This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym VerdensMikael

Cambodja er fint, men hurtigt overstået da Phnom Penh er den mest triste storby i Sydøstasien. Ikke meget charme er efterladt.

Overvej i stedet at bruge 3-4 uger i Vietnam. Start i Hanoi i nord og arbejd jer ned til HCM City i syd. En fantastisk, varierende tur. I kan køre med tog eller bus hele vejen og gøre mange stop i interessante byer, bjerge, jungler og strande.

Anonym Bbrown

Tak for hurtigt svar 🙂 Hvilken rute tror du ville være mest praktisk? Det er vores første backpacktur. Det bedste ville vel også være kun at købe flybillet og så tage den derfra?

Anonym Anonym

Hej alle herinde.
    Min kæreste og jeg skal på en skøn rundrejse, som vi planlægger at gøre jan/feb 2011. Jeg er helt oppe at køre over det, og vil egentlig bare gerne have bedre styr på det hele, selvom det føles som om der er 100 år og en madpakke til 😛

Jeg kunne godt tænke mig at opleve nogle anderledes og specielle ting, se vild og smuk natur/jungle, dyreliv, fantastiske gamle monumenter, lækre strande evt. med dykning. Og så self. anderledes lokalsamfund.

Vi har snakket om lande som: Thailand (syd/nord), cambodia, malaysia og/eller indonesien. Og så ville det være fantastisk hvis man kunne tage ned mod Australien/NZ eller nogle af de små omkringliggende øer.
    Jeg vil opleve så meget som muligt 🙂

Men er der nogle der kan anbefale en rute, ud fra det nævnte, og evt en ca. pris vi kan stile imod?

OG er det en god idé kun at købe flybillet (t/r) og så ellers tage resten som det kommer, eller hvad??

Håber på gode svar, er helt spændt. God dag og på forhånd TAK for hjælpen 🙂

Hilsen Benedikte

Anonym Bbrown

Hvis man nu skal opleve så meget som muligt, hvilken rute tror I så ville være den mest hensigsmæssige at vælge? af hensyn til, hvis jeg skal kontakte Kilroy skal jeg vel have en start og slut destination.
    Men guys, det er fedt i er lidt uenige og debatterer. Det gi’r noget. Tak

Anonym Claus

Et godt udgangspunkt, hvis du vil til Asien, er Bangkok. Det er nemt at komme til byen, man kan komme hvorhen man vil fra Bangkok og skal man have lavet visum, er det også nemt at få ordnet.
    Men du skriver jo ikke noget om, hvor lang tid du vil afsted.
    Man kan nemt bruge en mdr i Asien og man kan også nemt bruge en mdr i Australien og New Zealand.
    De to sidstnævnte lande er jo noget dyrere at rejse rundt i end i Asien. Det skal du nok også have med i dine overvejelser.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Du kan sgu da ikke sige, at Cambodia hurtigt er overstået, fordi du ikke kunne lide Phnom Pehn. Har du overhovedet været andre steder i Cambodia?

Battambang, Siem Riep, Sihaunukville, Kratie, Kampot, Bokor. Der er masser af steder i Cambodia, der er værd at besøge.
    Det er der også i Vietnam, men 14 dage var nu nok for mig. Brug hellere tid på også at besøge Laos.

Det er altid en fordel med returbilletter. Du undgår evt bøvl med imigrationsmyndighederne, der er ikke noget sparet ved at købe enkelt.
    Jeg vil foreslå, at du ringer til Jysk Rejsebureau eller Kilroy evt mail til dem for en billetpris.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

helt enig. Vi brugte tre uger i Cambodia. Den østlige del af Cambodia giver dig muligheden for at komme lidt væk fra turistvejen, hvor de sjove oplevelser sker

Anonym (L)

Alt er jo relativt… Jeg brugt en måned bare i vietnam, og det synes jeg var passende. Min tur så sådan ud: Ho Chi Minh – Dalat – Nah Trang – Hoi An – Hue – Hanoi – Halong Bay – Hanoi – Sapa – Hanoi. Grunden til at jeg var så mange gange i Hanoi, var fordi jeg brugte byen som base for at komme ud til nogle af de andre steder. I alt var jeg kun i Hanoi i 4 dage.
    I Australien kan i jo bruge et helt år hvis i vil se det hele. Men hvis holder jer til østkysten (som de fleste gør) vil jeg personligt mene at en månedstid til halvanden er fint til se det meste. Så behøver i ikke at stresse afsted.
    Men som jeg startede men at sige, så er alt jo relativt. Nogle kan bruge laaang tid et sted hvor andre synes det er fint med et smutbesøg. Personligt har jeg haft de bedste oplevelser de gange jeg har haft god tid i landene. Så heller få lande og så se noget mere af dem, end at skynde sig fra sted til sted og så kun se til glimt af hvad landet har at tilbyde.
    Heldigvis er vi forskellige, så i skal gøre op med jer selv hvad i prioritere ved jeres rejse.

Anonym Bbrown

Jeg tror også planen er at starte med at tage til Bangkok, og så måske nordpå til Chiang Mai. Men der ender sporet ligesom. Alt ER relativt, og det er self os selv der bestemmer. Men det er lidt svært når man ikke kender så meget til landene :/
    Hvis jeg skal være ærlig har jeg ikke de store relationer til Cambodia og Vietnam, men har egentlig altid langt mest vægt på at opleve Thailand, Indonesien/Malaysia, Aus. og NZ + omkringliggende øer (og resten af verden!). Men det er vel mest fordi jeg ikke ved hvad landene kan tilbyde. Øeren er nok mest fordi jeg ved der ikke har været så mange turister, og med alt det klimaforandring, er det nok ikke sikkert de altid vil eksistere.
    Men jeg tror måske at det er lidt for optimistisk at satse på at tage til Aus./NZ, både pga af afstanden, penge og det faktum at i kun har 2-2½ mrd.

Anonym Claus

I Chiang May er der masser af muligheder for at trekke, se stamefolk, elefantridning mv. The golden triangel ved Chiang Rai. Så kunne du fortsætte med båd/bus til Laos. Som har en masse historie omkring vietnamkrigen. Også gode muligheder for at trekke, sejle af Mekongfloden. Luang Prebang, Vang vien, Phonsavan, de 4000 øer, økoturisme osv.
    Videre til Cambodia til definer, elefanter, gamle templer osv. Så fortsætte til Vietnam, som en anden læser har anbefalet vigtige sights.
    Mulighederne er utallige, du kunne også tage bare Thailand, fortsætte sydpå til Malaysia og flyve hjem fra Singapore.
    Malaysia har også en masse nationalparker, dyreliv, strande, kultur.
    Du kunne jo evt tage en tur på biblioteket og se, hvad de har om landene.

mvh
    Claus

Anonym Benedikte

Ihh tak 🙂 Det er altså en masse nyttige oplysninger du kommer med. Hvor er det bare et fedt forum!! yeah 🙂
    Jeg ed godt man ikke kan sætte en pris på sådan en tur. Men hvis man nu skal komme med et cirka tal, hvor meget tror du så i er oppe i? Hvis man altså spiser tit på lokale spisesteder, men måske ikke altid vælger den allerbilligste sovemåde. dvs at i måske nogle gange vælger billigt hotel i stedet for hostel ogs soverum sammen med en masse andre.

Anonym Claus

De største udgiftsposter er flybillet og forsikring. Hvis du søger i god tid, kan du finde en returbillet til Bangkok for ca 5-6000. En lille smule dyrere, hvis du vælger at flyve hjem fra Singapore, Kuala Lumpur eller Ho Chi Minh (Saigon).
    Du kan få et simpelt værelse for 5-6 USD, mad fra 2 USD. Turene varierer i pris, men der er så mange forskellige bureauer derude, så det er bare at shoppe lidt rundt, og man skal jo heller ikke på tur hele tiden.
    Transport koster heller ikke det store, selv det at flyve rundt er ikke noget, der vil ruinere dig.
    Jeg synes, du skal gå igang med at søge lidt informationer, jeg kan anbefale, at du tjekker travellog.dk ud, og prøver de lande du kunne forestille dig at besøge. Her har rejsende skrevet rejseblogs, som er meget nyttige, hvis man skal besøge nye lande.

mvh
    Claus

Anonym Zabrina

Besøg jysk-rejsebureau.dk Dem har jeg rejst jorden rundt med. De plænlægger mindste detalje for jer, og hjælper jer gennem alt. Og masser af gode rabatter.

Anonym MH

Hvor er dette et super lækker forum 🙂 Jeg skal selv afsted mod Sydøstasien i starten af Januar, hvor jeg starter med at flyve til BKK og på en kilroy tur op igennem Camodia, som så slutter i Hanoi. Herfra rejser jeg så på egen hånd og planlægger at opleve, Vietnam, Cambodia, Thailand, Burma, Laos osv. osv. Glæder mig helt vildt! Kan se at denne tråd er relativ gammel, har i fået arrangeret noget? og evt. hvad? er meget interesseret i at høre om andre rejsetips osv. Især når områderne er så lig mine egne planer..

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account