This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym TrineRasmussen

Hej alle !!

Jeg planlægger en rejse til Sydamerika fra starten af december og tre måneder frem og håber i vil hjælpe mig med lidt rejsetips 🙂
    Jeg synes det er svært at finde ud af hvor rejsen præcis skal hen, hvad man bare SKAL se, hvilke lande jeg skal besøge and so on :). Egentlig har jeg kun lidt jeg bare SKAL se, hvilket er Buenos Aries, Rio og Amazonas, ellers er jeg meget åben overfor hvad i måtte komme med af gode idéer? Jeg er mest til kultur og adventure (har dykkercertifikat) og andet i den dur. Kan godt sætte pris på noget flot natur, men det er ikke det der siger mig aller mest:) Har i nogle must see ? Hvor skal jeg lade turen gå hen ? Hvor mange penge tror i jeg skal sætte af ? Jeg overvejer at rejse alene, er det nemt at møde andre unge/backpackere i Sydamerika ?

PS. Jeg overvejer at lægge vejen forbi Costa Rica inden jeg flyver videre til Australien, så hvis der er nogle der lægger inde med gode idéer til der også ville der være dejligt.

Alt modtages med kyshånd 🙂

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh Trine.

Anonym Claus

Kultur, hvad er kultur? og hvad SKAL man se?!?
    Er det for dig gamle kolonibyer i f.eks Brasilien. Eller er det mere præ columbiansk kultur á lá det man ser i Peru.

Peru har selvfølgelig Machu Piccu, der er Nazca linier, gode muligheder for bjergvanding omkring Huarez og pyramider i det nordlige. Og også Amazonas.
    Den sydlige del med Arequipa med mulighed for at bjergvandring og tur til Colca Canyon.

Brasilien har masser af strand, meget venlig befolkning, masser af nationalparker, men dem er du jo ikke så interesseret i. Dykkermuligheder.

Columbia har en venlig befolkning, nationalparker, dykkemuligheder, gamle kolonibyer.

Du kan sagtens rejse alene, der er gode muligheder for at møde andre turister på hostels, og hvis du tager på ture.

Økonomi: Overnatning fås fra 8 USD, mad 5 USD, bustransport 2 USD/timen.

mvh
    Claus

Anonym DanielJohansen

Udover alt det gode som Claus også siger mener jeg bestemt at Pategonien, Argentina og Uyuni, Bolivia er absolutte MUST SEE.. men det kommer selvfølgelig også an på tid og penge

Anonym TrineRasmussen

Mange tak for svar – dejligt i gider sætte tid af til at hjælpe 🙂

Med hensyn til kultur er det helt klart mere oldtidens kultur a la peru. Synes f.eks. oldtidens religioner er urtolig spændende. Men også gerne noget mere moderne kultur indenfor kunst, musik, teater, litteratur, dans osv. Derfor er Buenos Aries og Rio også must see for mig 🙂 Er også meget interesseret i arkitektur bare sådan all around, både ældre og moderne 🙂

Anonym TrineRasmussen

Med hensyn til tid og penge så havde jeg tænkt jeg skulle rejse rundt i tre måneder og håbede det kunne gøres for 20000/30000 ?? Jeg ved godt Brasilien og Argentina ikke er de billigste lande så tror i det rækker + måske et land mere ?

Anonym Claus

Mere moderne kunst a la teatre, musik kunne et godt sted at udforske den slags være i Buenos Aires og Sao Paulo. Argentinas hovedstad er også et godt sted at opleve tango.
    Rio de Janeiro har sambaskoler som et musikalsk indslag, og de er bestemt også et besøg værd.

30 k for 3 mdr lyder som rigeligt i mine ører, men det kommer selvfølgelig an på, hvordan du vil overnatte. En billig måde at overnatte er at bruge couchsurfing. Det er jo i pricippet gratis, og så er der mulighed for at dels at møde nogle lokale, men også at de vil vise lidt af byen frem.

mvh
    Claus

Anonym TrineRasmussen

Mange tak Claus – det hjælper rigtig meget at få noget feedback og nogle nye ideer 🙂

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account