This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym balshoej

Hej

Jeg skal afsted til sydøst Asien i tre måneders tid. Er der nogen af jer der kan fortælle mig, om det er nødvendigt at vise hjemrejsebillet, for at komme ind i nogle af de lande??:-)

På forhånd tak..:-)

Anonym Claus

Selvfølgelig afhænger det af det enkelte flyselskab, hvilken politik man har på det område.
    Jeg har hørt om turister, der er blevet påtvunget at købe en dyr returbillet af flyselskabet, fordi man ikke havde en returbillet. Er flyselskabet i det onde hjørne, kan de nægte adgang til flyet. Flyselskabet hænger jo på regningen, hvis man bliver nægtet adgang.
    Men man kan jo godt have en udrejse til f.eks. Bangkok og hjem fra Jakarta. Det er der ikke noget problem i.

Prisen for at ændre billetten kan umuligt modsvare det ekstra beløb, man skal betale for en enkelt tilbage til DK. Alt afhængig af type kan det nogle gange være gratis.

Jeg forstår godt ideen med at lade sig flyde med strømmen, men når man nu alligevel skal tilbage til DK på et eller andet tidspunkt, forstår jeg ikke, hvorfor man ikke med det samme køber en billet tilbage til DK.

mvh
    Claus

Anonym Claus

I princippet kan du blive nægtet adgang til flyet, hvis du ikke har en returbillet.
    Du kan også være så uheldig at skulle betale en dyr returbillet på stedet. Eller, at du kan blive nægtet adgang til landet.

Det er sikkert mange, der har prøvet at komme til SØ-Asien på en enkelt, men jeg vil nu alligevel kraftigt anbefale dig at købe en returbillet.

Du skal jo alligvel tilbage til DK.
    Det er billigere at købe en retur frem for en enkelt
    Du undgår helt problemer som beskrevet ovenfor
    Du behøver slet ikke at tænke på at skulle købe en billet, for den har du allerede.
    Køb en billet med åben hjemrejse, så du har mulighed for at ændre datoen.

mvh
    Claus

Anonym balshoej

Tak skal i have for jeres svar.

Vi køber en billet hjem fra Bangkok, da vi allerede for en måned siden købte en udrejsebillet.

Hvis vi har hjemrejsebilletten, som vi først skal bruge tre måneder efter udrejsen, kan vi så godt bare rejse rundt hvor vi vil?

Anonym DanielJohansen

Tilslutter mig det meste af ovenstående. En enkeltbillet koster gerne 60-65% af prisen på en returbillet, og nogle gange mere. Omvendt er det selvfølgelig ikke gratis at ændre en billet med åben dato, så husk at forhør dig om prisen på ændringen.

Jeg mener nu bare at du skal have en rejse ud af det pågældende land igen, og ikke nødvendigvis en hjemrejsebillet. Hvis du skal rejse lange distancer i sydøstasien skal du måske med fly et par gange, og så er der en åbning hvis du insisterer på ikke at købe en retur hjemmefra:)

Anonym Claus

Det er flyselskabets ansvar at sikre, at du som rejsende har den fornødende dukumentation herunder visum og at du har en returbillet eller en billet videre. Hvis ikke, har de ret til at afvise dig. Flyselskabet hænger på dig, hvis ikke du bliver lukket ind i landet.
    Skal du f.eks. til USA kan du ikke bare uden videre rejse ind på en enkelt.
    Jeg kunne heller ikke rejse ind til Burma på en enkelt.
    Har du ikke en returbillet, kan du vælge at betale en dyr returbillet, eller du kan vælge at blive hjemme.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Yes, det er der ingen problemer i. Men skal selvfølgelig være opmærksom på, hvor længe I kan opholde jer i de enkelte lande.

F.eks. Thailand: Hvis I vælger at komme til Bangkok uden et visum får i 30 dage. Forlader I Thailand, men kommer tilbage over land får I kun 15 dage. I kan også vælge at ansøge om et visum, så får I 60 dage.

http://www.thai-consulate.dk/page.php?PageID=visa

Cambodia fås ved grænsen og koster 25 USD + pasbillede, gælder 30 dage, Laos 35 USD + pasbillede, gælder 14 dage.

Vietnam er visumfrit de første 2 uger.

Tjek øvrige distinationer ud på um.dk

mvh
    Claus

Anonym DanielJohansen

Prisen på at ændre billetten skal heller ikke modsvare det ekstra beløb, man skal betale for en one-way tilbage til Danmark, i det man i det eksempel allerede har to en retur. Man skal vel vurdere om prisen for at ændre hjemrejse datoen modsvarer det ekstrabeløb du giver fo to one-ways fremfor en retur, altså ekstra 10-15% per billet.

Jeg er mener bestemt heller ikke at et flyselskab kan afvise dig i, at rejse til et land fordi du ikke har en udrejsebillet – det er derimod immigrationsmyndighederne i det pågældende land der kigger på det. Derfor kan du frit vælge hvilket flyselskab du vil købe din videre billet med såfremt du bliver afvist, sandt er det dog at det bestemt er dyrere, at købe en billet i lufthavnen end via eksempelvis internettet. Jeg ved godt det er flueknepperi, men er da overbevist om, ikke mindst på grund af de erfaringer jeg har gjort mig, at det er sådan systemet er skruet sammen. Ret mig meget gerne hvis jeg tager fejl, for nu vil jeg være sikker på at facts er rigtige:)

Uden at skulle opildne til at snyde er der muligheden, at købe en billet i lufthavnen – få et print – og annullere den igen. Så har du en billet du kan fremvise i immigrationen så du kan blive lukket ind. Det virker uden problemer.

Anonym balshoej

Tusind tak for svarene, dem kan jeg helt sikkert burge til noget.

Vi har købt en udrejsebillet til kathmandu til 2500, og en hjemrejse fra Bangkok til 2400kr. så det er lige til at overkomme..:-)

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account