This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MarieL-O

Hej alle I rejse-glade folk ude i verden! 🙂

Min kæreste og jeg skal til januar og februar rejse til Asien. Vi havde egentlig tænkt os at bestille flybillet til Bangkok og rejse lidt rundt i Thailand (Nord) og videre til Laos, Cambodia og Vietnam. Vi har dog kun omkring 7 uger, og vi er derfor i tvivl, om det er alt for kort tid til alle de lande. Ingen af os har nogle specielle ønsker omkring ruten, så derfor kunne vi godt bruge lidt hjælp. Har I nogle forslag til rute, man kunne tage og steder/ting vi skulle opleve??

Vi håber, at I vil hjælpe 🙂

Anonym vietnam-rejser.dk

Hej Marie
    Uhhh, den er svær, 7 uger til 4 lande er ikke meget.

Har i overvejet at flyve mellem de større byer, eller er budgettet kun til tog/bus?
    Det kan spare en del tid, og i kan se lidt mere, men så misser i selvfølgelig oplevelserne med bus/tog.

Svare du på denne, vil jeg gerne prøve at komme med et bud på en rute.

Venligst Kenneth
    Vietnam-Rejser.dk

Anonym Anonym

Hej Kenneth.
    Vi behøver nødvendigvis ikke alle 4 lande, men kan godt skippe et af dem ( dog ikke Thailand) – hvilket vil du foreslå?

Vi vil helst rejse med bus/tog, men vi er også villige til at flyve mellem nogle af landene/byerne.
    Kan du planlægge en rute ud fra dette? Vi ville gerne til Nord Thailand i hvert fald.

Hilsen Marie 🙂

Anonym Anonym

Hej Kenneth.
    Vi behøver nødvendigvis ikke alle 4 lande, men kan godt skippe et af dem ( dog ikke Thailand) – hvilket vil du foreslå?

Vi vil helst rejse med bus/tog, men vi er også villige til at flyve mellem nogle af landene/byerne.
    Kan du planlægge en rute ud fra dette? Vi ville gerne til Nord Thailand i hvert fald.

Hilsen Marie 🙂

Anonym vietnam-rejser.dk

Hej igen Marie

Jeg vil ikke foreslå at skippe nogle af dem 🙂

Tag fra Bangkok ind i Cambodia med fly/bus

Cambodia (3-4 dage)
    – Siem Reap og Ankor Wat 2 dage videre til
    – Phnom Penh se Killing Fields og S21 1-2 dage og rejs med bus/båd videre til Ho Chi Minh City i Vietnam

Vietnam (ca. 20 dage)
    Evt.
    – Ho Chi Minh og omegn 2-3 dage
    – Nha Trang 2-3 dage (fest og strand hvis i er til det)
    – Hoi An 2-3 dage
    – Hanoi 1-2 dage
    – Halong Bay 2-3 dage
    – Sapa 3-4 dage
    – og 1-2 andre én eller todages ture fra Hanoi (der er netop udbudt en del nye og spændende steder)

Videre ind gennem Laos til Luang Prabang (eller Vientiane)

Laos (5-6 dage)
    – Luang Pra Bang (2 dage) og videre til
    – Vang Vieng (2 dage – tag på trekking) videre til
    – Vientiane (1-2 dage)

Eller Vientiane –> Vang Vieng –> Luang Prabang (omvendt rækkefølge) og så ind i Nord Thailand og videre syd på hvis i har lyst til det.

Så har i ca. 3 uger tilbage til Thailand.

Tjek det ud og skriv gerne hvad i syntes om forslaget. Jeg håber det kan bruges, i kan jo rette lidt i antal dage de enkelte steder, hvis der er noget i hellere vil end andet.

Her får i set ale lande, ikke så meget af Cambodia og Laos, men i får set det mest “vigtige”.

Rigtig god rejse.

Venligst Kenneth
    Vietnam-Rejser.dk

Anonym MarieL-O

Hej Kennth.

Tusind tusind tak for dit svar, hvor er det dog fedt, at du gad tage dig tid til at hjælpe os ! 🙂
    Vi vil kigge og søge lidt på de forskellige ting, og helt sikkert bruge nogle af forslagene ! 🙂

Måske vi vender tilbage med flere spørgsmål.

Hilsen Marie

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account