This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Ginnie

Hej allesammen,
    Jeg og min mand skal på bryllpsrejse i Vietnam fra 6.juni 2010 og 3,5 uge frem, men vi har lidt svært ved at overskue om vores tidsplan er realistisk og har samtidig brug for jeres erfaringer mht. fly/tog fra Hong Kong til Hanoi.

Vi rejser fra KBH mandag og ankommer i Hong Kong tirsdag. Vi regner med at have to hele dage i Hong Kong og rejser videre til Hanoi om fredagen.

Vi håber umiddelbart på at få set følgende i Vietnam: Sapa-området evt. en tur med Easy Riders – cruise på Halon bugten, Tam Hoc hulerne, cuc Phuong, Hue og Hoi An, Nha TRang, Ho Chi Minh city, Chu chi tunnellerne, Pleiku og Mekong Deltaet. Vi regner med at flyve hjem fra HCMC.

Og nu til mine utallige spm.:

Er denne plan realistisk at nå på ca. 19 dage??

Skal vi tage fly fra Hong Kong til Hanoi (ca. 4 t.) eller tage togturen, hvor vi bruger ca. 3 dage (H.K – Guangzhou – Nanning – Hanoi)? Vi er i tvivl om, hvorvidt vi kan nå at se alt ovenstående, hvis vi tager togturen…

Når vi ankommer til Hanoi, er det så smartest at tage direkte nordpå til Sapa eller sparer vi tid ved at tage Hanoi/Halon-bugten først og dernæst Sapa/nordområdet??

hvor mange dage skal man helst bruge i Sapa området, for at få set det essentielle?

Der er mange der har nævnt Easy Riders i Sapaområdet, men jeg kan ikke se på deres hjemmeside, at de kører der?? Og er der et minimum antal dage man SKAL booke eller aftaler man det bare med dem??

Jeg glæder mig meget til at høre fra jer!! :o)

Hilsen Ginnie

Anonym Mads Andersen

Hej Ginni og tillykke.

Det lyder rigtig spændende. Har selv været på den tur og det er meget spændende. Men 19 dage lyder af lidt, hvis i gerne vil opleve lidt af kulturen. Men for bare at se det og køre igen er nok muligt, men knap så sjovt. Fra hanoi med tog til Sapa tager godt 15 timer hver vej. så skal i vel have en overnatning og tilbage til hanoi. det var de første 3 dage. fra hanoi til halongbay tager 4 timer og så skal i sikkert overnatte på en båd i bugten, og tilbage til hanoi, det tager 2 dage. hvis i tager sove bus fra hanoi til hue, spare i en nat, i har så dagen i hue til at se templer osv. 1 dag. nat bus til Hoi an, så skal i vel have lidt nyt tøj, det tager en dag eller to alt efter pris 1dag. natbus til nha trang spare endnu en nat, ta en tur i mudderbad virkelig skønt, og ta endelig en massage der også, de er rigtige gode, ned og bade ved havet, måske feste lidt om aftenen. en overnatning, på et af de billige hoteller 1dag. der er også mange easy riders i nha trang, og man aftaler bare pris og sted med dem på stedet. måske kombinere det sådant de køre jer til HMC via Dalat og munei. Der er mange afgange fra HMC til mekong 1,2 og 3 dages ture.

Det bliver nok lidt presset, brugte selv godt 50 dage på den samme tur.
    i kan se lidt af vores billeder på http://www.thildeogmads.dk

Anonym Ginnie

Hej Mads,

Tak for dit svar… er bange for jeg slet ikke fatter hvor lang transporttid der er mellem de forskellige byer..det er svært at indregne synes jeg.. Men dit svar gav mig ihvertfald lidt forståelse for det… Tror vi må prioritere, når vi kommer derned… For vi vil ikke haste igennem og vil gøre som vi føler for, når vi er der.. har vi lyst til at blive længere et sted, så må vi vælge noget andet fra.. :o)

Glæder mig til at se jeres billeder lige om lidt.. :o)

Hilsen Ginnie

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account