This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym dellevejle

Hej alle sammen!
    Vi er 2 unge fyre, der holder sabbatår og skal til Februar ud og opleve lidt af den store verden. Vi har afsat ca. 2 måneder, som vi skal være væk i. Ingen af os har været i Asien før så vi vil gerne have nogle råd og tips for jer herinde, der har set lidt og erfaring med Asien.

Vi vil gerne tage en enkelt billet fra DK til Bangkok og tilbringe ca. 3 uger i Thailand. Problemet er blot, at vi ved ikke hvilke andre lande/steder i Asien/indonesien, der er værd at besøge? Vi vil som maksimum besøge 4 destinationer. Desuden har vi også snakket om, at kigge forbi Singapore.

Spørgsmål 1) Er der nogle herinde, der kan fortælle om hvordan priserne i Singapore er? Er det billigt eller dyrt?

Spørgsmål 2) Hvilke lande er bare et must, at besøge?

Spørgsmål 3) Er det, det værd også at besøge nabolandende til Thailand; Laos, Camodja, Vietnam? Eller minde disse lande for meget om hinanden?

Spørgsmål 4) Nogle der har en ide over, hvor meget budgettet kommer til at være på?

På forhånd tak

Anonym Christinawb

Hej!

Jeg er lige kommet hjem fra en backpackertur i Asien, og kan komme med min egen mening 🙂

1) Singapore er rigtig dyrt! Jeg mødte mange rejsende undervejs som havde været et smut forbi Singapore, enten bare pga. visarun eller også for at se byen, og de fleste sagde at det ikke var pengene værd. Leveomkostningerne er ekstremt høje i forhold til resten af Asien.

2) Indonesien! Uden tvivl. Sumatra er paradis hvis man er til jungle, Java er hvis man er vild med vulkantrekking og Bali og Gili øerne er surf, dyk og fest 🙂 Jeg kan virkelig anbefale Indonesien, jeg blev helt forelsket i landet.

3) Vietnam er helt klart værd og besøge, og også Laos. Laos kan bare være hurtig gennemrejse. Men når I ikke har mere end to måneder, ville jeg nok bruge min tid i Indonesien, der er SÅ mange øer at se!

4) Man kan gøre det rigtig billigt. Jeg brugte alt mellem 3000-6000 kr. på en måned. Det kommer meget an på hvordan man rejser rundt, om man vælger de billigste alternativer som bus og tog, i stedet for fly, og hvordan man bor. Man kan fx bo for 18-20 kr på et dorm i Thailand, Laos, Vietnam osv. Hvis I skal have dykkercertifikat så gør det endelig på Koh Tao i Thailand, her koster det kun 1500 kr. for et PADI, hvor det de fleste andre steder koster omkring 2500 kr.

Anonym Hovgaard

Hvis I gerne vil have hjælp til valg af lande – så bliver I nød til at uddybe, hvad I gerne vil opleve på rejsen.. Er I til natur, kultur eller aktiv ferie? Ellers er det svært at hjælpe jer på vej..

1) I vil opleve priserne i Singapore er højere end mange andre lande i Asien. Da jeg var der for 10 år siden kan jeg desværre ikke huske de præcise priser.

2-3) Se ovenstående 🙂

4) Jeres budget afhænger helt af, hvordan I vil rejse rundt og leve.. Er I til dorm rooms, gade mad, osv eller..!? Normalt siger man mellem 5000-10.000 kr pr mdr så har man nok. Men afhænger meget af om I skal dykke, trekke, osv.. Det ofte de aktiviteter som koster.

Anonym Anonym

Vi ved at vi ihvertfald vil smutte forbi Thailand og planen var også, at se Singapore, men det ser ud til at vi ændre det pga. Priserne i Singapore. Vi vil gerne gøre det billigt, leve billigt og spise billigt, men på samme tid vil vi også gerne opleve lidt her og der.
    Med hensyn til laos og Vietnam; kan man godt rejse til disse land ved hjælp af bus og tog? Og er det, det værd når det self er billigere end at rejse fra land til land med fly?

Med hensyn til Indonesien; er sikker på at det er et sted, der bare skal ses. Men minder øerne meget om hinanden? Eller kan man godt mærke en stor forskel fra ø til ø?

Vi har også overvejet at tage til Nepal og tilbringe lidt tid der? Er det sted i kan anbefale??

Tak for svar 🙂

Anonym Hovgaard

Der er stadig mulighed for at få en god tur til Singapore uden ens budget ryger helt op i vejret f.eks. ved at bo i dorm room og spise billigt.. så er der en særlig grund I vil dertil – så synes jeg ikke I bare skal droppe det. Det også et land man ikke behøver særligt mange dage i for at se de forskellige ting.

Man kan godt rejse via de forskellige lande med offentlig transport 🙂 Man kan engang imellem være heldige at finde billige flybilletter, hvor man så vil spare noget tid, osv. I skal være opmærksomme på, at der er lande som kræver, at man har en udrejsebillet for at få visum.

Nepal er mit total favorit land 🙂 Og er lige kommet hjem fra min 3 tur dertil (været der 4 ½ mdr i total).. Så ja, jeg kan klart anbefale det 🙂 Men det afhænger meget af, hvad I gerne vil opleve. I Nepal er der massere muligheder for en aktiv ferie med trekking, rafting, osv.. Også natur med vildt dyreliv.. Og en masse kultur oplevelser. Det billigt at rejse rundt og leve samt de lokale er så imødekommende 🙂 Marts er også en god mdr at tage til Nepal i. Spørgsmål dertil svare jeg gerne på 🙂

I skal tænke meget over, hvad I gerne vil have ud af rejsen. Hvis I tilbringer 3 uger i Thailand er der ca 5 uger tilbage.. og vil man gerne vil rundt og i dybden med et land – så er 4 lande på 2 mdr presset.. Men afhænger selvfølgelig af, hvad I vil i hvert enkelt land.

Anonym Anonym

Ville det så måske ikke være en god ide, hvis vi valgte at slutte vores tur i Singapore? For hvis man spare rigtigt på pengene, vil man have et fint nok budget til gode til sidst, som man kan glæde sig over i Singapore? Ja for som du selv siger, så er det jo et smukt land, som man ikke bare bør droppe at opleve. Det med at bo i dorm rooms er en rigtig god ide, som nok vil hjælpe os meget, tak for det!

okay fedt! Ja fordi, for mit vedkommende så har jeg ikke noget imod at smide en smule ekstra og på den måde rejse med fly. På den måde vil vi ihvertfald spare tid på rejserne og have mere tid, til at opleve de forskellige destinationer.

Så skal Nepal ihvertfald med i ruten!! Hvad vi gerne vil opleve; Vi er to fyre, der godt kan lide at udfodre os selv. Så Nepal lyder meget tiltrækkende, når du der er meget mulighed for at opleve lidt treekning, rafting og det vilde dyre og jungleliv 🙂 At leve blandt de lokale og opleve den særdeles anderledes kultur er lige noget for os! Du siger at Marts er en god måned at tage til Nepal; Hvad med Februar? For hvis vi bestemmer os for, at besøge Nepal, vil det så ikke være en god ide, at starte med Nepal og tage til Thailand derfra?

Planen er at vi skal være væk i minimum 2 måneder. Hvis vi bliver gode til at spare lidt på budgettet, således vi vil have rigelig penge til gode når 2 måneder er passeret, så vil vi selvfølgelig forholde os i asien i længere tid. Indtil vi har opbrugt vores penge faktisk.
    Derfor vil jeg også lige spørge om, hvor lang tid man kan forholde sig i udlandet, hvis man i sit ophold, lever i doorm rooms, spiser billigt og bare lever billigt? Og hvis ens budget er på ca. 30 k

Anonym Hovgaard

I forhold om Singapore skal være i slutningen af jeres rejse afhænger helt af, hvilket land I beslutter at starte i tænker jeg.. Er Thailand start giver det måske mening at besøge Singapore, når I alligevel er “derhenne” af.. Men det kan I jo gøre om I selv lyster 🙂

I Nepal er der mulighed for et home stay, hvilket har været en af mine bedste oplevelser i Nepal.. Og lyder til det kunne være noget for jer 🙂 Ellers er trek klart en oplevelse i Nepal, jeg har selv været af sted på 5 indtil nu 🙂 Februar er også en fin mdr i Nepal, temperaturen er bare lidt højere i marts – og det en fordel særligt i bjergene. I forhold til jeres rute skal I beslutte, hvilket lande I gerne vil til.. og derved kan planlægge ruten fornuftigt ift ikke at skulle flyve for mange distancer. Også tjek om flybilletter f.eks. er billigere start Thailand eller start Nepal.

Sidste ophold jeg var i Nepal 3 mdr brugte jeg 20.000 incl fly billet.. Man kan godt leve for ca 5000 kr om mdr i Asien, hvis man bor billigt, tager offentlig transport og spiser billigt. Igen handler det om aktiviteter som f.eks. dykning, trekking, osv.. Det dem som tager ens budget.

Anonym dellevejle

Jeg tænker at det nok så må være smartest, at starte i Nepal og tage videre til Thailand derfra, også videre til singapore og indoensien? For ellers vil ruten være alt for forvirrende, eller?

Ja har samme tankegang. Hvis man nu ender i Thailand, så er Singapore jo ikke så langt derfra. Men er 3-4 dage nok i Singapore? Det virker det nemlig, som om at det er efter at have observeret folks meninger om det. Er 3-4 dage nok i Singapore hvis man gerne vil opleve “det man skal opleve” i Singapore?

Home-stay? Er det at sove hos inbyggere?

du siger at du bruge 20.00 på 3 mdr. Sparede du så også meget? eller vedligeholdte du budgettet ved at bo og spise billigt, men på samme tid opleve aktiviteter som dykning osv?

tak for din hjælp. det har hjulpet utrolig meget! 🙂

Anonym Hovgaard

Tænker ikke det gør noget med en forvirrende rute.. Men når I gerne vil spare penge er transporten måden at gøre det på, hvorfor I bør lave en rute, hvor I kan spare penge der.

Ja, 3-4 dage er fint i Singapore.. Jeg var der selv 4 dage – og kunne godt have undværet den sidste dag! Det afhænger selvfølgelig af hvad og hvor meget I gerne vil se.

Et home-stay er nemlig sove, spise og leve hos de lokale i små landsbyer. Det en fantastisk måde at se deres levemåde på, hvor der bliver lavet mad over bål i hjørnet af huset, osv.

Når jeg rejser som backpacker bor (dorm room elle single værelse med fælles bad) og spiser jeg altid billigt, og laver så alle de aktiviteter jeg gerne vil.. Og mit budget på 20.000 kr på 3 mdr var jeg bl.a. på 3 trekking ture.. Det skal dog siges det var i lavsæsonen og jeg derfor bl.a. på bolig fik presset prisen en del ned.

Anonym dellevejle

Ja intet problem med en forvirrende rute. Det er bare mere, om det er billigere hvis man rejser i “cirkel” istedet for at krydse landene forvirrende, Men som sagt er ret ligeglad. Tager det billige alternativ 🙂

Sådan som det lyder så tror jeg også, at vi forholder os maksimum 4 dage i Singapore pga. de lidt dyrer priser og arealet på landet.

Home-stay lyder meget meget interessant!! Lige et spørgsmål til dette felt; Hvordan kan vi finde ud af hvem der tilbyder home-stay i Nepal og i de andre lande? Er det noget man skal have aftalt med de lokale inden, eller skal man lærer dem og kende, og derved “tage den derfra” ? – For det lyder som noget, jeg godt kunne tænkte mig at opleve.

Okay super! Så har vi fået skabt et indblik over, hvordan vi kan forvente budgettet bliver på. Vi vil leve billigt, spise og bo billing, men alligevel opleve de serværdigheder vi føler for.

Anonym Hovgaard

I Nepal var mit home stay lidt anderledes, da jeg boede hos min trekking guides forældre, da jeg fik et godt venskab med ham i bjergene.. Så engang imellem er man heldige at møde folk, hvor man bliver inviteret hjem hos dem at bo. Jeg valgte så selv at lægge lidt penge for at de havde haft mig boende. Hvis man ikke lige kommer i kontakt med nogen – så kan man gennem selskaber købe et home stay, hvor familier så åbner deres hjem for dig.. Der rigtig mange i landsbyerne som ikke taler engelsk – og gennem et selskab sikre man så, at man ikke skal bruge non-verbal kommunikation hele tiden. Jeg har brugt dette selskab i Nepal;
    http://www.lntreks.com (de også på fb) til mine trekking ture – og har været super glad for deres service. I kan altid tage fat i dem.. Deepak eller Kumar (ejerne) hjælper gerne med at finde et home stay til jer, hvis I ikke lige selv støder på noget.
    Nepal er mit første land med home stay – og kan derfor ikke svare på, hvordan det fungere i andre lande.. Men jeg tænker det er gennem kontakter eller et selskab.

Lyder til I allerede er langt i planerne 🙂

Anonym dellevejle

okay – tusinde tak for hjælpen! 🙂

Du har ihvertfald hjulpet os meget med vores planer og beslutninger, og det er vi meget taknemmelige for!

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account