This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Linemik

Jeg skal af sted med en kammerat i 3 uger i februar (4. – 24.) med ankomst og afgang i Kuala Lumpur. Jeg har i 2003 besøgt Cameroon Highlands, Perhentian Island og Tamen Negara Nationalpark. Vi skal helt sikkert til Perhentian igen, men er der andre gode forslag, modtager jeg dem meget gerne. Også hvad der er i Kuala Lumpur og den den af Thailand der grænser op til…

Kan huske, dengang i 2003 at det var nemt at få massage af damer der gik rundt på stranden med kokosolie og tæpper, men kan ikke huske om disse kvinder også fandtes i Malaysia. Og hvis de findes, hvor så? I Bangkok var der er sted som de studerende massøser gav billig massage, findes også sådanne steder i eks. Kuala Lumpur?

Vh Line

PS hvis der er andre der skal samme sted i samme periode, er vi gerne interesserede i rejsefæller.

Anonym Anonym

Malaka er et rigtig fedt område med god stemning og gamle bygninger 😀

Anonym Linemik

Shit du siger noget, kan måske et eller andet sted godt huske noget om at de ikke var åbent hele året nu du nævner det. Øv det må jeg lige undersøge nærmere, det har jeg bare glædet mig helt vildt til.

Malaka har jeg set andre skrive om, det lyder måske som en god ide 🙂

Anonym MissAdventure

Jeg var der selv i juli… og er ret sikker på, at de fortalte derovre, at der er lukket fra ca. okt – 1. april… nu har jeg lige googlet lidt… og det ser altså ud til at være helt korrekt, at der er lukket i feb.
    Hvad med Langkawi på den modsatte kyst???
    Hvis I booker i god tid kan I få billige billetter med Airasia og så flyve fra Kula Lumpur til fx. Bali… det gjorde jeg her i juli….der er så lækkert på Bali…:-)

Kuala Lumpur brugte vi 4 dage på… og det var passende.

Anonym Linemik

Jeg har også googlet det, og jeg tror du har ret at der er lukket. Hvor er det bare ærgerligt, det var en af grundene til jeg ville til malaysia igen 🙁
    Nej vi vil ikke rejse videre med fly, men så må vi finde på andre gode ting at se. Har været på Bali, og det trækker ikke i mig at komme dertil igen.

Er der andre steder at snorkle i den del af Malaysia jeg skal?

Anonym Tine

Jeg var i Malaysia i midten af feb i år. Jeg var ikke selv forbi, men mødte da flere som var på Perhentian. Da jeg skulle dertil var der dog for høje bølger, pga jordskælv, til at bådene turde at sejle dertil, men ellers var der ikke problemer, så prøv at se når I kommer dertil. De lokale ved i hvert fald om der er lukket eller ej 🙂

Anonym Linemik

Jeg har fundet et sted der har åbent i februar, man køber en pakke med overnatning, morgenmad og snorkelture. Så det er muligt på en eller anden måde…

Anonym MissAdventure

Perhentian Island er da “lukket” på det tidspunkt… er det ikke først omkring 1. april at øerne er tilgængelige igen????

Anonym chr

Georgetown er et must i min bog. Masser at lave på Penang og masser af lækker mad.

Anonym Line Mikkelsen

Takker for svarene, jeg tror også penang og Langkawi er fede steder, det gør vi måske! Og nu har jeg endelig fundet ud af at der er steder på både lille og store ø der er åbne i feb! Det er SÅ dejligt, har skrevet med en malayer der arbejder for perhentian Island (fundet ham på facebook) 🙂

Line

Anonym Anonym

Tag ikke til Perhentians i februar – uanset hvad de lokale siger – de lever af at du kommer og lægger penge i deres forretning. Der er intet at lave udover at dykke – og det kan man ikke i den periode. Vandet er grumset pga vejret (det regner) så der er ikke noget at se 🙂

En af mine Malaysiske venner som eger en dive shop på perhentians er på ferie i Norge for tiden, netop fordi der er monsun 🙂

Tag til Pulau Sipadan og Pulau Mabul på Borneo i stedet!! Det er efter sigende bedre end Great Barrier Reef fordi de kun tillader 100 dykkere om dagen, men bestil allerede nu! Man kan bo for 75 kr pr nat i et twin room med tre måltider om dagen – det er den eneste måde at bo på øen på, men et super fedt sted!

Undgå Langkawi – der er for mange turister. Penang er SUPER lækkert og autentisk. Har selv boet der i 10 måneder og savner det helt vildt – især maden!

Der er ikke så meget at se i Kuala Lumpur – det er en storby som alle andre storbyer.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account