This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym juliekold91

Min veninde og jeg har prøvet at planlægge en interrail tur i europa til sommer. men der er ingen af os der har prøvet det før, og vi ved derfor ikke om vores rute overhoved er realistisk. vi planlægger at være væk i 19-20 dage, og vores rejsemål er:
    københavn – berlin
    berlin – warszawa
    warszawa – prag
    prag – wien
    wien – zürich
    zürich – paris
    paris – bruxelles
    bruxelles – amsterdam
    amsterdam – københavn

vi håber at der er noger der har lide mere styr på det end os, som kan fortælle os om det er realistisk, ellers er vi også meget åbne overfor andre ruter. 🙂

Anonym juliekold91

tusinf tak for et fyldestgørende svar, det sætter vi pris på 🙂
    hvad har du af erfaring mht rygsække? igen, der er ingen af os der har prøvet det før, så vi tager imod al den hjælp vi kan få. men det skal jo helst være en rygsæk der kan indeholde en hel del, men samtidig er mulig at bære på 🙂

Anonym Bjørn

Jeg vil personligt sige ”go” for den rygsæk. Trolleys er et fail i en by som amsterdam hvor der brosten og de er sgu så besværlige. I skal tage ned i en spejdersport, eller lign. her kan i få noget god rådgivning. Sørg for at få en rygsæk der passer (også selvom I ikke skal gå så langt med dem). Rygsække fås i alle størrelser, så det er op til jer selv hvor meget i har brug for. Jeg har sjældent brug for mere end en 45L. Ellers så husk at få en rygsæk med lynlås i fronten, det gør det ti gange nemmere, at I bare kan åbne hele sækken op – i stedet for at skulle vende den på hovedet, for at finde noget nede i bunden.

Anonym Anonym

Alt er realistisk 🙂 Det afhænger af hvordan i ønsker at rejse. Et hektisk program kan skabe følelsen af man ikke rigtig er på ferie, men bare køre og køre i tog. Således tog jeg fra Viborg til Amsterdam på en dag og fra Amsterdam til Marseille (Sydfrankrig) på en dag også. Begge gange ankom vi meget sent om aftenen/natten, ´hvilket resulterede i en overnatning på togstationerne. Så på to dage kan i komme langt, men spørgsmålet er så om det er så fedt igen. Men jo det er selvfølgelig også sjovt at overnatte på stationer enkle gange – det er jo de nætter i husker bedst.

København – Berlin er helt klar muligt på en dag, hvis i tager tidligt af sted. Foreslår i altid booker hostel inden i kommer til de forskellige byer. Har ikke rejst med interrail i østeuropa, så skal ikke spille klog her 🙂
    Paris – Bruxelles rejsetid er nok en halv dag +.
    Bruxelles – Amsterdam rejsetid er et par timer.
    Amsterdam – København det bliver en laaaang tur hjem, men kan højst sandsynlig nås på en dag

OBS: Hvis i bruger 2 dage i hver by er i allerede op på 16 dage og jeres rejsetid bliver i flere dage. I har ihvertfald tre heldagsrejser, men i kan jo bare tage nogle lidt hurtige overnatninger forskellige steder. Så det bliver måske lidt hektisk, men min erfaing siger, at en interrail tur aldrig bliver som planlagt. Så mit råd er, at i bare kan tage det lidt med ro. Interrail billetten gør det muligt at tage alle steder hen og finder ud af, hvordan det fungerer, når i er afsted.

Peace

Peace

Anonym juliekold91

er der nogle mærker der er bedre end andre?

Anonym Anonym

Ja, naturligvist. Her kommer det an på kvalitet og naturligvist også noget med mærkevare. Personligt er jeg rigtig glad for fjallraven, men der sikkert nogle der vil foretrække noget andet.
    Her synes jeg det vigtigste for jer er at få en rygsæk, der har de ovennævne funktioner: ”sidder godt, frontlynlås og den plads i har behov for”.

Hvis I ikke regner med at skulle bruge rygsækken igen, så vil det måske være dumt at bruge alt for mange penge her. Men hvis det en I kommer til at bruge en masse, synes jeg ligeså godt I kan gå hele vejen. Og få jer noget kvalitet der holder. For det er altså bare pisse nedern at stå på banegården i Berlin med en knækket skulderstrop eller lign. (dobbelt så nedtur i Junglen/Himmalaya.

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hvorfor tag i ikke toget ned til spanien eller poturgal og ligger på en fed starnd. undervejs kan i jo tag nogen stop.
    god rejse.
    lars

Anonym RAME

jeg vil anbefale at du bruger http://www.db.de når du skal tjekke tog ruter, det hjælper meget når man rejser i østeuropa at man selv ved hvad rejsen kan gøres på for det er ikke alti de vælger de mest oplagte ruter… den væreste rute jeg fik var dog fra paris til amsterdam, hvor jeg kunne se der kørte direkte nattog og denne billet dame ville have haft mig med 4 forskellige tog i dagstimerne… derudover er der på dette link http://www.interrailnet.com/planning/railway-map et kort over alt europas tog baner… jeg vil helt klart anbefale at i smutter forbi rumænien, det koster intet der og alle er vildt hjælpsomme…

Anonym juliekold91

tak for gode råd og svar, det er nogle vi helt klart vil anvende vedr. vores tur 🙂

Anonym Anonym

Meget rigtigt er allerede sagt, men hvis I vil gøre det rigtig billigt, skal I holde jer til Østeuropa.
    Jeg var sammen med min kæreste på “Interrail” i 5 uger sidste år – dvs. vi havde ikke noget togpas eller lignende, men købte bare en tog- eller busbillet når vi havde brug for det. Det var både billigt og super fleksibelt.
    Vi valgte at flyve til Sofia i Bulgarien og rejse over land gennem Rumænien, Moldova og Ukraine til Krakow i Polen og flyve hjem derfra. Derved kom vi rimelig langt ned i Europa på meget kort tid, og behøvede ikke at rejse tilbage til et sted, hvor vi allerede havde været.
    Vi havde valgt Sofia og Krakow, da det var nogle af de billigste one-way flybilletter, vi kunne finde på nettet.

Go tur
    Celina

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account