This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Rasmus

Hejsa.. svært lige at svare på alt:-)
    Med den rum tid i beskriver kan i nå rigtigt meget af Asien! og alt undtagen Burma, Tibet er stort set muligt pt.. Min egen første rute var med start fra Moskva og derefter over land gennem Rusland, Mongoliet, Kina, Vietnam, Cambodja, Thailand, Malaysia og Indonesien.. De 3 første lande skal man have visum på forhånd mens alle de andre kan fåes “on arrival”.. Asien er et ret sikkert sted, undtagen trafikken og der er rigelige andre rejsende til at guide en hvis man er på herrens mark (dog ikke så meget i Rusland/mongoliet)..
    Man plejer at sige at man skal regne med ca 10.000 kr på måned alt inkl.. Men jo længere man rejse jo billigere bliver det pr dag. Og asien er så billigt det kommer!!
    Det er ikke lovligt ret mange steder at arbejde i Asien og timelønnen er alligevel grotesk.. Dog kan man på nogle strande i Cambodja og Vietnam tjene kost og logi for at dele flyers rundt..

Anonym Anonym

Jeres rute skal selvfølgelig stemme overens med hvilken slags rejse i er interesseret i, og hvor udfordrende den skal være. Sydøstasien er ekstrem nem at rejse i, da landene er meget turistet. Kan anbefale den transsibiriske jernbane, gennem Mongoliet til Kina. Hvis er natur-mennesker, der kan lide at rejse i de uciviliserede steder, er Mongoliet et genialt sted!
    Kina er en god blanding af natur og kultur, samt historie, og der er meeeget at se. Beijing og Yangshou er et must. Jeg mener, at Asien er et ret sikkert sted. asiatere er utrolig flinke, og kan lide at please, men naturligvis er der mange der vil forsøge at snyde jer, f.eks. med prisen. Brug jeres intuition, og vær kritisk over for dem, der ” vil gøre det hele lettere for jer “..
    At en af jer er af hankøn, er også godt kort at have. Asiatere er ikke så nærgående over for ‘ afsatte ‘ kvinder. Der er sikkert mulighed for småjobs rundt omkring. I MOngoliet og Kina er der jobsopslag om kortvarige jobs som engelsklærer. Kender også en der har arbejdet i en mine i Mongoliet, men det er vel lidt for suspekt:) Jeg rejste rundt i Asien i 6 mdr.- IKKE på skrabet budget, og brugte 45.000 kr. med det hele, altså fly, udstyr før afrejse osv..
    køb jer en lonley planet-guidebook for hvert land. Deri står der alt for gode hosteller, restauranter, must-sees, praktiske ting om tog, visum, valuta osv..
    Go’ tur, Asien er simpelthen fantastisk!

Anonym Anonym

Jeres rute skal selvfølgelig stemme overens med hvilken slags rejse i er interesseret i, og hvor udfordrende den skal være. Sydøstasien er ekstrem nem at rejse i, da landene er meget turistet. Kan anbefale den transsibiriske jernbane, gennem Mongoliet til Kina. Hvis er natur-mennesker, der kan lide at rejse i de uciviliserede steder, er Mongoliet et genialt sted!
    Kina er en god blanding af natur og kultur, samt historie, og der er meeeget at se. Beijing og Yangshou er et must. Jeg mener, at Asien er et ret sikkert sted. asiatere er utrolig flinke, og kan lide at please, men naturligvis er der mange der vil forsøge at snyde jer, f.eks. med prisen. Brug jeres intuition, og vær kritisk over for dem, der ” vil gøre det hele lettere for jer “..
    At en af jer er af hankøn, er også godt kort at have. Asiatere er ikke så nærgående over for ‘ afsatte ‘ kvinder. Der er sikkert mulighed for småjobs rundt omkring. I MOngoliet og Kina er der jobsopslag om kortvarige jobs som engelsklærer. Kender også en der har arbejdet i en mine i Mongoliet, men det er vel lidt for suspekt:) Jeg rejste rundt i Asien i 6 mdr.- IKKE på skrabet budget, og brugte 45.000 kr. med det hele, altså fly, udstyr før afrejse osv..
    køb jer en lonley planet-guidebook for hvert land. Deri står der alt for gode hosteller, restauranter, must-sees, praktiske ting om tog, visum, valuta osv..
    Go’ tur, Asien er simpelthen fantastisk!

Anonym flp

hejsa.
    vi er et ungt par som godt kunne tænke os at rejse rundt i asien men vi ved ikke noget om det og har ingen erfaring med det.
    vi kan være væk et år eller til pengene slipper op.

men vi kunne godt tænke os at høre fra andre der har gjort det så man kan bruge jeres erfaring til at planlægge ud fra.

-hvor er det sikkert at rejse og hvilke ruter er sikrest?
    -hvor mange penge har i brugt?
    -kan man arbejde der nede til dagen af vejen?
    -hvad skal man være ekstra opmærksom på?
    osv…

håber nogen kan hjælpe os!

Anonym mark

vil råde jer til et smut forbi fillipinerne, det er et fantastisk land at rejse i…

Anonym Anonym

Mit råd lyder! Lad være! hvis i endeligt skal til østen så tag til japan, eller syd korea.
    Alle andre lande i den region er ikke interesseret i at få fremmede på besøg. Thailand, burma, laos, vietnam og cambodia er alle lande som er blevet udnyttet af vestelige magter, og der er absolut ingen sympati over for vesterlændinge.
    Hvis i beslutter jer for at rejse aligevel, så er mit råd ikke at stole på nogen, og at dobbelt tjekke alting, og alle.
    Menneske liv betyder intet, i østen og alt og alle er til salg, fra børn til ja jeg ved ikke hvad.
    Moralen er altoverskyggende lav, og stort set ikke existerende.
    Det er ikke desideret livsfarligt, men vær forberedt på at blive røvrendt og svindlet af alle, og især dem i mindst forventer det af.
    Fillipinerne kender jeg intet til.
    Jeg ville forslå usa, eller australien, så slipper i for at føle jer uvelkommene, og til grin.

Anonym Hanne

Mir råd lyder, at lade være med at lytte til svaret ovenover. Asiatere er meget gæstfrie, og meget venlige.
    Selvfølgelig sker der uretfærdigheder ud over alle grænser, men desværre, sådan kan det være uden for vores lille andedam..
    Og selvfølgelig vil mange prøve at få penge ud jer. Det ville jeg sgu også, hvis jeg var ludfattig. Til gengæld kan det være morsomt, at prutte med prisen..
    Vær tolerant, og hav et åbent sind. Ha’ det sjovt med det. Ta’ afsted!:-)

Anonym Mark..

det nytter ik at rejse hvis man er fuld af frygt,bange for der skal ske en noget,fik af vide at fillipinerne var østens colombia,og jo der er meget kriminalitet,men mærkede aldrig til det.
    har aldrig været et sted hvor man er så gæst fri, kunne slet ik sammeligne landet med hvad jeg havde hørt inden jeg tog afsted..
    man skal da være opmærksom på nogle små ting, men er man fornuftig,og passer sig selv sker der ingenting… tjek din taske hver gang du tager fly el færge,for en sikkerheds skyld… nogle kan have kommet noget i der ik skal være der, for at bruge dig som smugler, og så snupper de det når man er ombord, hold dine penge i bæltetaske og lad vær med at ha dit skinende guld ur på hvis du forstå hvad jeg mener….alle tiders land at rejse i… nemt at komme rundt…

Anonym Mark.

cambodia,thailand,vietnam,laos,osv… er alle gæstfrie og fede steder at rejse som backpacker,hør ik på de tåbelige råd..selvfølgelig kan man rejse der…håber i får en fantastisk tur…

Anonym Anonym

Jeg står inde for min mening, jeg vil til enhver tid råde jer til ikke at taget et sted hen hvor man må gå på kompromis med ens moral.
    Jeg mener bare, alt er til salg, og vi alle hvor mange børn der bliver solgt i de lande, og hvor lidt et menneskeliv er værd.
    Det er sådanne ting man hver dag bliver nød til at leve med, og vøre en del af, når man støtter turist industrien, med sine optjente penge.
    Jeg har rejst rundt i de lande i 4 måneder, jeg skulle være længere tid væk, men jeg kunne ikke længere finde undskyldninger for at blive.
    Mit råd er, hvis i på nogen måde kan overkomme lande som usa, australien, eller i den stil,økonomisk så gå efter det.
    Jeg ønsker jer alt det bedste.
    Rune.

Anonym Anonym

tak for alle jeres svar. jeg kan bruge rigtig meget af det og håber på meget mere.
    jeg kan til dels godt forstå dig rune. men jeg mener bare at de lande har så meget mere at byde på end bare salg af børn og prostition.
    Jeg tror man skal passe på med at putte alle i en bås for selvfølgelig er der både gode og dårlige mennesker i asien men vi må også tænke på hvordan vi selv tænker om at mange fra mellem østen mener at alle fra dk er rasister pga de tegninger i jylands posten og vi ved jo godt at alle i dk ikke er rasister.
    jeg er meget glad for din bekymring men jeg tror i bund og grund det handler om planlægning for at undgå mange af de dårlige ting.
    det er netop også der for jg har skrevet her ind.
    mvh fie

Anonym Anonym

tak for alle jeres svar. jeg kan bruge rigtig meget af det og håber på meget mere.
    jeg kan til dels godt forstå dig rune. men jeg mener bare at de lande har så meget mere at byde på end bare salg af børn og prostition.
    Jeg tror man skal passe på med at putte alle i en bås for selvfølgelig er der både gode og dårlige mennesker i asien men vi må også tænke på hvordan vi selv tænker om at mange fra mellem østen mener at alle fra dk er rasister pga de tegninger i jylands posten og vi ved jo godt at alle i dk ikke er rasister.
    jeg er meget glad for din bekymring men jeg tror i bund og grund det handler om planlægning for at undgå mange af de dårlige ting.
    det er netop også der for jg har skrevet her ind.
    mvh fie

Anonym Kim Nielsen

Hej med jer
    Glem alt om at være utrykke. Jeg anbefaler jer at købe “Backpacking for begyndere”, som giver en fin beskrivelse af tanker og overvejelser inde og under rejsen, samt beskrivelse af rute, og hvad man skal have med, samt hvad man ikke behøver. Den er en lille fin bog at blive klogere af, når man er førstegangsbackpacker i Thailand, på Borneo og i Malaysia. Bogen er skrevet af Torben S. L. Svendsen

God fornøjelse og god tur

Kim

Anonym rune

Hey.
    Respekt for din holdning, det holder ihvertfald langt hen ad vejen, men pas på jer selv.
    Ps. kopier af dykkerure er ikke vandtætte 😀
    Peace!

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account