This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym balling89

Hej…
    Det er kommet mig for ører, at det kan være en rigtigt dårlig ide, at rejse til nepal og indien, hvis man er pige og har lys hår..?? samt begyndene uroligheder derned/over..? 🙂

Er der nogle, som har nogle erfaringer med dette..??

Alt hjælpe er velkommen 🙂

Anonym Daizz

Det er noget fis. Ja det er rigtigt at lyshåret piger får mere opmærksomhed, men jeg har aldrig oplevet, at inderne gør “noget”. Hvis du er sammen med en mand eller en anden veninde, så sker der helt sikkert ingenting, og ellers bare respekter deres forhold til påklædning.

Mht. uroligheder så er det kun i Jammu-regionen i Kashmir, hvor man absolut ikke bør tage hen. Det burde være sikkert nok at rejse til Leh og Ladakh i Kashmir og i resten af Indien i øvrigt, hvis blot man tager de sædvalige forbehold som f.eks. at undgå større menneskemængder.

Anonym globetrotten

Jeg ville bestemt ikke rejse alene i Indien. Nepal kan gå i Kathmandu, men man skal aldrig tage på et trek alene med en guide! Hvis du skal alene afsted, så prøv alligevel at søge rejsepartnere på nettet forinden, eller vær super ihærdig med at finde én eller flere, når du er kommet derned. Ikke kun på grund af sikkerheden, men at kunne dele oplevelserne med andre er uvurderligt.
    Begge lande er fantastiske, men mændene (især i Indien) kan være pågående og er ikke på samme måde resignerede som de – bredt ud over én kam – er i Sydøstasien. Men husk ikke at lade dig afskrække totalt og dermed afskrive al kontakt med de lokale. Man kan gå glip af mange gode venskaber i så fald.

Anonym Vibeke

Nu bor jeg pt i Indien er lyshåret og har blå øjne, og du skal slet ikke være betænkelig over at rejse hverken alene eller sammen med en anden.
    Inderne er nogle af de mest imødekommende folkefærd jeg har mødt. Selvfølgelig vil de kigge mere på dig, men ikke på en ubekvemmelig måde.

Anonym balling89

Tak… for jeres svar..
    Det lyder super, jeg skal dog ikke rejse alene, men sammen med en anden pige, som også er lys håret..

Så kan vi jo godt tage afsted…

Balling89

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account