This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Huttiie

Hej derude 🙂
    Vi er to piger der skal til Thailand, Laos, Vietnam, Cambodia og Australien fra nov og til midt jan.

Jeg har overvejet at købe udstyret til turen når vi kommer til Bangkok, ,nærmere beregnet Khao San Road, hvor vi har hørt man kan købe alt billigt til sådan en tur. Vil I mene det er en dårlig idé i forhold til kvaliteten osv.?? Jeg har dog tænkt mig at købe pengebælte hjemmefra og sko sådan de kan gås til inden rejsen.

Derudover er vi i tvivl om det er nødvendigt at bestille visum til Laos og cambodia hjemmefra?, eller om man kan få det ved grænseovergangene? og hvad er bedst? Informationen omkring dette er demlig meget forskellig.

Er der nogen der har erfaring med at bestille visum til Vietnam? Kan det passe det koster 500 kr?, og hvordan bære man sig ad? Ambasadens hjemmeside er meget indviklet efter min mening :/

På forhånd mange tak for hjælpen 😉

Hilsen Helene

Anonym Jacob

kvaliteten af de ting som sælges på khaosan er fnatastisk dårlig, ja ikke kun på khaosan men de fleste steder i østen.
    det neste jeg købte i thailand i løbet af det år jeg var der i 2012 som stadig holder den idag er min silke sovepose. ( købt på rambuttri road, lige ved siden af khao san) fandt dog kun et sted hvor de solgte dem. det er en super lækker ting at have i asien
    sig til hvis i vil guides til hvor den kan købes.

tasker begyndte at falde fra hinanden efter et par dage, tøj falmer og bliver skævt.
    så køb de vigtige ting hjemmefra i en ordentlig kvalitet.

Anonym SirDunno

Jacob – Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor sådan en sovepose kan købes i Bangkok.

Anonym Iben

Hej Helene,

jeg er lige kommet hjem fra 4 uger i Vietnam i sidste uge og gav 650,- for 1 måneds visum. Jeg endte med, at tage ud på ambassaden i Hellerup, da jeg ikke kunne finde ud af hjemmesiden og heller ikke fik svar på mine spørgsmål, da jeg mailede til dem..

Mvh Iben

Anonym Emilie

Hej,

Mht. visum til Vietnam, så møder man enten personligt op på ambassaden, eller også sender man sit pas, en check på 500kr. og en frankeret svarkuvert. Hvis du er i tvivl, så send en mail til ambassaden. De plejer at svare tilbage meget hurtigt.
    Husk at det skal være rekommanderet post, hvis du vælger at sende dit pas.

Mht. visum til Cambodia, så er det ikke nødvendigt at bestille hjemmefra. Det får man lavet, når man krydser grænsen. Det er ganske let og problemfrit. Det koster ca. 25 dollars pr. person for en måned.

Venlig hilsen
    Emilie

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account