This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym bopdoq

Jeg skal på en lille tur til Thailand, Laos, Cambodia og evt. Vietnam d. 31.12.2010 – 13.02.2011, ialt 6 uger.
    Planen er, at jeg bliver en uges tid i Thailand, hvorefter jeg så drager videre mod Laos,(Vietnam) og Cambodia. Her vil jeg blive i 2-3 uger og så tilbage til Thailand.

Mit spørgsmål er så:

Skal jeg søge 60 dages visum til Thailand, med 1-2 indrejser. Eller kan jeg lave et såkaldt visa-run?

For hvis det visum jeg får ved indrejse i Thailand d.1.1.2011 gælder for 30 dage, bliver det jo automatisk forlænget med 15 dage efter rundrejsen i de andre lande, gør det ikke?

Håber der er nogen der kan hjælpe?

På Forhånd tak!!

Peter

Anonym Claus

Du får kun 15 dage, hvis du vælger at krydse grænsen til Thailand over land. Hvis du tager et fly tilbage til Thailand, får du igen 30 dage.

mvh
    Claus

Anonym Magnus

At rejse i fire lande bliver forhastet hvis du kun har seks uger. Overvej at holde dig til to eller tre lande.

Hvis du vil tilbringe mere end 15 dage i Thailand og rejser dertil over land, kan du få et visum på en thailandsk ambassade i et af de lande, du rejser i. Så vidt jeg kan se på

http://www.thai-consulate.dk/page.php?PageID=turist%20visa

er visumet gratis for tiden. Du kan også få et visum med flere indrejser, men det kommer nok til at koste dig penge.

Anonym Claus

Spørgsmålet er, om bopdog skal søge om et visum på forhånd, og her er svaret nej.

Fordi man får 30 dage ved indrejse med fly og 15 dage, når grænsen krydses over land. Der er altså ingen grund til at søge om et visum. Vælger spørger at flyve tilbage til Thailand, får han igen 30 dage.

Men jeg er enig med Magnus i, at du nok skal begrænse dine landevalg. 2-3 lande er mere passende.

mvh
    Claus

Anonym Anonym

Hej Claus og Magnus,

Mange tak for jeres hurtige svar.

Claus: Du har gaske ret, det var det eneste jeg skulle vide. Så tak for hjælpen 🙂 . Jeg ved endnu ikke om jeg bare springer ud i det eller søger hjemmefra. Jeg har ikke nogen dokumenteret rejseplan, og kan dermed ikke bevise at jeg rejser ud af Thailand igen inden de 30 dage. Tror også det er gratis at søge herhjemme.

Magnus: Jeg tror også kun det bliver til Tahiland, Laos g Cambodia.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account