This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kitter

Hej… Vi er 2 piger der skal ud og rejse fra august til dec. Vi har valgt at rejse i Vietnam, Kina, Indien og Thailand. Vi er begge lidt skeptiske omkring Indien, for vi har hørt meget – og virkeligt – dårligt om Indien, men samtidigt har vi også hørt meget godt. Grundet de forskellige udsagn, “føler” vi os temmelige splittet hvad angår det land.
    Vi har tjekket udenrigsministeriets rejsevejledninger, og de er meget, meget negative angående de interne situationer i landet; terroangreb kan forekomme stort set over hele landet, mord, militante bevægelser over alt, bander, lig der ligger og flyder i floderne, rotter over alt etc…
    Hjææælp….. Vi har desperat brug for nogle råd ang. Indien – om vi er helt galt på den og om situationen er så slem som udenrigs. siger. Vi hører gerne både positive og negative tilbagemeldiger/råd fra folk der har rejst i Indien eller bare kender godt til Indien og dets situation.

Kitt…

Anonym Anonym

Hej Kitt.

Jeg ser ingen grund til at I ikke skal tage til Indien. Udenrigsministeriet har det med at få tingene til at lyde værre end de er. Jeg ved ikke med området omkring Kashmir, der er en del uro i perioder. Det er nok bedre at finde ud af når I er i Indien om det er sikkert at tage dertil, hvis det har jeres interesse.

Jeg var selv i Indien for lidt under et år siden. Der var ingen problemer. Det der kan være lidt svært ved Indien er at deres kultur er meget meget anderledes. Der er meget fattigt og rigtig mange tiggere. Kan nogle have lidt svært ved. Man kan også let få lidt maveproblemer pga maden og så er Indiske mænd meget påtrængende over for vestlige piger og kan virke lidt ubehagelige. Man skal da også lige vende sig til at der går køer, geder og grise rundt i gaderne. Mange af disse kultur forskelle gør selvfølgelig også at det er et rigtigt spændende land at rejse i. Kan man lide at tage billeder er det et meget fotografisk land. I det sydlige Indien er folk generelt lidt venligere. Goa er skønt og har super dejlige strande.

God tur.

Mvh. Marlene

Anonym Kitter

Hej Malene…

1000-tak, for dit svar:) Det er rart at få en tilbagemelding fra en der har oplevet landet. Ud fra din viden – og egen – kommer det (som sådan) ik bag på mig, at Indien er et land hvori man skal tage sine forbehold og “træde varsomt”. Vi regner med at skulle rejse i de nordøstlige egne, så hvis du har nogle råd/rejsetips eller andet godt, er du meget velkommen til at dele ud af dem:)
    Endnu en gang, tak!

Mvh. Kitt

Anonym Anonym

Hej Kitt.

Det var så lidt. Har ikke rejst så meget i det nordlige. Var kun i Rishikesh nord for Delhi. Meget afslappet sted. Fedt hvis man er til yoga og meditation. Jeg var mere i det sydlige og i Rajastahn. Delhi er en forfærdelig by. Ingen grund til at bruge lang tid der.

Mvh. Marlene

Anonym kitter

Hej Malene.

Tak, endnu en gang. Vi vil tage Rishikesh op til overvejelse. Delhi satser vi heller på at bruge så lang tid i, da vi nemlig har hørt meget skidt om den.

Mvh. Kitt

Anonym martin

Udenrigsministeriet overdriver altid advarlserne en hel del, så det skal i ikke bekymre jer om. Jeg var i Indien sidste sommer, fra nord til syd og tilbage igen, og det var helt fantastisk! Selvom Delhi har et dårligt ry syntes jeg egenligt det var en fed by, det eneste problem er at der er RIGTIG mange turister.
    Der er beskidt, der er rotter, og man får dårlig mave (en gang i mellem) af at spise gademaden, men prøv det alligevel. Gademaden er billig og det smager godt, hvorimod det går ret galt når inderne prøver at lave europæisk mad.
    En portion thali, som er mad nok til to personer, koster omkring 60 rupees.

Anonym Jacob Knudsen

Hej
    Jeg var i Indien i 6 måneder sidste år og jeg oplevede ingen større problemer. Jeg rejste i syd, nord, øst og vest. Desuden boede jeg i Delhi i 2 måneder og byen kan gpdt anbefales. Den er ikke udpræget indisk, men alligevel indisk.
    Udenrigsministeriet overdriver en del på deres hjemmeside. De eneste stater der vil være direkte dumme at tage til er Kashmir (undtagen Ladakh som er helt fantastisk), Trigipura (og andre stater helt nordøst). Men Assam og Sikkim kan varmt anbefales.
    Der kan være problemer for piger, især hvis de rejser uden mænd. Mine kvindelige rejsekammerater oplevede bl.a. lidt gramseri, men en lussing og højt råben hjalp i flere tilfælde dem.
    Men jeg synes I skal tage til Indien. Det er et helt fantastisk land. Hvis I har lyst kan I sende en mail på risgaardknudsen@hotmail.com og jeg kan fortælle meget mere.
    God rejse!
    Mvh
    Jacob

Anonym kitter

Hej Martin/Jacob…
    1000-tak, for jeres indlæg, råd og rejsetips. Det er rart at få positive tilbagemeldinger, når man er i tvivl. New Delhi tager vi op til overvejelse, når nu I begge kan anbefale den.

Til Martin.
    Tak, for dit tilbud om at maile til dig. Det vil jeg gøre en dag ved lejlighed. Der er nemlig en del ting ang. Indien jeg godt kunne tænke mig at vide mere om.

Mvh. Kitt

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account