This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym simon

Hej Freya

Vi har alle været i samme situation.
    Holsterboy har ret. Hold dig fra nettet det får dig kun til at tænke på Danmark.
    En ting jeg altid gør når jeg har det svært. Jeg forkæler mig selv.
    At backpacke får ofte en til at være sparsommelig for at kunne rejse så længe så muligt på få penge.
    Men man skal huske at rejsen er “once in a lifetime” og man skal derfor udnytte det fuldt ud.
    Brug lidt flere penge på et lækkert spaophold, tag på et længere dykkerophold en planlagt hvis det gør dig glad. Pengene kan man altid arbejde sig til igen.
    Gør de ting der gør dig glad. Tag ud på de eventyr som du ønskede dig fra starten og så få nogle fede oplevelser. Åben dig op til de mennesker du møder og hav det sjovt med dem. De er i samme situation.

God rejselyst. 🙂

Vh. Simon

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    Vi alle sammen har haft hjemve på vores rejser,Hvis du ikke finder lykken ved at rejse og du ikke har energien,så rejs hjem til DK og din familie ,det er ikke nogen skam,at rejse hjem,når du kommer hjem,er du bleven en oplevelse riger og du har laeret meget om dig selv,Du kan altid tag afsted igen,
    Hvis du vil give det en chance,så sög en rejseven,eller find en at rejse med,det kan få din energi tilbage,da du nok savner noget trykhed,husk det er ingen skam at rejse hjem,da det kan vaere hård at rejse alene,lykke til,lars

Anonym Freya

Hej allesammen derude.
    Jeg skriver lige fordi jeg har brug for nogle råd ang. Hjemve. Jeg er allerede afsted på min rejse og har været det i snart 3 uger. Men jeg er simpelthen så ked af det og nyder det ikke som jeg havde håbet. Jeg savner dk og min familie helt forfærdeligt, og jeg er så sur på mig selv over at jeg er sådan en vatnisse! Men jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre. Har mest lyst til at tage hjem, men tror ikke veninden bliver så glad, og jeg mister nok også nogle penge ved det. Jeg har stadig lidt under 2 måneder tilbage og kan slet ikke overskue det. Har desuden også en spiseforstyrrelse som ikke gør der meget nemmere for mig, selvom jeg virkelig har arbejdet med at det ikke skulle blive et problem for mig på turen. Men ja, what to do? Andre der har været i den situation, eller kan komme med nogle råd?
    Hilsen Freya 🙂

Anonym holsterboy

Hej Freya.
    Tror alle backpacker der har været på en længere tur bliver ramt af hjemve, af den ene eller anden grad.
    Jeg rejste sammen med en ven i 2005 som havde det lidt lige som dig. Han havde lige slået op med kæresten og han begyndte at betvivle om det var rigtigt det han gjorde. For i starten skrev de stadigt mail’s om hvor meget de savnede hinanden osv. (der var ikke facebook dengang). Til sidst valgt han at kappe linjen, fordi det gjorde at han aldrig slappede af og nød øjeblikket.

Mit råd er at prøve at kommunikere mindre med dem derhjemme, at gå på FB kan virkelig var en dræber. Der ser man jo billeder og status opdateringer, om hvordan det liv “du er stukket af fra” er hjemme.
    Hvis du tager hjem tror jeg du vil fortryde der mere end at blive ude. For når du kommer hjem opdager du at ingenting har ændret sig og du absolut ikke er gået glip af noget. Nej prøv at nyd turen, og lad oplevelserne ændre på dig. Du vil komme tilbage om mindre end 2 mdr. og se dig selv med en pose fede oplevelser. Når du så kommer hjem, vil du hurtigt bemærke at hverdagen, finder sig selv alt alt for hurtigt!

Håber det løser sig 🙂

Holsterboy

Anonym Julie

Hej Freya. Jeg er ogsaa ude og rejse nu, alene. Jeg har vaeret afsted i naesten 2 uger. Jeg frygtede at jeg ville komme til at lide for meget af hjemve, men indtil videre har det faktisk slet ikke vaeret tilfaeldet. Jeg savner selvfolgelig dem derhjemme, men naar jeg gor det, saa taenker jeg bare paa at jeg er hjemme igen om 3,5 maaned og saa kommer jeg hjem til de skonneste venner og den dejligste familie som jeg kan vaere sammen med resten af livet. Det jeg prover at sige er nok lidt det samme som Holsterboy skrev; NYD DET! Og taenk paa at de helt sikkert stadig er der naar du kommer hjem. Og ja, saa lad vaere med at vaere for meget paa computeren.
    Fordi jeg rejser alene snakker jeg hele tiden med andre rejsende og jeg tror os at det at faa nye venner hjaelper paa at faa tankerne et andet sted hen.
    Selvom du har det svaert saa synes jeg bestemt ikke at du skal tage hjem. Prov i stedet at overvind det – det ville vaere kaempe stort af dig.
    god rejse.

Anonym Anonym

Holsterboy siger det til perfektion – 100 % enig.

Nyd alle oplevelserne Freya, det tror jeg helt sikkert vil være den rigtige beslutning for dig – især når du engang kigger tilbage på denne tid, så tror jeg ikke du vil fortryde det. Du vil fortryde, at du tog hjem.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account