This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mathiaskynde

Hej alle backpackere.
    Jeg og en kammerat skal rejse rundt i Sydøstasien i 3 måneder, og i den forbindelse har jeg nogle spørgsmål.

Vi starter i Bangkok og rejser nordpå til Chiang Mai. Er det bedst bare at tage toget direkte, eller er der nogle ting på vejen, der er et stop værd??

Herefter er planen at vi tager til Laos og videre til Vietnam. Vi har sørget for visum til Vietnam. Men vi har hørt at det kan være en smule problematisk at kommer fra Laos til Vietnam. Er der nogle der har erfaringer med det?? Og er visum nemt nok at få til Laos?

Vi tager til Hanoi, og har derefter tænkt os at rejse ned gennem Vietnam. Hvad skal man opleve gennem Vietnam, og hvordan er den bedste måde at komme frem i Vietnam?

Herefter flyver vi til Borneo, Filippinerne og tilbage til Thailand!

Alle tips og råd er MEGET velkommen, ligesom inspiration og idéer også er det.

Hilsen to meget forventningsfulde backpackere.

Anonym madseventyr

Hej Mathias.

Jeg har selv rejst i 3 måneder i Sydøst Asien, og det var de bedste 3 måneder i mit liv! 🙂

Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig og din kammerat det bedste jeg kan – jeg har rejst i Thailand, Vietnam, Cambodia og Laos på egen hånd.

Du kan sende mig en mail på: mads@exploredreamdiscover.dk

Ser frem til at høre fra jer.

Mads

Anonym Søren

Hejsa!
    Med hensyn til visa burde det slet ikke være noget problem. Snak med rejsebureauerne som er OVERALT dernede, de kan forklare jer det. Ellers så er de ansatte på jeres hostels højest sandsynligt også i stand til at hjælpe jer.
    Fra Thailand til Laos tog vi en longboat gennem Mekongriver – en længere tur hvor vi fiksede visum på vejen (Intet problem).
    Fra Laos til Vietnam fiksede vi det også på vejen, vi endte dog i en elendig bustur hvor vi blev behandlet som lort, men alligevel nåede frem med visum og rette sted. Hør rundt, det handler bare om lige at falde til, så skræmmer det slet ikke længere at skulle komme rundt 🙂
    Dette var inden for de sidste 3 måneder for resten.

Vi købte et par motorcykler i Hanoi og kørte selv ned til Ho Chi Minh city. Det er helt klart at foretrække – alle valg selv, steder at sove, hvor længe, hvor man stopper og ser stederne an. Omkostningsmæssigt ca. det samme som at køre bus hele vejen ned i sidste ende. (Vi fik dog brændt en del benzin af, så der kan nok spares) 😉

Held og lykke!

Anonym Kjear

Hvis i er friske så skal i besøge Vang Vieng i Laos, hvis altså ikke det er lukket ned 😉

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account