This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej Backpackers

Vi er et kærestepar, som er ved at planlægge en 2 månders rejse til Filippinerne og Thailand. 30 dage hvert sted. Vores budget til hele rejsen er 70.000 . Er det realistisk?

Vi er lidt lidt på bar bund mht. til hvad filippinerne har at tilbyde. Er det noget i kan være behjælpelige med?

Vi har tænkt på at købe flybilletten og ankomst pakken gennem jysk rejsebureau, for ligesom at få en god start på rejsen.
    Jysk rejsebureau tilbyder også diverse ture/ oplevelse, men de er ikke helt billige. Er det nemt nok selv at arrangere turer når man først kommer til landet? Eller kan i anbefale nogen af jysk’ ture?( det skal lige siges, at vi ikke har dykkercertafikat, men overvejer at tage det).

Vi hælder mest til selv at arrangere turene, da det nok er den billigste løsning. Så kom meget gerne med ideer dertil? Vi har selv overvejet Nord Mindoro/coco beach, Malapasqua, Banaue/Batad, Palawan/El nido samt Prisondance i Cebu.
    Vi vil gerne have varierende oplevelser,så vi får set mest muligt:-)

Hvis i har nogen rigtig fede, unikke eller “must see” steder/ oplevelser fra Thailand, hører vi selvfølgelig også gerne dem.

Mvh – to uerfarende backpackers 🙂

Anonym Claus

I kan sagtens overleve og få gode oplevelser med jeres budget.
    Det er meget nemt at rejse rundt i Filippinerne. Der er båd, bus og fly. Som ikke koster ret meget.

Jeg vil anbefale jer at købe en guidebog (Lonelyplanet, Brads forlag, Politiken) og så planlæg udfra, hvad I godt kunne tænke jer, når I kommer til landet.
    I skal dog være opmærksom på, at I kun får 21 dage ved ankomst til Filippinerne.

mvh
    Claus

Anonym CamBach

Chiang Mai i nord thailand, og generelt nord thailand, er absolut et must see!! Et af de steder I stadig kan opleve det “rigtige thailand”! Ta evt. nattoget fra Bangkok, det er billigt, let og konfrontabelt med sovekupé. Billetter bestilles på banegården i Bangkok.

Flyv derefter til syd men undgå for guds skyld Phuket, frygtelig turist sted fyldt med larm, svindlere og alt for unge piger som prøver at sælge sig selv 🙁

Nord for Phuket ligger National parken Khao Sok som også er helt helt fantastisk og brug mindst 3 dage der! http://www.khaosok.com/

Og så alle øerne på både øst og vest siden er smukke og specielle.

Similan er et helt fantastisk og unikt sted at dykke!

God rejse!

Anonym Rosa H

Hejsa 🙂
    Filippinerne er et skønt land og dejlig nemt at rejse rundt i.
    Vi havde ikke købt noget hjemmefra ud over overnatning til de to første nætter. Vi tog det hele på egen hånd. Vi havde booket overnatning på Malate Pensionne, http://www.mpensionne.com som ligger ca. 20min kørsel fra lufthavnen i taxi. De holder og venter lige uden for lufthavnen, så det er nemt.
    Hjemmefra havde vi (min veninde og jeg) planlagt en ca rute og hvad vi gerne ville se. Dette havde vi gjort ud fra hvad vi havde læst i Lonely Planet og hvad vi har kunne finde her på nettet. Der er iøvrigt en hjemmeside der hedder http://www.fillippinerne.dk hvor vi fandt mange gode oplysninger.
    I kan nemt vente med at booke både ture, overnatninger og transport til i kommer der ud, det er nemt at finde og fået til rimelige penge.
    Vi rejste som backpacker og på 21 dage incl alt brugte vica 18000kr. Husk at I kun kan få visum til 21 dage i Filippinerne….
    Med hensyn til dykkercertifikat så kan det tages i begge lande. Ved at det er rigtig godt at tage på Kho Tao, Thailand , men der er ogsårigtig mange steder at gøre det på øen Boracay, hvor jeg også var ude at dykke. Har dog ikke nogen priser.
    Coco beach er der mange delte meninger om. Enten er man til det ellers er man bestemt ikke. Det er meget turistet og der er rigtig mange danskere. – Har ikke selv været der af samme grund. El Nido er også meget turistet, de har nogle fantastiske bådture som alle turarrangør køre med på øen. Det er også er dykkersted og man kommer helt ned i gear når man er der – det kan jeg varmt anbefale. Vi tog også til Sagada (Palawan) for at se den overjordiske flod.
    Vi var også på Bohol for at se den lille abe Tarsir, men det er en ø man nemt kan springe over, med mindre man bare vil se denne abe, men det er bestemt ikke noget stort. Og hvis jeg skulle der til igen en anden gang skulle jeg ikke der ud.
    Jeg har skrevet et par beretninger på http://www.travelllog.dk som i kan læse via dette ling:
    http://www.travelmarket.dk/travellog/filipinotour/filippinerne

Glæd Jer 🙂
    Hilsen Rosa

Anonym DanielJohansen

Lige en rettelse til Rosa’s indlæg. Du modtager automatisk et 21 dages visum når du ankommer på Filippinerne, men det kan uden problemer forlænges for en merpris på immigrationskontorer i mange større byer. Vær opmærksom på, at har du en returbillet til landet der viser du er der MERE end 21 dage, vil nogle selskaber bede dig underskrive en disclaimer i lufthavnen. Det skal du ikke lade dig skræmme af. En anden detalje (undskyld for flueknepperiet) er, at Sagada ligger i den nordlige del af Luzon. Jeg tror bestemt Rosa har ment Sabang, ikke så langt fra Puerto Princessa, Palawan.

Du skriver ikke hvordan i vil rejse og leve, men så længe det ikke er mange-stjernede hotelværelser kan det sagtens lade sig gøre. Jeg brugte omkring 4.000 kr. om måneden på Filippinerne (uden dykning).

Om i skal booke noget hjemmefra er helt op til den enkelte. Personligt mener jeg slet ikke, at det er nødvendigt. Gør som Claus anbefaler og køb en rigtig guidebog som Lonely Planet, The Rough Guide e.l., der står alt hvad du har brug for – fra transporttider til visumregler og hostel/hotel listninger. Det skal lige siges, at Jens Peters guidebog er almindelig kendt som den bedste bog til Filippinerne. Jeg skal på ingen måde tale dårligt om JYSK, men det du skal huske på i forhold til at booke ture på forhånd er at JYSK bare agerer mellemmand og det kommer du til, at betale for. Derudover bruger den samarbejdspartner de har sandsynligvis lokale guides alligevel – dem som du selv kan booke ved når du er der, til meget lavere priser. Jeg er helt med på, at faktorer som bare at ville slappe af og ikke tænke på noget samt tid også spiller ind.

Lige et par korte kommentarer til de tanker du gør dig om steder at besøge.. Besøger i Banaue (og landsbyerne omkring) skal i næsten fortsætte op til Sagada. Det er lidt mindre turistet, der er masser af gode hikes og så ligner det ikke resten af landet. Derudover får du deroppe – i mine øjne – noget af den bedste mad på Filippinerne for her gror de selv alle grøntsagerne. Malapascua er virkelig smuk, og der er nogle gode dive sites virkelig tæt på. På Monad Shoal kan du se Thresher Sharks ved daggry og Manta Rays om eftermiddagen og ved Gato Island er der lang og mørk tunnel du kan svømme igennem, spækket med Nurse- og White Tipped Sharks. Der er mest dykkere på øen og der er heller ikke så meget andet, at lave så er ikke til det skal i næsten vælge et mere interessant sted. Tager i til El Nido så kan du eventuelt overveje Busuanga. Tao Philippines arrangerer nogle enormt gode bådture af omkring 5 dages varighed fra sidstnævnte til El Nido og har kun konsekvent hørt gode ting om turen med netop det selskab. Hvis du vil se noget forskelligt overvej da Mindanao også som er et udpræget muslimsk del af landet, det ser du ikke andre steder. Derudover ligger Mt Apo her som er det største bjerg du kan trekke. I Donsol er der mulighed for at svømme med hvalhajer, det samme kan du i Padre Burgos.

Rigtig god tur!

Anonym Anonym

TAK Daniel – Jeg mener selvfølgelig Sabang 🙂
    Og ja Sagada i nord er bestemt et besøg værd som Daniel også skriver.
    Rosa

Anonym Bressay

Hej alle

Tusind tak for alle svarene!! Det er super at kunne trække lidt på andre folks erfaringer.

Vi er godt klar over visum-reglerne i forbindelse med en rejse til Filippinerne og vi søger længere visum hjemmefra.

Vi skal ikke bo på 5-stjernet hotel eller noget, det eneste krav vi har er at der et toilet, men er villig til at gå på komprimis 🙂

Vi vil ud og købe Lonely Planets forskellige bøger om Filippinerne og Thailand.
    – så burde vi kunne klare os og vi regner også med at lægge en løs plan hjemme fra, over de steder vi gerne vil besøge og så kan vi altid planlægge andet når først vi er fremme.

Er der nogen der har erfaringer med: http://www.changthai.com – eller Lampang Elephant Hospital??

Hvis der er andre der har erfaringer med Filippinerne, eller for den sags skyld Thailand, så er i velkommen til at skrive.
    Vi vil gerne undgå alle de “gængse” turistområder i begge lande.

Anonym Christian

JYSK arrangerer en glimrende bådtur på klongerne og efterflg. citytur til fods.
    De har brugt deres egen guide Jimmy gennem de sidste 18 år, og har han en god dag (hvilket ikke var tilfældet i januar 2011), får I en dejlig dag med et engageret og vidende buddhistisk menneske.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account