This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kristoffer Bjerg

Hej Allesammen

Vi er 2 eventyrlystne drenge på 20, som er første gangsbesøgende i Indien. Vi skal hovedsageligt opholde os i Rajasthan, men en tur ned af ganges og et kig til Himalaya er også velkommen.
    Vi søger nogle råd til, hvad der er det mest oplagte at se. Et must er dog Taj Mahal og Agra. Ellers har vi ikke nogle generelle planer for vores tur.
    Vi er klar over at Indien i nogles øje er et sandt kulturchok, men vi søger også ekstremerne :). Vores budget er ikke specielt stort, så et råd eller to omkring billig overnatning og forplejning er også velkomment.
    Hvad er det mest optimale beløb at betale for en overnatning på hostel/guesthouse i Indien?
    Er det russiske flyselvskab Aeroflot sikkert at flyve med?
    Er der mulighed for et smut til Goa?
    Er Daramsahla Dalai Lamas eksil-by et besøg værd?
    Vi håber nogle kan hjælpe 🙂
    MVH David og Kristoffer 🙂

Anonym Anonym

Tager dem lige fra bunden. Dharamsahla er rigtig hyggelig pga den fredelige natur af tibetanerne, men som turistmål har den ikke det store med mindre, du er vildt fascineret af Dalai Lama.
    Har fløjet med Aeroflot to gange og jeg gør det aldrig igen ligegyldig, hvor billigt det måtte være. Har oplevet at alle iltmaskerne blev slået ud pga et lille bump og turen over Moskva var elendig. Måske har andre gode oplevelser med dem, men jeg har kun haft og hørt dårlige indtil videre.
    Har givet alt fra 100-1000 rupees for dobbeltværelser i Indien. I Delhi var det gerne 400 rupees for et værelse med tv og bad på gangen (det er 4,5 år siden). Vores favorit overnatning i Indien var i Manali på Apple view guesthouse til 150 rupees – fantastisk sted.
    Jeg vil helt klart anbefale Khajuraho, det var vildt fedt. Jeg var noget skuffet over Golden temple i Amritsar, men der er en vildt fascinerende og flot gravplads i Amritsar, hvor der ingen turister er, den er kun nævnt kort i vores LP. Ellers var turen gennem Spiti Valley, hvor vi spillede volleyball med munkene i 4500 meters højde, også rigtig god.
    Jeg har også hørt meget godt om Bandavgarh NP, hvis I er der i sæsonen.
    Derudover er der fantastiske templer som Ranakpur omkring Udaipur, og templet på mount Abu er fuldstændig vanvittig flot udskåret – begge to er helt klart et besøg værd.

Anonym Anders

Angående Aeroflot så mener jeg bestemt det er i orden, der ville jeg sgu ikke holde mig tilbage.. Det ligner lidt nogen blikdåser, men jeg har bestemt ikke haft nogen problemer! Som ung/studerende er Aeoroflot et fint alternativ hvis der skal spares lidt penge.. Desuden får flyselakaber der anses som værende “ikke sikre” overhovedet ikke lov til at flyve ind i EU, så vidt jeg er informeret.. Når det er sagt, så er moskva lufthavn da ikke det fedeste sted at opholde sig i mange timer, men det kan godt lette budgettet lidt

Anonym Angela Blach

Hej..
    Jeg vil klart anbefale at I skal tage til Paranj Ganj i Delhi og finde overnatning, derudover vil jeg anbefale jer at opsøge Salaam Balak Trust som er et hjem for tidligere gadebørn. De giver en guidet tur omkring New Delhi Train station og samtdig fortæller deres livshistorie. Det er en god måde at få et indblik i hvordan livet som gadebarn er i Indien og samtidig går dine penge til et godt formål (man giver et lille beløb efter turen, hvilket er alle pengene værd).
    derudover vil jeg klart anbefale at I tager bussen fra Himalaya til Delhi, det er meget billigere, man tager ofte afsted omkring kl.20 og ankommer tidligt næste morgen, på den måde kan man også spare en overnatning på et hotel. ;O) Deres bus og tog netværk fungerer rigtig godt og det er en federe måde at opleve Indien på.
    Jeg vil klart anbefale Daramsala, men lidt uden for byen ligger der to mindre byer ca. 5 min i auto, kan ikk huske navne på den, men de er ret hyggelige. I daramsala er der gode muligheder for trekking og få et indblik i det tibetanske liv. Jeg var virkelig fascineret af Himalaya…;O)

Jeg Har også været i Goa, men må indrømme at jeg blev lidt skuffet, men det kommer selvfølgelig også an på hvad man søger. Der er masser af mulighed for at feste i Goa, priserne er dog en del højere end i resten af Indien, derudover er der også god mulighed for at leje en scootere og køre rundt og se Goa.

Jeg ville anbefale at I tog lidt længere sydpå til staten Kerala ved Alleppye og lejede en husbåd, man an sejle rund i Backwaters som minder om Venedig bare 10 gange større. Der er utrolig smukt og frodigt i den stat og det er klart en af mine yndlingsstater i Indien…

Men glæd jer rigtig meget, og jeg kan kun varmt anbefale Indien efter at have boet og rejst der i 6 måneder..

HIlsen Angela

Anonym Angela Blach

Hej..
    Jeg vil klart anbefale at I skal tage til Paranj Ganj i Delhi og finde overnatning, derudover vil jeg anbefale jer at opsøge Salaam Balak Trust som er et hjem for tidligere gadebørn. De giver en guidet tur omkring New Delhi Train station og samtdig fortæller deres livshistorie. Det er en god måde at få et indblik i hvordan livet som gadebarn er i Indien og samtidig går dine penge til et godt formål (man giver et lille beløb efter turen, hvilket er alle pengene værd).
    derudover vil jeg klart anbefale at I tager bussen fra Himalaya til Delhi, det er meget billigere, man tager ofte afsted omkring kl.20 og ankommer tidligt næste morgen, på den måde kan man også spare en overnatning på et hotel. ;O) Deres bus og tog netværk fungerer rigtig godt og det er en federe måde at opleve Indien på.
    Jeg vil klart anbefale Daramsala, men lidt uden for byen ligger der to mindre byer ca. 5 min i auto, kan ikk huske navne på den, men de er ret hyggelige. I daramsala er der gode muligheder for trekking og få et indblik i det tibetanske liv. Jeg var virkelig fascineret af Himalaya…;O)

Jeg Har også været i Goa, men må indrømme at jeg blev lidt skuffet, men det kommer selvfølgelig også an på hvad man søger. Der er masser af mulighed for at feste i Goa, priserne er dog en del højere end i resten af Indien, derudover er der også god mulighed for at leje en scootere og køre rundt og se Goa.

Jeg ville anbefale at I tog lidt længere sydpå til staten Kerala ved Alleppye og lejede en husbåd, man an sejle rund i Backwaters som minder om Venedig bare 10 gange større. Der er utrolig smukt og frodigt i den stat og det er klart en af mine yndlingsstater i Indien…

Men glæd jer rigtig meget, og jeg kan kun varmt anbefale Indien efter at have boet og rejst der i 6 måneder..

HIlsen Angela

Anonym Kristoffer B

I er for nice, mange tak for rådene!

Vi har besluttet at rejse med Aeroflot, så den russiske charme må vi vel bare tage med. 😉 Vi har jo heldigvis sparet en hel del penge ved at rejse med dem, da vi gerne skal retur til Danmark fra Tokyo Narita lufthavnen engang i Maj. Og det kan vidst ikke gøres billigere:)
    Men vi vælger at tro at Aeroflot bruger anerkendt udstyr på deres udenrigsruter:)
    Har i nogle erfaringer med Air India og Southern China Airlines er et råd eller to rigtig godt!

Hvad er det præcist Khajuraho er, og hvor langt er der fra Delhi? Har du været omkring Varanasi i sydøstlig retning fra Delhi. Er Amritsar foruden Golden temple værd at se. Dine beretniger fra Spiti Valley lyder fantastiske, hvad er transport tiden derop og hvor meget tid skal man sætte af til en længere afstikker?

Paranj Ganj i Delhi vil vi helt klart drage nytte af :), men vi har samtidig hørt, at bydelen Main Bazar i Delhi skulle være et fremragende sted at finde billige overnatnings muligheder, da der er stor konkurrence blandt de forskellige guesthouses. Er det et område du kender noget til Angela? 🙂 Din ide med rundvisning af tideligere gadebørn lyder bare super fedt, det er helt klart noget vi vil overveje. Du skriver, at man kan nå Himalaya med en bus snildt og let fra Delhi. Men ved du nogenlunde hvor man ender? By the way tak for rådet:)
    Backwaters lyder fedt, hvad tror du transport tiden fra Delhi løber op i?

Endnu engang tak for rådene!

Hvis nogle har gode råd til Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja, Taiwan og Japan er i meget velkomne til at dele jeres oplevelser med os. Da vores rejse også går der forbi!
    På forhånd tak
    David og Kristoffer.

Anonym Anonym

angående “ikke sikre” flyselskaber i EU, så er det rigtigt, at deres maskiner skal være godkendt til flyvning i EU, men det er den enkelte maskine. Derfor kan selskabet sagtens have andre maskiner, som blot ikke flyver i EU. Aeroflots track record i Rusland er ihvertfald ikke særlig imponerende, men de er billigere end alle andre selskaber

Anonym Anonym

husk på at Indien er et kæmpe land og det bedste råd er altid, at man ikke skal forsøge at nå for meget på for kort tid.
    Så vidt jeg husker, så er Main Bazar “hovedgaden”, hvor de fleste guest houses ligger i PaharGanj. Det er rigtig hektisk, men skal samtidig opleves. Synes selv det var mere behageligt at bo på gaderne ved siden af Main Bazar. Et andet råd er, at man tit ankommer sent til New Delhi og taxierne forsøger ofte at snyde ved at køre jer til et guest house i et andet område, hvor de får kommision. En mulighed kunne være at blive kørt til den nye banegård, som Main Bazar åbner op til.
    Khajuraho er et stort tempel kompleks med masser af fantastiske erotiske udskæringer (f.eks. er der en sjov udskæring med en mand og en hest!). Det ligger et godt stykke vej fra Delhi men på samme strækning som Agra (Taj Mahal) og kan føres videre over i Varanasi (hvor jeg ikke har været) eller kombineres med en tiger park.
    Jeg var som sagt meget skuffet over Golden Temple, men mange synes det er virkelig fedt (skal siges at min kæreste er blond, hvilket tiltrak meget irriterende mandlig interesse). Derudover er der grænselukningen med Pakistan, som er sjov at overvære pga det “people watching” man kan gøre. Ellers synes jeg som sagt at den lille kongelige gravplads, som jeg desværre ikke kan navnet på, var klart det bedste.
    Spiti Valley kan opleves med udgangspunkt i Manali, som jeg mener, du kan nå med en natbus fra Delhi. Bo på Apple view guest house i Manali, der er intet luksuriøst over det, men der er helt rent og familien er helt fantastisk og det er billigt. Ejeren har samtidig kontakt til en som arrangerer ture til Spiti Valley. I skal nok afsætte 5 dage til en tur fra Manali og rundt i Spiti Valley. Man kunne evt. lave en tur fra Manali til Shimla via Spiti valley, som nok vil tage 7 dage. Det skulle vist være muligt at paraglide for billige penge i Manali, hvilket kun kan være en fantastisk udsigt.

Anonym Angela Blach

Hej Igen…
    Main Bazar, er ved Paharnj Ganj.. I skal bare sige til chaufføren i rickshawen at I allerede har en aftale med et hotel og har booket et værelse, ellers vilde helt sikkert vise jer et “godt og billigt” sted..;O). Så på den måde slipper i for at de vil vise jer et hotel og I kan gå rundt og se de forskellige hoteller, men tag aldrig det første, brug lidt tid på at se hotellerne og prut endelig om prisen… Jeg kunne rigtig godt lide det område og synes ikke at det var alt for hektisk, men der er masser af liv men var også vant til at bo i storbyen Chennai.

Jeg må indrømme at jeg tog flyet(Kingfisher) fra Delhi til Goa og derefter en bus til Kerala.. Så ved ikke hvor lang tid det tager, men undersøg evt. toget. det tager nok lidt over et døgn..;O)

Forresten i Dharamsala er der også en Tibetansk Børneby, som helt klart er værd at se, der er børn som lever i eksil og som nu er “forældreløse” efter at blive sendt i sikkerhed hos Dalai Lama…

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account