This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Trease

Hej backpackers

Er der nogle, der vil være behjælpelige med gode råd/erfaringer om frivilligt arbejde i Nepal eller Thailand. Jeg tager afsted til februar og vil meget gerne høre nogle anbefalinger eller “frarådelser”..

Jeg har kigget på skolearbejde i Nepal og mynitaya i Thailand – måske nogle, der kender til det?

Tak fra Theresa

Anonym Marie Louise

Hejsa

Jeg tog for 2 år siden til Nepal som frivillig arbejder med en nepalesisk organisation. Jeg fandt http://www.rcdpnepal.com via nettet og sparede et væld af penge i forhold til andre der tog igennem en vestelig organisation. Så min anbefaling ville være at gå direkte til organisationen idet du ender samme sted men blot betaler færre penge! Jeg kan godt anbefale RCDP som organsisation. Jeg blev dog “efterladt” i en landsby langt væk fra civilastion som den eneste frivillige (og hvide) da jeg skulle ud og lave arbejdet – men hvis du er opsat på at lære kulturen at kende og upfordre sig selv så er dette en oplagt chance!! For mig var dette det helt perfekte idet j på denne måde kom VIRKELIG tæt på de lokale og kulturen – og DET er en liveændrende oplevelse!!! Jeg ved ikke om der findes SÅ gæstfire og imødekommende mennesker andre steder på jorden – jeg har ikke fundet dem endnu!!

Har du sprøgsmål eller brug for hjælp så skriv endelig. Jeg har været der 2×2 måneder så kender en del til det og det er KUN et spørgsmål om tid før jeg tager derned igen!!

Anonym Marie Louise Larsen

Det er mig der har skrevet ovenstående, jeg glemte bare lige at logge mig ind…

Anonym klaus magnussen

der er en dansk fyr der hedder lars braaten der har et børne hjem i nepal.

http://nepalbalghar.com/dk/index.htm

måske du kan gå til hånde der!

god tur!

klaus

Anonym Sara

Jeg har været hos nittaya tidligere i år, og det kan absolut anbefales…. Men igen bare vær forberedt på at det ligger ude på landet… meget ude på landet……. Og du er selv ansvarlig for at komme til byen, hvor nittaya så vil hente dig. Jeg tog en flyver fra bangkok til buriram, men dette anbefales absolut ikke… Dyrt, skræmmende og du ender langt fra alting. Men man får en oplevelse for livet, og nittaya får dig til at føle som en del af familien inden der er gået en dag. Men hvis du vælger nittaya så bare skriv en mail til hende.. Hun tjekker ikke mail hver dag da nettet ofte er nede på den skole hvor hun arbejder, og derfor ikke kan komme online. Nettet er også SUPER langsomt så det kan godt tage et par dage inden hun svarer…. Hun taler ikke super godt engelsk, men alt efter hvor længe siden det er der har været en volounteer så går det lynhurtigt for hende at vænne sig til sproget igen, da hun er uddannet engelsk lærer.en ellers få hendes tlf nummer så du kan ringe til hende når du er i thailand… Hvis du skulle få brug for nummerert(hvis hun af den ene eller anden årsag ikke svarer) så mail til mig Tvilum@hotmail.com

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account