This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym DanielJohansen

Din planlægning virker meget velovervejet. Som du selv siger er budgettet på en del af turen stramt, men det er absolut muligt at gennemføre. Husk at have med i dine overvejelser at det kan være meget mentalt trættende konstant, at skulle have fokus på hvor mange penge du bruger og om du overskrider dit budget. Det kommer selv regel dage, hvor man har brug for at spise steak og drikke cocktails – eller noget helt andet. Min pointe er at du i de perioder måske kommer til at overskride dit budget.

Jeg er bange for at i vil blive kede af “kun” at bruge tre uger i USA når distancen er så stor. Det bestemt en fordel at i har en autocamper, men udover oplevelsen ved at køre på tværs af landet er idéen måske også at se nogle steder? Hvis I har mulighed for bare, at ligge en ekstra uge ind ville det være værd at overveje.

Undrer mig over den del af din planlægning der involverer Peru. I modsætning til alle andre lande vil du på en pakkerejse her, som alt andet lige koster ekstra fordi der er en mellemmand (Kilroy). Jeg er sikker på at deres ture er rigtig gode, specielt dem de arrangerer med G Adventures, men kunne du måske overveje at finde et billigere rejsebureau eller arrangere det når du er i landet? Du er selvfølgelig sandsynligvis nød til at pre-booke inkastien som du måske også har læst, men den udgør i sig selv kun 4 dage.

Du skriver ikke så meget om hvilke vacciner ud har i forvejen, men hvis du starter fra “scratch” så at sige er 3.000 kr. lidt lavt sat hvis det skal dække over både vacciner og rejseforsikring.

Rigtig god tur!

Anonym IceTea

Hej alle sammen og glædelig jul!
    Jeg er ved at planlægge en jorden rundt rejse med start i slutningen af januar. Jeg har knoklet på nattearbejde i 6 måneder nu og det er lykkes mig at spare 80.000 kr. sammen. Jeg skal rejse alene det meste af turen og skal rejse på budget. Det vil sige hostel dorms, street food, offentlig transport og hvis det budgettet skrider regner jeg med at gøre brug af couchsurfing, som jeg tidligere har haft stor succes med.
    Efter at have tjekket diverse hjemmesider i flere måneder, så har jeg nu en plan som dog kræver et ret stramt budget, men jeg vil gerne høre jeres meninger, erfaringer osv.

Jeg starter med at flyve til Sri Lanka for 3.500 kr i slutningen af januar. Her er jeg i 20 dage, hvor jeg skal bo på hostels og spise mad på gaden. Jeg skal selvfølgelig se Adams Peak, Yala National park, Sigiryia, the markerne og selvfølgelig slappe af og prøve at surfe lidt ved Arugum Bay. Så vil jeg også couchsurfe en eller to nætter for at komme lidt nærmere ind på befolkningen. Mit budget på Sri Lanka for de 20 dage er 4.000kr.

Fra Sri Lanka har jeg fundet et fly til 1000 kr. til Vietnam, hvor jeg skal være 15 dage og efterfølgende Cambodja i en uge eller 10 dage. Her vil jeg igen rejse som planlagt på Sri Lanka. Budget her er 6.500kr.

Herfra har jeg igen fundet et 1000 kroners fly til Bali, hvor jeg skal være 25-30 dage. Her vil jeg primært være omkring Kuta for at lære at surfe endnu bedre. Her er levestandarden også med fokus på billige hostels, evt. leje af scooter og så ellers bare surfe. Budget på Bali: 10.000 kr.

Fra Bali flyver jeg til Sydney for 1.000 kr. I Sydney skal jeg kun være et par dage eller 3, hvor jeg mødes med min kæreste. Budget for Sydney er 2.500 kr som skal dække mad, hostel og de vigtigste sightseeings i byen.

Fra Sydney skal jeg så flyve til USA. Her kommer jeg lidt i problemer hvad angår flybilletter. Er der nogle som kender til nogle billige flyafgange? Det billigste som jeg ser det er at flyve til Hawaii for 2.000 kr. og så videre til L.A for 1.500 kr.

Fra L.A. skal jeg og min kæreste roadtrippe 3 uger igennem fra L.A til Miami i en autocamper, hvilke betyder at vi vil overnatte på campingpladser og i nationalparker. Og så skære ned når det kommer til mad. Dvs. at vi selv laver mad. Budgettet for roadtrippen er 15.000 kr hver.

Herfra er jeg usikker på om jeg skal tage hjem til Danmark eller tage til Peru, hvor jeg har fundet en flybillet til 1.200 kr. Her ved jeg tage på Inkastien via Kilroy. En tur som koster 12.000 kr. for 21 dage. Alt i alt ville jeg være i Peru/Bolivia omkring 30 dage med et budget på 18.000kr inden jeg flyver til Danmark med en dyr flybillet på 6.000 kr

Dvs. at jeg har flybilletter for 17.500 kr og de forskellige landes budgetter er næsten 58.000 kr. Samlet altså 75.500 kr. Dermed har jeg 4.500 som en reserve.
    Det skal siges at jeg har omkring 3.000 hjemmefra til at købe diverse vacciner mm.

Puha det var en stor mundfuld.. Men håber virkelig at nogle er jer vil hjælpe mig lidt.. Eller i det mindste på nævne hvis mit budget er komplet idiotisk. 🙂

God jul!
    /Sun

Anonym Anonym

Jeg tænker også, at din tur sagtens kan lade sig gøre, men jeg vil også råde dig til, and indlægge tid i programmet til, at blive et eller flere steder lidt længere end planlagt/ønsket. Dette er fordi, det er udmattende både fysisk, men nok mest mentalt, hele tiden at skulle flytte sig. Du vil blive lidt forpustet nogle gange, hvis du ikke holder pauser og bare “trækker vejret” i en tid. men hvis det allerede er en del af dit program på nogle af destinationerne, så er det fint. Som Daniel nævner ovenfor, så er det det samme med budgettet – det er udmattende hele tiden at skulle holde øje med, at man ikke overskrider. Men så vidt jeg kan forstå, så har du og en backup i de ca 4.500 du har i reserve.

Jeg er helt enig i, at det at bestille en tur på 21 dage i Peru gennem Kilroy ikke er den bedste ide rent økonomisk. Igen, deres ture er sikkert gode for dem, der er utrygge ved at arrangere tingene på egen hånd, men da du på det tidspunkt har klaret dig selv hele turen allerede, så vil jeg umiddelbart mene at de ekstra penge til mellem manden (Kilroy) er spild af penge. Jeg ved ikke, hvad der er inkluderet i turen ud over Inkastien, der som Daniel også siger, kun tager fire dage. Jeg har også rejst i Peru, og mit umiddelbare indtryk er, at det eneste du behøver booke på forhånd der er Inkastien. Denne kan du selv booke online. Jeg kan ikke huske, på hvilen side, da der er flere lokale bureauer, der tilbyder den, men prøv at Google det, så finder du frem til det. Husk at den skal bookes i god tid (allermindst en måned før tid, helst mere, og ikke i februar, hvor den er lukket). Jeg mener, at jeg gav ca. 2.400 dkk for den. Dette er jo en kæmpe turistattraktion, så den er dyr efter Peruviansk standard. Jeg vil derfor mene, at der er langt til de 12.000 som Kilroys tur koster, da du nok vil kunne arrangere resten selv lokalt for billigere penge.

Anonym sonnypacker

Bliv medlem her og få gode hurtige råd af andre backpackers 🙂
    http://www.facebook.com/BackpackersDanmark?ref=hl

Anonym Tine

Har du snakket med et rejsebureau om flybilletter? Da jeg i ’11 skulle på en tur der gik til sydøstasien til Sydafrika, Sydamerika og Cuba og der sparede jeg omkring 3000 kr ift hvad jeg selv kunne gøre det til + så fik jeg 2 overnatninger, et cubansk visum og en ungdomskort med i prisen 🙂

Du kan sagtens rejse rundt selv i Peru 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account