This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mia.Kjær

Hej alle:)

Jeg ved godt det er meget forskelligt, men hvor meget skal man ca påregne hvis man vil rejse mellem 4-5 måneder. fx to måneder i asien, en i afrika og to i usa??

Bare sådan et ca beløb?

Og hvad er billigst at rejse med?

Håber nogle kan hjælpe:)

Knus

Anonym Perry (send_flere_penge@hotmail.com)

Det er jo svært at sige.
    Hvilken rejseform bruger I?
    cykel, bil, bus?
    hvoran bor I?
    Hostel, hotel, telt?
    hvad lever I af?
    sushi og alkohol, lokal mad og vand?
    Hvad skal I opleve?
    læse bøger på stranden, dykke, rafte, trekke?

Du kan bruge alt fra 60 kr. om dagen til 1000 kr. om dagen alt efter hvad du gerne vil.

På en rejse på 1 år brugte jeg over 200.000 men det er inkl. alt (flybilletter, indkøb før turen, mad, hostel, oplevelser). Jeg brugte mange penge på oplevelser men boede billigt og drak kun alkohol en gang imellem.

Men en tommelfingerregel kunne være 10.000 i gennemsnit om måneden + flybilletterne og hvad i skal have af tøj og rygsæk etc.

Anonym Anonym

Hej..

10.000 er en god tommelfingerregel. I kan ikke klare jer for 60-100 kr i asien. Ikke i gennemsnit. Så skal i virkelig spare på alt. dvs bo i de mørkeste små rum og spise mad fra gadekøkkener. Jeg vil sige at i har gjort det godt hvis i kan klare jer for 5000 i måneden i Asien. I skal huske at leve. Og husk på at der kommer transport og shopping omkostninger. sidst jeg var i Bangkok kostede det knap 100 kr i Taxi ind til centrum fra lufthavnen!! Og man kan ikke lade være med at shoppe lidt og købe nogen souvenirs.. Men det er klart at hvis i med Asien mener Indien eller Cambodia er det væsentligt billigere end Thailand og Malaysia.
    I USA koster det vel cirka det halve af hvad det koster i DK. 2 måneder i USA vil også give en del transportudgifter.

Hellere have lidt for mange penge end lidt for lidt. Det gode ved at backpacke er jo at man er fri og kan være impulsiv.

Ha en rigtig god tur!!
    MI

Anonym Mia.Kjær

Tak for dit svar:)

Men altså.. mht til asien, så regner jeg med at kunne bo og spise for mellem 60-100 kroner om dagen.

Dog er jeg meget i tvivl om hvad alt koster i Afrika og usa.

I Usa vil vi både besøge sydamerika, men også et par uger op langs østkysten.

Har du nogle erfaringer med hvad ting koster i usa og afrika?

Anonym Michael

Hey..

jeg tager selv afsted i 5 mdr om 14 dage.. Vi skal rejse rundt i sydamerika, USA, NZ, OZ og 14 dage på fiji!

jeg regner med alt i alt at ramme omkring de 90 000 – 100 000 kr! (flybillet er medregnet ca 20000)

Go tur!

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account