Hej allesammen,
Jeg og min mand skal på bryllpsrejse i Vietnam fra 6.juni 2010 og 3,5 uge frem, men vi har lidt svært ved at overskue om vores tidsplan er realistisk og har samtidig brug for jeres erfaringer mht. fly/tog fra Hong Kong til Hanoi.
Vi rejser fra KBH mandag og ankommer i Hong Kong tirsdag. Vi regner med at have to hele dage i Hong Kong og rejser videre til Hanoi om fredagen.
Vi håber umiddelbart på at få set følgende i Vietnam: Sapa-området evt. en tur med Easy Riders – cruise på Halon bugten, Tam Hoc hulerne, cuc Phuong, Hue og Hoi An, Nha TRang, Ho Chi Minh city, Chu chi tunnellerne, Pleiku og Mekong Deltaet. Vi regner med at flyve hjem fra HCMC.
Og nu til mine utallige spm.:
Er denne plan realistisk at nå på ca. 19 dage??
Skal vi tage fly fra Hong Kong til Hanoi (ca. 4 t.) eller tage togturen, hvor vi bruger ca. 3 dage (H.K – Guangzhou – Nanning – Hanoi)? Vi er i tvivl om, hvorvidt vi kan nå at se alt ovenstående, hvis vi tager togturen…
Når vi ankommer til Hanoi, er det så smartest at tage direkte nordpå til Sapa eller sparer vi tid ved at tage Hanoi/Halon-bugten først og dernæst Sapa/nordområdet??
hvor mange dage skal man helst bruge i Sapa området, for at få set det essentielle?
Der er mange der har nævnt Easy Riders i Sapaområdet, men jeg kan ikke se på deres hjemmeside, at de kører der?? Og er der et minimum antal dage man SKAL booke eller aftaler man det bare med dem??
Jeg glæder mig meget til at høre fra jer!! :o)
Hilsen Ginnie