Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3539974
     hellenow

      Håber I kan hjælpe mig med svar på et par spørgsmål.
      Jeg og min kæreste skal til Filippinerne i feb. i ialt 8 uger.
      Vores budget er 45000 kr ialt til mad/logi og inderigsrejser på Filippinerne. Er det realistisk?
      Vi starter fra Manila til Banaue for at se risteresserne, hvor mange dage bør vi bruge der? Bør vi booke hotel/hostel inden vi tager derop?
      Efter Banaue vil vi tage til Palawan, vi starter i Puerto Princesa og tager der efter op mod El Nido. Kan man vente med at købe flybillet til dagen før afrejse dertil el.? Hvor lang tid kan man bruge på Palawan?
      Kan man fra El Nido tag på øhop op mod Manila?
      Et sidste spørgsmål er der bare et sted vi MÅ se??

      Tusind tak for et godt forum.

      Mvh. Helle

      #3539985
       KristineK

        Er jeres beløb per person eller for to?

        #3539986
         hellenow

          Det er for 2!?

          #3540000
           Christoffer

            Hej Helle.

            Min kæreste og jeg var på Filippinerne i 2009 i 5 uger, og havde en mega fed tur.
            Vi brugte meget Cebu pacific air, som er fillippinernes 2 største selskab med gode og ikke mindst nye fly. Ingen problemer at flyve med dem indenlands
            http://www.cebupacificair.com/
            De filippinske færger har jo ikke det bedste ry, så vi fløj en del ml. de store øer, og kom aldrig af med mere end max 250 pr. person via deres hjemmeside – bestilit typisk 2 dage før.

            Overvej Malapascua Island ved Cebu´s nordkyst – fed ø hvis man vil dykke.

            God tur og glæd jer

            #3540001
             hellenow

              Tusind tak for begge Jeres svar.

              Daniel jeg vil helt sikkert benytte dit link!

              Mange Tak for Jeres tid.

              Mvh. Helle

              #3539990
               DanielJohansen

                Budgettet er som udgangspunkt mere end rigeligt. Det kommer selvfølgelig an på hvordan i vil rejse, men med udgangspunkt vi er på en backpackerside må det være noget i den dur i er interesserede i, og så er det intet problem.

                Jeg har for ikke længe siden skrevet et indlæg om Filippinerne der svarer på nogle lignende spørgsmål som måske kan være relevante. Dem kan I finde her:

                https://www.backpackerplanet.dk/resjecafe/rejsesnak/19/39558/svar.htm

                Det er svært at sige konkret hvor lang tid I bør bruge i Banaue og det er i bund og grund nok meget personligt. I skal huske, at det er et relativt koldt tidspunkt på året og forvent ikke alverden over 15-20 grader i dagstimerne, mens det om aftenen bliver lidt koldere. I og med det ikke er varmere er det måske ikke så oplagt at ligge i rismarkere og læse bøger, som ellers er oplagt. Ikke desto mindre bør i som minimum bruge en 3-4 dage der. Banaue er een del og bestemt smukt, men den autentiske oplevelse kommer først for alvor når i forlader den del og besøger Hapao, Hungduan og ikke mindste majestætiske Batad som man hver især (i min optik) bør bruge en dag på for virkelig, at kunne nyde det.

                Der er ikke noget problem i, at booke en enkelt dag før afrejse mellem Manila og Puerto Princesa. Fordelen ved at booke en måned tidligere er, at mange low cost carriers har masser af tilbud hvor du let sparer 50%. Når det så er sagt koster det sjældent mere end 250 kr. at rejse den nævnte rute. Som tidligere skrevet er det rigtig svært, at sige hvor lang tid man kan bruge et sted, det kommer helt an på interesser og temperament. Når nu i har otte uger til rådighed så planlæg på en måde der gør det muligt, at stoppe op, bruge sin nysgerrighed og fordybe jer der, hvor I føler at det er rigtigt. Jeg tror mange bruger et par uger fra Puerto Princesa til og med El Nido. Derfra er der bådture med masser af øhop til Busuanga (læs mere herom på den linkede side). Mulighederne derfra er lidt begrænsede i forhold til øhop og står i virkeligheden nok mest mellem at tage en båd til Manila eller hoppe til Mindoro og udforske øen som – med undtagelse af Puerto Galera – er ganske lidt turistet. North Pandan Island ud for Sablayan er en skøn island-getaway.

                Hvad man ellers ikke må gå glip af er så personligt, at det er svært at svare på. Hvis I kan sige noget mere om, hvad det er I søger vil jeg gerne forsøge at give et bud. Ellers må I have en rigtig god tur:)

                #3540036
                 Anne Marie

                  Jeg synes, at det var kæmpe stort at svømme med hvalhajer ved Don Sol – det ville jeg ikke gå glip af!

                  Øhavet mellem Palawan og Busuanga er også rigtig fedt! Hvis I er til “primitive” oplevelser, så kan man komme på de fedeste bådture med overnatninger på små næsten ubeboede øer i det farvand.

                Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

                Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                Log ind med brugernavn & kodeord

                eller    

                Glemt dine oplysninger?

                Create Account