Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3500505
     Anja

      Vi er to piger, som vil til Afrika, gerne i forbindelse med humanitært arbejde. Vi vil gerne høre om erfaringer med dette, eller om organisationer som kan anbefales.
      Mvh. Anja og Mette

      #3500506
       tln

        Der er mange muligheder for at arbejde frivilligt i Afrika

        Jeg ved at Rønde Højskole laver frivilligt arbejde mange steder i Afrika.

        Du kan finde et link til deres side i vores link sektion under kategorien “arbejde/frivilligt arb. i udlandet”
        Du kan også læse et indlæg de har lagt ind her på siden her.
        https://www.backpackerplanet.dk/resjecafe/rejsesnak/19/411/svar.htm

        God tur.
        Vi vil gerne høre mere om din tur når du kommer hjem igen eller imens du er under vejs.

        #3500585
         Fra Tina til Anja

          Hej Anja
          Jeg syntes at det er en rigtig god ide, du og din veninde har der.
          Jeg søger en afrikansk pige eller dreng at støtte evt. med skolepenge, uniform mm. – Uden om de organisationer, der findes i DK. Så hvis i vil maile til mig: tina.arpe@sol.dk, hvis i vil hjælpe mig med at skabe kontakt med en trængende, mens i er dernede.
          Med venlig hilsen
          Tina

          #3500586
           Fra Tina til Anja

            Hej Anja
            Jeg syntes at det er en rigtig god ide, du og din veninde har der.
            Jeg søger en afrikansk pige eller dreng at støtte evt. med skolepenge, uniform mm. – Uden om de organisationer, der findes i DK. Så hvis i vil maile til mig: tina.arpe@sol.dk, hvis i vil hjælpe mig med at skabe kontakt med en trængende, mens i er dernede.
            Med venlig hilsen
            Tina

            #3500587
             Henrik Petersen

              Hej med jer!

              I Ungdommens Røde Kors er der mulighed for at komme til Afrika som ungdomsfrivillig:
              http://drk.dk/sw2619.asp

              Venlig hilsen
              Henrik Petersen

              #3501546
               Kira jeppesen

                Hej Anja og Mette

                Ja, der er jo mange som går rundt med den samme drøm. Jeg skal selv til Kenya med Mellemfolkeligt samvirke. desværre er det lidt dyrt!
                Prøv at kontakt dem, de har mange gode tilbud. Ellers har jeg haft fat i et par andre org. bla. Dancape, ICYE, Folkekirkens nødhjælp, Rønde Højskole som andre også har nævnt.
                Hvis i er kristne (sådan ret seriøst) er der vis også nogle muligheder i Sudanmission og Danmission, men det var ikke lige mig.

                Held og lykke med jeres planer.
                Håber i kommer afsted, jeg rejser til Januar og glæder mig!

                Venlig hilsen Kira

                #3526970
                 Karina

                  Hej Anja og Mette.
                  Jeg er lige kommet hjem fra Afrika. Har været der i 3 måneder hvor jeg arbejdede på en skole. Jeg rejste med Mellemfolkeligt Samvirke. Mit råd til jer er at lade være med at rejse med en organisation. Jeg gav 27000 for min rejse. Det kan gøres billigere hvis i selv bestiller billetten og tager kontakt til hvor i gerne vil arbejde. Så kan i også give nogle penge til projektet, i stedet for organisationen. Jeg fik af vide at nogle af mine penge ville gå til projektet jeg var på, men spurgte på skolen, og det viste sig selvfølgelig at de ikke fik en krone. Folk er meget gæstfrie, og jeg kender nogle personer der gerne vil have frivillige boende. Det er en meget bedre måde, end at rejse med en organisation. Det er spild af penge. Hvis i vil høre mere så skriv på Karina_jensen88@hotmail.com

                  Mvh Karina

                  #3527564
                   Mette

                    Hej Anja.
                    Ja jeg kender en organisation der bla. går ind for hhumanitært arbejde. Den hedder: http://www.projects-abroad.dk. Der kan du også læse om andres fortællinger og se hvad du mere kan end humanitært arbejde… Knus Mette

                    #3538326
                     Seynabou

                      Hej Anja og Mette
                      Jeg er afrikansk,jeg bor i Danmark.Jeg kommer fra senegal. Jeg skal rejse derned næste i July. Min mor hjælper tit folk der bor i landsbyerne. Jeg onsker også at hjælp dem at have god leve.Det vil være nemmere hvis jeg møder nogen de har sammen drøm end mig.her er min mail seynab09@gmail.com. Held og Lykke med dene gode drøm.

                      Venlig Hilsen
                      Seynabou

                    Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

                    Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

                    © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

                    Log ind med brugernavn & kodeord

                    eller    

                    Glemt dine oplysninger?

                    Create Account