This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Hovgaard

Jeg ville kontakte Statens Serum Institut eller egen læge.. De er trods alt fagpersoner med kompetence på dette område. I sidste ende er det altid et personligt valg om man vælger at tage dem eller ej, men synes man skal have en fagpersons vurdering inden over.
    Det er ulovligt at købe og sælge receptpligtig medicin, bare til info!

Anonym Anonym

Hej Hovgaard.
    Tak for dit svar, men problemet er bare at den læge vi har, ikke er til meget hjælp. Hun har slet ikke sat sig ind i tingene når man spørger hende, og lyder meget usikker i sin sag. Desværre..

Og Statens Serums institut, er det ikke kun læger der kan kontakte dem? Jeg forsøgte nemlig for nogle uger tilbage, og der kom en tekst frem hvorpå der stod at det var kun lægerne der kunne ringe og vejlede, men vi kunne godt tjekke hvilke vacc. vi skulle have. Bare ikke stille spørgsmål via opkald.

Anonym Anonym

Hej Hovgaard.
    Tak for dit svar, men problemet er bare at den læge vi har, ikke er til meget hjælp. Hun har slet ikke sat sig ind i tingene når man spørger hende, og lyder meget usikker i sin sag. Desværre..

Og Statens Serums institut, er det ikke kun læger der kan kontakte dem? Jeg forsøgte nemlig for nogle uger tilbage, og der kom en tekst frem hvorpå der stod at det var kun lægerne der kunne ringe og vejlede, men vi kunne godt tjekke hvilke vacc. vi skulle have. Bare ikke stille spørgsmål via opkald.

Anonym Claus

Nu er man jo ikke tvunget til at gå til sin egen læge, når det handler om vaccinationer. I kunne jo prøve at ringe til andre alm praktiserende læger, og ellers så er der jo også vacc.kliniker.

Rejsedoktor.dk er en ok hjemmeside, hvor der er info om vaccinationer. I kan også selv stille spørgsmål, manden bag svarer hurtigt.

mvh
    Claus

Anonym Hovgaard

Sådan en læge har jeg desværre også – og derfor henter jeg også vejledningen andre steder.

Du kan prøve at tjekke danvac.dk. Jeg brugte dem sidste gang – og de havde virkelig styr på tingene.

Anonym Lisbeth Friis

Hej Sofie

Du bør henvende dig til en læge med speciale i rejsemedicin og/eller tropesygdomme. Egentlig for ringe, at din læge ikke oplyser dig om det.

De alment praktiserende læger ved sjældent noget særligt om rejsemedicin og kan ikke rådgive fornuftigt. Hvor i landet bor du?

Jeg har tidligere brugt bl.a. Udlandsvaccinationen I/S (København) og Aleris Hamlet i Aarhus.

Anonym sofiebasby

Hej med jer..

Jeg skriver til jer, da min kæreste og jeg skal ud og rejse d 1 maj.
    Vi skal opholde os i: 4 uger i Thailand, 4 uger i Vietnam og 4 uger i Kina.

Spørgsmål:
    – Vi er begge lidt i tvivl om hvorvidt vi skal tage Malaria i Thailand?
    (Vi rejser i Thailand: Bangkok, Trekking i 5 dages tid i Umphang, Videre mod Nordthailand, Chaing Mai, Chaing Rai. Bangkok, Koh Tao, Koh Samui)

– Bør vi tage Malaria under de 4 uger vi er i Vietnam?
    (Vi skal både være i Nord Vietnam og Syd Vietnam.

– Vi har snakket om, at det skal være Malarone pillerne vi køber, men vi har nu set at Doxycylin er væsentlig billigere.
    – Har i nogle gode erfaringer med dem?

og tilsidst:
    – Vi har læst at man kan evt købe nogle af pillerne lidt billigerer, hvis andre rejsende har nogle tilovers, selvfølgelig hvis det er den rette dosis osv.
    I må meget gerne maile til basbymadsen@msn.com

Håber at høre fra jer.
    Mange tak
    Hilsen Sofie

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej back packer.
    Der er ingen chance for at i for malaria på den back packer rute i skal på, I kan rolig rejse til östen og holder i jer til den normale back packer rute,er det ikke noget problem og ja der er malaria i de lande i skal rejse,men langt inde i junglen hvor i ikke kommer,
    Jeg må sige det igen igen,der er meget störe chancer for at få Denguefeber som også kommer fra en myg,den holder til hvor vi rejser og den er der ingen behandling for,typisk bliver man syg en uges tid med höj feber,den er mere vigtig at holde öje med,man siger tidelig morgen mellem 05 og 08 skal man passe på med mygstik,det samme om aften,det bedste er ikke og blive stukken,tag jers forholdes regler mygge net,mygge lys i jers små bungalows, husk marlaria medecin er det rene gift og selvom du spiser malaria medicin kan du stadigvaek blive smitte,skulle jeg rejse i Africa ja så skal man nok spise dem, men ikke på den normale back packer rute i östen, katastofe med danske laeger ikke ved mere ind de gör,lars

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account