This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Magnus

Jeg ville overveje, om det ikke var smartere at droppe vandrestøvler og tage et par gode sko med i stedet. Hvis du skal vandre i månedsvis er støvler nok en god ide, men ellers er de besværlige at slæbe rundt på, og skoene kan du bruge til hverdag.

I Mellem- og Sydamerika kan du købe, hvad du har brug for, så tag så lidt med som muligt. Hvis du får brug for myggenet, kan det købes lokalt – hvad skulle de lokale ellers gøre? Tag et par gode sandaler med, Teva eller et lignende mærke.

Hvis du rejser meget rundt, vil du blive træt af en stor og tung taske. Den gør dig afhængig af taxaer og stjæler på den måde lidt af din frihed.

Tjek klimaet de steder, du skal hen. Hvis det er tropiske områder, har du ikke brug for varmt tøj – lad det blive hjemme. Du kan altid købe en ekstra trøje, hvis det bliver nødvendigt.

Hvis du alligevel kommer til at tage for meget med, så forær det til en tigger eller send det hjem med posten (spar penge ved at benytte landpost fremfor luftpost).

Jeg ville bruge lidt længere tid på sprogkurset i starten af rejsen, for det er sjovere at rejse i den del af verden, hvis du taler godt spansk.

God tur!

Anonym Schatz

Til februar skal jeg til Latinamerika. Jeg skal rejse rundt på Cuba, i Mellemamerika og i Sydamerika i 10 mdr.
    Jeg kunne godt tænke mig nogle gode råd mht hvad man skal have med af praktiske ting (som fx vandrestøvler, myggenet osv.) Jeg synes det er ret uoverskueligt eftersom jeg jo ikke må have for meget med, men jeg skal være væk i 10 mdr, og jeg synes det er lidt svært at vide hvad der er vigtigst at have med.
    Jeg håber der er nogle der kan hjælpe med nogle gode råd 🙂
    Hilsen Bettina.

Anonym jesper

hejsa.
    Det kommer jo lidt an på hvad du skal der nede?
    Men Helt sikkert vandrestøvler.
    Langt de fleste ting kan man jo få der nede, men en sovepose er måske en god ide og have med..
    US dollar er altid gode og have på sig…

Anonym Schatz

Altså jeg skal rejse rundt og opleve en del. Jeg skal på et spanskkursus i Guatemala i en måned, rejse ned gennem Mellemamerika, til Ecuador hvor jeg skal arbejde frivilligt på et dyrerehabiliteringscenter i junglen i 2 måneder, rejse gennem Peru og bl.a. gå ad inca trail, videre til Bolivia hvor jeg skal arbejde frivilligt på et børnehjem i Santa Cruz i 2½ måned, og derfra skal jeg til Brasilien og være et par uger og så går turen hjemad..
    Jeg regner med at købe næsten alt det jeg skal bruge hjemmefra, da jeg vil være sikker på jeg kan have det hele i min rygsæk.
    Jeg har bestemt også tænkt mig at have dollars på mig 🙂
    Jeg er lykkelig for alle gode råd? 🙂

Anonym Maria

Det bedste råd er at tage så lidt med som muligt ja. Og vandrestøvler er en go ting ja, men kun hvis man reelt skal ud og vandre meget. Ellers vil de kun irritere dig fordi de er så tunge at bære på. Et par gode kondisko og et par gode sandaler er toppen ja:)
    Husk på, at de har de samme behov som os så man kan købe alt derovre, der er ingen grund til at slæbe alverdens ting med. Desuden er det da meget bedre at ha ting med hjem fra alle de fantastiske lande man har været i, fremfor ens gamle ting fra danmark.
    At kunne tale spansk vil give dig mange gode oplevelser, jo bedre, jo større oplevelser. de få rmeget mere respekt for en hvis man taler deres sprog og du får hvad du gerne vil ha.
    Et par gode råd til bagagen:tamponer, det kan godt være svært at opstøve., vækkeur, kopier af vigtige dokumenter, rejseadaptor, anti-diarre medicin, lille lygte, termometer.
    Go tur!!!

Anonym s

Jeg ville helt klart og begrænse sådan noget som tøj rigtig meget! Brug hellere dine penge dernede, da du ellers vil blive nødt til at smide alt noget ud hver gang du køber noget! Alt sådan noget som shampoo og hårprodukter mm.. skal du heller ikke bruge pakningsplads på! Lille jakke, tyk bluse og sko! Det det vigtigste! Og så tager jeg også altid en sarong med! Det er mit bedste back packer-trick! Det kan du bruge som tørklæde på en kold aften, i kolde toge eller busser som tæppe, på stranden som underlag og ikke mindst som forhæng hvis du ligger nederst i en køjeseng og har brug for lidt privatliv! Det er sååå smart! For efter nogle måneder på hostel får du helt sikkert brug for “dit eget rum” en gang imellem, sådan havde jeg det i hvert fald! Og så er det smart at tage medicin, panodiler osv. med hjemmefra! Og så er det en god idé med en god rygsæk som håndbagage, da den sidder godt foran, hvis du rejser med backpack! Og der kan være meget i sådan en! Men ja husk ellers bare at kopiere dine rejsedokumenter osv.. Og tag det ellers som det kommer dernede! Rigtig god tur!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account