This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Malene Skjold Mikkelsen

Jeg skal ud på en længere rejse, som starter i Afrika – dernæst Sydøstasien – og slutteligt New Zealand.

Og jeg er simpelthen i vildrede mht. visumansøgninger, da jeg ikke mener, at jeg kan være den første, der er kommet på ideen om at rejse spontant. Jeg vil helst ikke planlægge for meget forud, men det er bare sådan, at mange lande kræver returbillet – så vil det sige, at jeg altid skal vide, hvor og hvornår jeg rejser videre??? Det, synes jeg nemlig, er meget ærgerligt? Så hvad har I andre gjort?

Alle gode råd og tips ang. visum er så hjerteligt velkomne!

Og på forhånd tak, fordi du deler dine tanker, som sikkert er mægtig nyttige for mig!

Anonym David Sylvest

Det kan bestemt godt være en jungle, men det er muligt! F.eks da jeg kom til Tyrkiet, søgte jeg blot i tyrkiet om visum til Iran, da jeg ankom til Iran søgte jeg Visum i Iran til Indien osv. I cambodia søgte jeg visum til Australien, I Laos søgte jeg Visum til Vietnam osv. du fanger nok pointen 😉 du søger bare i det land du befinder dig i, de har helt sikkert en ambasade for det land du vil til og hvis ikke, så kan du måske søge omkring det på nettet. (gjorde jeg med hensyn til Australien).

Jeg har kun haft 1 afslag indtil videre og det var da jeg var i Iran og gerne ville ind i pakistan, jeg kæmpede en lang kamp og den pakistanske ambasade i Iran endte med at sige til mig at jeg skulle tage tilbage til danmark for at få mit visum til Pakistan, hvilket ikke rigtigt var en løsning for mig, men så finder du bare en anden vej. 😉

håber det hjalp lidt?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account