This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym stinelindharth

Hej vi er to piger der er i chiang mai, og vi vil rigtig gerne videre til vietnam eller cambodja, for at komme til en strand, for at slappe af, efter nogle hårde dage i bangkok og i junglen. Er der nogle der har erfaring eller ved hvordan vi nemt og billigt kommer hen til en af de to destinationer fra chaing mai?

Anonym Claus

I kan flyve til Bangkok og så tage en bus/tog til Cambodia.

I kan også rejse via Huay Xai til Laos og ned til Cambodia.

I kan også tage toget til Bangkok og fortsætte derfra.

Der er nok at muligheder, det er bare om at finde ud af, om I er til den hurtige med fly eller foretrækker at at rejse over land.

mvh
    Claus

Anonym stinelindharth

Tusind tak for svar Claus, er det noget af det du selv har prøvet? Vi havde i første omgang besluttet os for at rejse over Laos indtil nordvietnam, da vi ville på Tubing, men da dette er det eneste i Laos vi vil, synes vi næsten det var spild af tid og penge, så hellere komme til enten Vietnam eller Cambodja med det samme:)

Anonym Claus

Nu er der jo en masse andet i Laos, som der er interessant, men hvis man kun er ude efter tivoliserede ting, så der måske ikke så mange muligheder.

Jeg har været i området.

mvh
    Claus

Anonym Deerin

tag toget til Bangkok ( evt. nattog ) også fra bangkok tag bussen til Siem Reap – cambodja – Angkor watt. også er der ikke langt til sydvietnam derfra

Anonym Rikke

Jeg fraråder på det kraftigste at tage en bus overgrænsen til Vietnam.

jeg tog selv en bus fra laos til Hanoi. på trods af jeg har rejst meget med busser var dette en frygtelig oplevelse. Vietnam har relativ strenge visum regler, så sørg for at i har visum inden i krydser grænsen det er ikke muligt at få det ved grænsen som det er i Laos, thailand og Cambidia – det avr det ihvertfald ikke i 2011)

Anonym Deerin

Det er rigtigt, man skal have visum til Vietnam med hjemmefra.
    Jeg oplevede ikke de store problemer med grænsen i Vietnam. Syntes faktisk den værste grænse var den fra cambodja til Thailand.

Anonym Stine

Tusind tak for jeres hjælp 🙂

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account