This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Line

Hvis du er medlem af Danmark, for du ret meget rabat på vaccinationer.

Anonym Saro

Danvac! De er billigst.

Anonym Lau Holmelin

man får 50% gennem sygesikring danmark på vacciner..
    Jeg rejser til november. og jeg kan stadig ikke finde ud af om jeg skal købe/tage malariapiller? Er det bare et personligt spørgsmål om man vil tage risikoen eller ej? for synes ikke virker som om risikoen er specielt stor (heller ikke hvis man bare anvender godt med myggespray når man er i jungle områder?).

Anonym Friis.århus

Hej!

Jeg står og skal ud og rejse her til december, så jeg skal lige have styr på resten af mine vaccinationer. Jeg mangler kun hepatitis a+b og ville høre om nogen kender nogle steder hvor man evt. kan spare penge på disse vaccinationer? Synes godt nok det er dyrt at skulle smide 1000 kr efter det, trods det jo er ens helbred 🙂

På forhånd tak!

Anonym Friis.århus

Det vil jeg bestemt heller ikke, på nogen måde! Men man kan jo lige så godt sparer penge, kommer jo i forvejen til at bruge rigeligt på rejsen 🙂 Men tak for rådet!

Anonym Magnus

Du kan evt. spare lidt ved kun at tage hep A, da hep B kun smitter via blod og sex. Ellers kan du tage vaccinationerne på din destination, det er sikkert billigere. Du skriver ikke, hvor du skal hen, men i Bangkok f.eks. er prisen lav og kvaliteten god.

Anonym Anonym

Bare lige for at slå det fast:

Malariapiller yder ingen 100% garanti. Men de kan virke febernedsættende.

Anonym Anonym

men de nedsætter risikoen for malaria yderligere, i visse tilfælde op til 90%. Desuden er de praktiske, hvis man ikke er i nærheden af et hospital. Den værste type malaria (falciprum) kan således være dødelig indenfor timers udvikling.
    Har altid brugt rejsemedicinsk klinik i Århus. De er ikke billigere end andre, men har altid været tilfreds med deres ydelse

Anonym Anonym

Tak for svarene! Er desværre ikke medlem af danmark, så den ka jeg ik rigtig benytte mig af 😛 Danvac ser billigt ud, men er der nogen der kender et sted omkring/ i århus, hvor det måske os er billigt? 🙂

Anonym Anonym

forstår ikke hvorfor man vil gå på kompromis med ens helbred..

Men hvis du kender en læge privat, så kan du få vedkommende til og købe og giv vaccinerne, det er i hvert fald billigere..

LAU HOLMELIN. køb de malarie piller…
    jeg var i Gambia for 3 år siden og skulle også have malaria piller, og vi mødte nogen dernede som ikke tog dem, de var dog ligeglade om der skete noget med dem, men personligt ville jeg aldrig drømme om at lade være, tror tankerne om hvad der ville hvis jeg fik malaria ville køre rundt i hovedet, og hvad nu hvis uheldet er ude, så ville jeg aldrig tilgive mig selv..
    men igen det er jo lige så meget et personligt spørgsmål..

Anonym Astrid

Sygeforsikring Danmark dækker fra første dag du er meldt ind og giver 50 % i rabat. Du er dog ‘tvunget’ til et års medlemsskab, men der er tale om ca 1200 kr hvilket stadig giver mig en kæmpe besparelse på mine vacciner! Måske du skulle tjekke det alligevel? 🙂

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account