This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MarcusVogt

Hej allesammen!
    Jeg og nogle andre fra min klasse er i gang med at lave et projekt om hvad der får folk til at rejse. Så hvis i kan fortælle mig hvad der får dig/jer til at rejse vil jeg blive rigtig glad for det. Altså er det fordi i vil slappe af og nyde friheden, eller er det fordi i vil ud og opleve forskellige kulture. Og hvilke lande rejser i til?

Tusinde tak på forhånd!😄

Anonym Jacob

Personligt vil jeg bare væk fra vores forstummede lille land og dets indbyggere.

Danskerne har mistet livsglæden og lysten til livet, set sig sur på alt og er blevet panisk angste for at det de har skal blive taget for dem hvis de blot smiler til nogen på gaden

Anonym Borris

Det der får mig til at rejse er egentlig bare det at komme væk fra dagligdagen, så det hele ikke bliver så ens.
    Det at man bare kommer væk, så man kan sige at man har været på ferie, er også fedt.
    Jeg vil ud og opleve de forskellige landes kulture, og bare slappe af. Ferie er det bedste jeg ved.
    Jeg vælger typisk at rejse til de varme lande, da jeg slapper bedst af i varmen.

Anonym Susan

Jeg giver dig ret Borris

Anonym Borris

Tak

Anonym Susan

Det var så lidt

Anonym Borris

Nej det betyder meget

Anonym Patrick

Jeg er nok generelt meget enige med Jacob, dog er det hårdt at skære alle danskere over en kam, men danskernes normer og tildeles også vores kultur, er blevet åndsvag, pegende og smålig. Om grunden så er politisk mudderkastning, vores tag på indvandre, eller at vi har for meget gråt guld.. etc. skal jeg ikke kunne sige. Men lysten og tilliden til at snakke med andre mennesker uden for ens omgangskreds, er væk for de fleste. Håber i finder grunden til dette i jeres opgave, for tror generelt mange rejser mod en kultur som er mere venlig og imødekommende, dels fordi de er vant til turister, men også fordi det er en positiv folkemængde, som ikke nødvendigvis bekymrer sig om hvem der tog det stykke kage, som man selv skulle have haft.

Anonym helleklm

Jeg rejser fordi jeg synes det er enormt berigende at komme væk og få nogle nye indput engang imellem. Se noget man ikke ser hver dag, og få en masse oplevelser i bagagen. Jeg synes det er spændene at se de forskellige landes kulturer, levestandart, og opleve natur, dyr og adrenalin fremmende oplevelser som jeg ikke kan få i Danmark.
    Jeg synes samtidig det udvikler en som menneske og giver en masse god energi.
    Jeg rejser efter vejr på det tidspunkt jeg har mulighed for at rejse, og på hvilke oplevelser jeg kan få det pågældende sted.
    Derudover spiller der self. også en rolle hvor meget man får for pengene.

Anonym David Sylvest

Det er en rigtigt godt spørgsmål, jeg er fuldtids rejsende og vil prøve at forklare hvorfor.

Jeg rejser af flere grunde, en af dem er at jeg har fundet ud af at det der betyder meget for mig er gode oplevelser. Jeg kunne vælge at bosætte mig Denmark, og købe alle de her genstande men de har i virkeligheden ikke nogen betydning for mig, men gode oplevelser og gode minder har.

En anden ting er at udvikle mig selv, når du tager afstand fra det system vi bliver lært at leve efter så hvem er du så? – hvad vil du egentligt? der er en kæmpe personlig udvikling i det og jeg er begyndt at danne mine egne holdninger og mening som ikke tager udgangspunkt i hvad jeg er er født ind i.

Jeg tror hvis du spørger mennesker i 60+ aldern, hvad de fortryder at de ikke gjorde mere, så vil du nok ikke høre “arbejde hårdere”, eller “købe en federe bil” du vil nok få svar som “Rejse mere”, “leve livet mere”, “gøre mere” og nogle af os mener at rejse er at leve 🙂

Frihed betyder også utroligt meget for mig, og den har jeg når jeg rejser. At vågne hver morgen og tænke “hvad har jeg lyst til?” og så gøre det. Der er selvfølgelig en del praktiske ting i min situation da jeg rejser på en meget stramt budget, men når alt kommer til alt er jeg min egen herre og kan gøre hvad jeg har lyst til. Jeg lever ikke mit liv efter mit job eller hvor mit hus er eller andre praktiske ting, jeg er fri!

Lad mig vende den om og sige, hvorfor ikke rejse? – der er en hel verden derude med ufattelig meget at se, prøve, høre, røre og opleve. For mig personligt virker det lidt underligt at sætte sig for at leve ens liv i en fiske bovle, når der er en hel verden derude.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account