This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Hudilvana

Hej, jeg står og skal til Sydamerika alene pige 20 år i 4-6 mdr.
    Jeg vil gerne bare booke en flybillet og så ellers bare finde ud af hvad landende har at tilbyde hen ad vejen.
    Jeg vil derfor høre om der er nogen af jer der har erfaring med at rejse helt uafhængig af nogle rejsebureauer og på egen hånd?
    Hvilken rute i fulgte og om i planlagde det hele hjemmefra eller bare tog det hen ad vejen, seværdigheder/guidede ture..osv.

Kan det lade sig gøre?
    og kan man rejse alene rundt som kvinde i Sydamerika og stadig føle sig sikker?
    Når ja.. og hvad gør man med det fact at man kun må opholde sig i landende i 90 dage hvis man ikke rigtigt har en rute eller ved hvor og hvornår man vil videre til et andet land?

Håber inderligt på at nogle er erfarne med dette.
    ser frem til svar.
    V.H Silver

Anonym Hudilvana

Tusind tak for hurtigt svar!
    Dejligt med en masse nyttig information.
    Lyder smart med den åbne billet.
    men undgår man så at løbe ind i problemer hvis ens åbne billet til Chile og hjem fra Brasilien varer i 6 mdr? for tænker lidt at de ikke kan se at jeg i mellem tiden vil besøge Bolivia, Peru osv.

Anonym Claus

Det, der betyder noget, er, at du har en billet tilbage til Europa. At du kan dokumentere, at du forlader Sydamerika på et tidspunkt.
    Dernæst skal du selvfølgelig undgå at overskride de 3 mdr, du får ved indrejse. Sørg i god tid for at få stemplet i passet forlænget, eller rejs videre.

Jeg har aldrig mødt nogen, der har haft problemer med myndighederne fordi de havde en flybillet med lang løbetid, men har derimod mødt rejsende, som fik problemer fordi de ikke havde returbillet.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Lad være med at købe en enkeltbillet til Sydamerika. Det koster noget mere at købe en billet fra SA til Europa end omvendt. + at du slipper for bøvl ved imigrationsmyndigheder i lufthavnen, hvis du kun har en enkelt
    Du skal købe en returbillet til Sydamerika. Det behøver ikke at være en billet, hvor du skal ud og hjem fra samme destination. Nu ved jeg ikke, hvad du er interesseret i, men et bud kunne være Santiago de Chile ud og hjem fra Sao Paulo med en åben afgang. Så behøver du ikke at spekulere på, hvornår du skal hjem, du får bare ændret datoen.
    Det er muligt at få dit ophold på 90 dage forlænget. Det kræver bare, at du tager ind til det føderale politis kontor med din flybillet og et Visa/Dankort (som bevis for at du har penge til at klare dig) og så får du igen 90 dage.
    Du kan sagtens rejse rundt som alene kvinde i Sydamerika, når du følger de uskrevne regler for turister.
    Dvs: Lad være med at slæbe alle dine kontanter/kreditkort med, når du skal ud,
    Tag en taxi fra busstation til hostel/hotel
    Brug en safeboks på dit opholdssted
    Lad smykker blive i Danmark
    Spørg på dit opholdssted om de lokale forhold, de lever trods alt af turisterne
    Hav to plastikbetalingskort med (de må ikke ligge samme sted) + nødpenge på 150 USD i små sedler
    Husk sygeforsikring, undersøg om din indboforsikring dækker bagage i SA.

mvh
    Claus

Anonym Hudilvana

Okay så forstår jeg det:)
    Jeg er virkelig glad for at du har taget dig tid til at svare mig.

Jeg hører om mange som rejser alene i Sydamerika, men mange i min omgangskreds taler mig fra det.
    Ved du noget om hvem man kan kontakte, hvis der sker noget med en, for ved at politiet er ret korrupte.
    Eller burde man med hensyn til sikkerhed have et bureau bag sig.

Anonym Hudilvana

Tak endnu en gang for alle dine nyttige svar!

Anonym Claus

Køb en guidebog (Lonelyplanet, Brads Forlag) og tag ind på hostels, som er anbefalet i bogen. Her er der masser af forslag til aktiviteter, og de kan også rådgive dig mht sikkerhed, hvor der er sikkert at færdes osv.
    + at du vil møde en masse alene-rejsende.

Der findes danske ambassader/konsulater i næsten alle sydamerikanske hovedstæder.
    Hold din familie opdateret på, hvor du er via Facebook, e-mail osv.
    Western Union er et godt alternativ, hvis du akut får brug for en pengeoverførsel fra DK.

Bare tag afsted, eventyret venter…

mvh
    Claus

Anonym Trine

Hej Silver
    Jeg rejste og boede i Sydamerika i 7 maaneder og moedte mange piger, som rejste alene. Du vil 100 % sikkert moede andre paa hostels, som ogsaa er alene og som du ville kunne rejse med, tage paa tours med, gaa i byen med osv. Du boer overhovedet heller ikke vaere bange for at vaere lidt daarligt forberedt mht. hvad der er at udforske, for de andre backpackere paa hostellene har masser af historier at fortaelle! 🙂
    Og du boer helt sikkert forsoege at rejse alene uden rejsebureauer, for det fede ved at backpacke er, at du er helt din egen og du kan goere noejagtigt som DU vil!
    Ja, i visse lande er politiet korrupt, mit forslag er at du starter din rejse i Argentina eller Chile, hvor de er mindst korrupte, men hvor ogsaa kulturchokket vil vaere mindst. Jeg moedte rigtig mange som startede i Buenos Aires – Santiago de Chile – La Paz – Cuzco – Lima og saa alt hvad er interessant derimellem.
    Ha’ en skoen rejse – jeg misunder dig helt 😉
    Hilsen Trine

Anonym Hudilvana

Hej Trine.
    Det lyder meget betryggene, kan slet ikke vente med at komme ud på mit eventyr.
    Tak fordi du tog dig tid til at skrive.

Hilsen Silver

Anonym Anonym

Hej Silver,

Nu ved jeg ikke om du er taget afsted, eller hvornår din rejse skal begynde. Men er du interesseret i at få en rejsemakker på noget af rejsen, såfremt vi har samme interesser og vi kan jo altid gå hver vores veje når som helst på rejsen.. Jeg vil også rigtig gerne rundt i sydamerika, men føler mig som dig også lidt usikker (især fordi jeg ikke kan sproget) men måske det ville være nemmere at ankomme to, indtil man lige er faldet lidt til.. ?
    Hilsen Jean..

Anonym Anonym

Hej Silver,

Nu ved jeg ikke om du er taget afsted, eller hvornår din rejse skal begynde. Men er du interesseret i at få en rejsemakker på noget af rejsen, såfremt vi har samme interesser og vi kan jo altid gå hver vores veje når som helst på rejsen.. Jeg vil også rigtig gerne rundt i sydamerika, men føler mig som dig også lidt usikker (især fordi jeg ikke kan sproget) men måske det ville være nemmere at ankomme to, indtil man lige er faldet lidt til.. ?
    Hilsen Jean..

Anonym Hudilvana

Hej Jean,
    Jeg har allerede bestilt det hele og står til at skulle afsted om 2 uger.
    det er måske for kort tid til at nå at bestille billetter og det hele?
    Hilsen Silver

Anonym Anonym

Jeg kan først tage afsted start nov.
    Men det lyder spændende, du må have en rigtig god tur..
    Hilsen Jean..

Anonym Hudilvana

Tak, håber også du kommer afsted:)

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account