This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Jeg har ingen erfaring med bambaexperience. Jeg ved kun, at Belize City er et af de steder i verden med størst bandekriminalitet. If. en udsendelse i TV fornylig, så er der ca. 3000 bandemedlemmer ud af 69.000 indbyggere.
    Jeg har været der 2 gange for snart en del år siden, og det er ikke et sted, som jeg ville ønske at opholde mig i længere tid ad gangen. Selv om det var højlys dag, så følte jeg mig ikke tryg.
    Til gengæld er Belize City vejen til Kay Caulker – en helt fantastisk ø! Så hvis det er for at rejse dertil, så ville jeg klart tage tilbage, men hvis det er for at se byen, så tror jeg, at du skal finde et andet sted.
    På samme ferie var jeg også i Flores, og der oplevede vi intet ubehageligt.

Venlig hilsen
    Celina

Anonym Pultz

Hej
    Er der nogle der har erfaring med bambaexperiences hop-on-hop-off-bus rundt i Mexico?
    Er dette et godt selsskab som fungerer?
    Og kommer til nogle sikre områder?
    Vi tænker på at tage en af ruterne som går igennem Guatamala og Belize men jeg er lidt nervøs for sikkerheden i disse lande, har nogle været der og kan fortælle mig hvordan sikkerheden er om det er det værd at komme igennem? Vi skulle stoppe i byerne: Antigua, Lanquin, Panajachel, Flores og belize city.
    Håber nogle kan hjælpe mig.
    Det kunne være spændende at besøge landende men sikkerheden først!:D
    Kristina

comeawaywithme

Jeg har rejst i alle tre lande uden problemer. Jeg har bla boet i Antigua, Guatemala et halvt år og rejst meget i landet. Jeg synes ikke du skal gøre dig de store bekymringer om sikkerheden, men selvfølgelig tage dig dine forbehold.
    Storbyer i Mellemamerika er sjældent særlig spændende og helt sikkert der der er størst chance for problemer. Ingen grund til at bruge en masse tid i dem.
    Ellers plejede jeg bare aldrig at gå med taske når det var mørkt, så det ser ud som om man ikke har nogle særlige værdier på sig og derfor ikke er et interessant “offer”. Hold dine penge i lommerne i stedet og lev med at du ikke kan tage dit kamera med ud om aftenen. Det har altid virket for mig og mange jeg kender.
    Jeg har været i alle de byer du nævner uden problemer. I Belize City, kun for at tage til Caye Calker. Kan ikke forstå hvad du vil i Belize City…
    Desuden bør du ved Lago Atitlan tage til San Pedro frem for Panajachel. Sidstnævnte er ikke særlig spændenede, til gengæld er San Pedro et super hyggeligt sted.
    Hvis du har spørgsmål til især Guatemala, så spørg endelig.

Anonym Pultz

Tusinde tak! 🙂 Måske du kan sende mig din e-mail hvis det er lettere at skrive nogle spg. der igennem hvis det skulle blive aktuelt. De byer jeg har skrevet på er byer som denne bus den stopper i. Fra byerne har de så nogle ture der inkl. i prisen f.eks. til pacaya volcano, homestay, caves osv.
    Så for Belize city så tror jeg det mest er fordi det er på vejen tilbage op til Cancun og muligvis for Caye Caulker.
    Men er glad for at høre fra nogle der har lidt erfaring, det gør også mine forældre lidt mere trygge, de er jo de værste! 😉
    min email er: kristinapultz@hotmail.com

comeawaywithme

Jeg har sendt dig en mail :o)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account