This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym amboye16

Hej piger

Min kæreste og jeg backpackede i Østeuropa i 2010. Det var ikke rigtig interrail, da vi ikke havde noget interrail-pas. Vi købte en enkelt flybillet til Sofia og så rejse vi over land gennem Bulgarien, Rumænien, Moldova, Transnistrien, Ukraine og Polen. Vi fløj hjem fra Krakow. Vi tog bus og tog som det passede os bedst og for os var det en stor frihed.

Jeg kan godt forstå, at I gerne vil til Transsylvanien. Det var jeg også totalt vild med. Der var bare så skønt og smukt! Især kunne jeg godt lide byerne Barsov og Sighisoara.

Af andre byer du nævner er jeg også meget begejstret for Krakow og Budapest. Jeg ville nok vælge at bruge mindst tid Sofia og Bukarest, men selvfølgelig er der også ting at se der.

Husk også, at der er skønt “ude på landet”. Det er ikke nødvendigvis kun i hovedstæderne, at de store oplevelser ligger.

Hvis du/I har lyst ti at læse lidt om vores oplevelser, så er der her et link til vores rejseblog, hvor vi har skrevet om nogle af vores oplevelser. Ale blogindlæg fra 2010 handler om vores Østeuropatur.

http://www.annemarieograsmus.blogspot.dk/2010/07/sofia-bulgarien.html

Jeg er lidt i tvivl om jeres budget. Har I 9000 hver eller tilsammen?
    Ting kan gøres forholdsvist billigt i Østeuropa. Men det kommer jo helt an på hvilke aktiviteter, I gerne vil, om I selv laver mad elle går ud og spiser til alle måltider og om I f.eks. bruger hospitalityclub/couchsurfing, bor på dorms eller vælger hotel.

Rigtig god tur
    Jeg synes, at Østeuropa er helt fantastisk!
    Anne Marie

Anonym Skildpadde

Hej alle sammen

En veninde og jeg planlægger 17 dags interrail til Østeuropa, men har lidt svært ved at fastlægge en rute, fordi vi er helt grønne på dette område. Så vi har lavet to forslag:

Forslag 1: Danmark – Prag – Krakow – Budapest – Transsylvanien – Bukarest – Budapest – München – Danmark.

Forslag 2: Danmark – Budapest – Transsylvanien – Bukarest – Sofia – Beograd – München – Danmark.

Er der nogen, som har gode erfaringer eller en alternativ rute? Pointen var, at vi skulle ned til Transsylvanien, så den bliver nødt til at være med.
    Vi regner med at spendere omkring 9.000 kr inkl. alt – Er det realistisk?
    Har I nogle gode råd til de forskellige byer?

På forhånd tak 🙂

Anonym Anonym

Ihh, tusinde tak for svaret, Anne Marie 🙂

Transsylavanien er netop et must for os, dels pga. slottet i Bran og dels pga. gode hiking-muligheder. Vi ender nok med at bo i Bran og tage bus/tog til udflugterne.

Ja, jeg giver sig fuldstændig ret i, at der også sker noget på landet, men det er lettere at tage til storbyerne. Og da vi er nye i hele interrail-halløjet, tænkte vi, at det var det sikre valg. Men hvis du har nogle gode tips, modtager vi dem meget gerne 🙂

Vi regner med 9000 kr. hver, hvor vi lever billigt, men hvor der er plads til aktiviteter og til at spise ude en gang imellem.

Anonym Anonym

Hej igen

Så lyder det til, at 9000,- er rigeligt til de 17 dage, I skal være af sted.

I Bulgarien var jeg ret begejstret for den lille hyggelige by Tryavna. Det var ikke fordi man kunne en hel masse, men der var bare så smukt og hyggeligt.
    http://www.annemarieograsmus.blogspot.dk/2010/07/et-stemningsbillede-fra-tryavna.html

Der går både bus og tog til/fra Tryavna og vi havde bare en enkelt overnatning her på vej mod Rumænien.

For mig var alt det der Dracula-noget ikke det fede, men selvfølgelig når man er der, så føler man jo, at det er et must-see.

Mit bedste tip til jer er at planlægge så lidt som muligt hjemmefra. I vil møde andre rejsende og pludselig høre om andre muligheder end det, I havde forestillet jer hjemmefra, og så er det super ærgerligt at have booket/planlagt det hele. Læg en løs plan og lad så tilfældighederne og lysten råde. Der er masser af muligheder, så I kommer ikke til at stå uden tag over hovedet.

Venligst
    Anne Marie

Anonym JanusGrunk

Hej vi er to gutter, der vil rejse en tur der minder meget om jeres rute 1, dog vil vi slutte i Sunny beach og flyve hjem, vi ikke bruge af dagen for at komme hjem igen. Især Transsylvanien er en jeg glæder mig meget til.

Hvordan med Hostels, er der nogle der har gode erfaringer ? mht. hvad man ikke skal, pris niveau mm. ?

Der er nogen der skriver at man skal booke plads billet i andre lande, hvordan er det med Pole, Slovakiet, Ungarn, Serbien, Rumænien, Bulgarien ? Er det også et must her ?

Mht. til budget synes jeg det lyder billigt, men igen jeg er helt grøn. skal man ikke hurtigt regner med 150 kr. pr. dag pr. hostel. Tænker det er dyre hvis man rejser i en sove vogn.

Når vi sidder og ser på ruter, ender vi på 3600 km. Er det over hovedet realistisk ? Hehe håber det er oki jeg spørger en masse og de sidder nogen der har lyst til at svare.

Er der nogen der rejser juni måned i år. Så er vi på den rute, og vi vil naturligvis kan krydser med nogen der også rejser denne rute.

Hvad med grej.
    Jeg forventer selv at shoppe ny rygsæk, sko og bukser. så en 3-4000 hvad har i brugt ?

Når håber der sidder nogen der ude der har lyst til at ose ud af jeres erfaringer. 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account