regner vi med at starte en måned i Indien, for derefter at tage et smut til Nepal. Efterfølgende bliver det Thailand, Cambodja, Laos og Vietnam (oplistet i vilkårlig rækkefølge, da det kommer an på hvad der skal ses de forskellige steder). Til slut bliver det Malaysia og Indonesien.

Det ville være rart om nogle med rejseerfaring fra disse steder kunne komme med noget hjælp omkring varigheder de forskellige samt hvilke seværdigheder der er et must.

Anonym globetrotten

Hejsa. Otte lande på 5 mdr – det er alt for mange! Især når lande som Indien og Indonesien er så enorme! Som hovedregel plejer jeg at sige 1 måned pr. land. Men Laos og Cambodja kan godt gøres på en måned i alt.
    Hvis I meget gerne vil nå det meste – men hopper over Indonesien- foreslår jeg:

Indien 4 uger
    Nepal 3 uger
    Thailand 3 uger
    Laos 2 uger
    Cambodja 2 uger
    Vietnam 3 uger
    Den Malaysiske halvø eller Borneo 3 uger.

Hvis I prioriterer Indonesien højere end Malaysia, kan I fx flyve fra Bangkok til Bali med AirAsia og bruge de 3 uger på Bali og Lombok.

Highlights: Taj Mahal, Himalaya, Full moon party, Luang Prabang, Angkor Wat, Halong Bay, Perhentian Islands, Sipadan Island (klassedykning på Borneo), Gunung Rinjani (Lombok). Disse er selvfølgelig de klassiske højdepunker – på din tur bliver det helt sikkert noget helt andet! God rejse:)

Anonym Line

Mine vietnamfavortiter:
    1: Hænge ud i Hanois gamle kvarter (sørg for at jeres hostel også ligger her – men det gør de fleste).
    2: Sejle i kajak i Halong Bay.
    3: trekking i Sapa.
    4: Flere dages motercykeltur. Evt med start i Nha Trang (strand -og festby) eller Hoi an (tøjby).

Anonym Anonym

Tak for de gode råd!

Med hensyn til tiden er vi godt klar over at vi er presset, og regner ikke med at vi skal nå hele Malaysia og Indonesien, men nærmere noget i stil med et ophold på Borneo, som nævnt.

Vi har nu undersøgt lidt mere omkring hvad der skal ses i de forskellige lande, men kan ikke finde det helt store i Cambodja, udover The Killing Fields og Angkor Wat. Vi vil derfor høre om der er nogen som har kendskab til flere spændende seværdigheder i dette land?

Anonym Thomas

Cambodia = Angkor Wat, Tonlé Sap, Toul Sleng (S21), The Killing Fields (S21 er mere interessant), seværdighederne i Phnom Phen, Kampot, Kep (Rabbit Island) og så naturligvis Sihanoukville. Cambodia er et fantastisk land at rejse i. Nogen af de mest spændende templer finder man faktisk i bilafstand fra Angkor Wat. F.eks. Bang Melea er super interessant.

Anonym DeXter

vil os sige som andre at det er meget i vil nå på den korte tid..

vil sige at 3 uger i Vietnam er for lidt 1 måned er minimum. Køb evt en open ticket fra hanoi til saigon, efter i har trekket i sapa og set halong bay.
    Huske for gudsskyld os at komme ud til Mekong delta..
    Motorcykel tur på et par dage, kom jeg desværrer ikke på. Men har jeg os fortrudt siden.
    et stykke fra saigon ligger chu chi tunnlerne, som også er et most.

3 uger i thailand er os for lidt syntes jeg. I skal jo self. til full moon party, og der skal i nok komme til at bruge en uge på Koh phangan, hvis i vil have et ordentlig sted at bo.
    Er i intresseret i dykning skal i til koh tao, og så er similan island også et most. Maya bay som er stranden fra the beach, skal i da næsten også ud og besøge.

Så er der nord thailand, hvor chiang mai. Er super dejligt. God trekking og vilde elefanter. Der er også mulighed for at se the long neck karens der oppe.

I Laos, skal i bare til vang vieng og feste, der er noget der hedder tubing og det er super fedt.
    Luang prabang skal os bare besøges og selvfølgeligt pakse.

Cambodia er der alt det thomas skriver.

Anonym A

Hej,

Kerala er et ‘must see’ i Indien.
    http://www.keralatourism.org

Mvh,
    A

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account