This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hi alle!
    Har købt flere forskellige bøger og søgt rundt omkring til min større rejse omkring 4 måneder. Mit samlede budget er med alle udgifter. Det vil sige fly, visum osv. Planen er følgende:

Bali, 21-25 dage: Her vil jeg couchsurfe nogle dage i starten, hvorefter jeg forhåbentlig har fundet et godt hostel i Kuta. Her skal jeg på surfskole. Har fundet en spændende surfskole på 10 dage for lektioner og alt grejet (Koster 2500kr). Herefter bliver jeg nok lidt og surfer på egen hånd. Herudover bliver det nok et par udflugter til Ubud og andre steder. Finder forhåbentlig nogle backpackers at rejse med. Vil bo billigt, spise ved gadekøkkener og rejse billigt i det hele taget. Budget for Bali: 10.000 kr.

Nepal/Indien, en måned: Her skal jeg være nogle dage i Kathmandu. Håber at komme på et trek i Himalaya i nogle dage (Maks 5000 kr)Evt frivilligt arbejde istedet. Ellers vil jeg bo på hostel og igen leve så billigt som muligt. Herefter vil jeg rejse med bus/tog til New Delhi.
    I Delhi vil jeg ikke være i mange dage, men planlægger at couchsurfe/bo på hostel. Igen spise og leve billigt. Herudover sightseeing som Taj Mahal og ellers tage en masse billeder i gaderne. Budget for Nepal/Indien: 10.000 kr.

Kenya, 6 uger: Her vil jeg lave frivilligt arbejde for Volunteers in Kenya i 4 uger (Koster omkring 3000kr. for kost og logi og det hele) Herudover en safari tur på et par dage. Budget for Kenya: 10.000 kr

Tanzania/Zanzibar, 4-5 uger: Her er målet at tage til Kilimanjaro og bestige det. Vil tro det maks koster 15.000 kr. at bestige. Efter det vil jeg tage til Dar Es Saleem i nogle dage og couchsurfe inden tur går til Zanzibar for noget afslapning, dykning og bo på et hostel. Igen leve forholdsvis billigt og alt efter hvor mange penge jeg har tilbage. Budget for Tanzania/Zanzibar: 25.000 kr.

Har tænkt mig at spare 60.000 kr sammen inden jeg tager afsted i 17-18 uger. Overdriver jeg nogle steder i mit budget eller er der nogle steder jeg ikke har nok penge ifølge jer og jeres erfaringer?

Anonym jacob

indien kan du meget nemt klare dig for 10000 kr om måneden, specielt som backpacker.
    pas dog på ikke at rejse for meget rundt, da det nemt sluger meget tid at rejse med bus og tog

Anonym Anonym

Jeg har rejst rundt i ca 3 mdr i Nepal – og har i snit hver mdr brugt mellem 7500-10.000.. Hvis du vil ud og trekke, rafte, osv saa skal du nok regne med omk 10.000. Men det kommer helt an paa oplevelserne, da du kan spise og bo rigtigt billigt.
    Denne mdr laver jeg frivilligt arbejde – og regner med at bruge omkring 6500 kr paa en mdr (bor dog paa hotal og ikke privat, hvilket er en del billigere).. Men har saa ogsaa set det meste – og derfor er der ikke saa mange sevaedigheder, ture, osv, naar jeg har lordags fri.

Anonym Sara Liv Wurtz

I Indien bruger jeg aldrig mere end 2000 om maaneder (jeg har opholdt mig naesten et aar i Indien som backpacker). Jeg tager offentligt transport og sover i guest houses, men du kan forholdsvis uproblematisk, selv i de turistede omraader, klare dig for 3000-4000 uden at sove paa busstationer 😉 Efter min erfaring er det mest interessante i et hvert land uden sammenligning ikke sevaerdighedrne i Lonely Planet (hvis du hoerer til dem, der gider bruge penge paa det – unoedvendigt i et saa ‘let’ land som India!), men tvaert imod netop dem, du faar, naar du tager en tilfaeldig bus til et tilfaeldigt sted og ender med at bo en maaned i en lille landsby. Jeg tog busser fra Chennai til Delhi (tvunget af manglen paa tog og mit dislike of Chennai), og selvom det ar haardt med timer i bus, er det noget af det mest fantastiske, jeg har oplevet i Indien.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account