Dette emne er tomt.

• Forfatter
     Andreas Hansen

Hej, jeg tager på interrail næste år i Østeuropa. Jeg mangler nogle gode råd til, hvad der er must see i nogle lande. Jeg har selvfølgelig kigget lidt på nettet også. Landene jeg mangler lidt svar på er:

Tjekkiet – Polen – Slovakiet – Ungarn – Slovenien – Kroatien – Serbien – Makedonien.

Makedonien tænker jeg at vi skal til Ohrid, nogle gode råd der? angående bus dertil fra skopje? eller taxi? billigst og hurtigste løsning.

Yderligere spørgsmål:

Hvordan er togforbindelserne i de lande?
      Nattoge, fungere det fint med at sove i dem?

Lidt svar er en stor hjælp, på forhånd tak !

Tine

Nu er det en del år siden at jeg har været på de kanter, men jeg vil alligevel komme med lidt tips til lidt forskellige seværdigheder 🙂

Jeg har dog ikke været i Polen, men har længe haft et godt øje på landet. Auschwitch ville jeg klart besøge for historien, selvom den er forfærdelig! Krakow skulle være rigtig hyggelig og så tjek Tatra bjergene ud, det er muligt at campere gratis der, hvis du skulle få lyst 🙂 Soca Valley i Slovenien skulle også være smuk 🙂

I Tjekkiet kan jeg anbefale Prag, der er mange smukke og gamle bygninger 🙂 derudover er pravcicka brana også rigtig smukt, Krkonose Mountains og Český Ráj (Det Bøhmiske Paradis) kan også anbefales, men det er efterhånden mange år siden jeg var der, så ved ikke om det er lige så fedt i dag, men mon ikke at det er? 🙂

I Kroatien er der jo Plitvice Nationalpark, som skulle være noget helt særligt! Ellers skulle Risnjak Nationalpark også være smuk.

Jeg ved ikke hvordan det er at sove i nattog i Europa, men har prøvet det i Asien og der var det helt fint, så mon ikke også at det er det i Europa?

Jeg håber, at det kunne bruges
        Tine – http://aworldofbackpacking.com

Jesper

Hej Andreas Hansen.
          Jeg vil anbefale dig, at tage ørepropper med til nattog/ene. Jeg har læst, at èn havde fået støbt øreproppperne til vedkommendes ører.
          Jesper

Hej Tine.
          Er det rigtigt hvad jeg har læst, at skulle være farligt, at rejse med tog på noget af strækningen fra Beograd i Serbien til Skopje i Makedonien?
          Jesper

Jesper

Hej Tine.
            Jeg stiller følgende spørgsmål her for Andreas og andre kan få glæde af dit svar.
            Er det rigtigt hvad jeg har læst, at det skulle være farligt, at rejse med tog på noget af strækningen fra Beograd i Serbien til Skopje i Makedonien?
            Jesper

Tine

Hej Peter.

Hvad jeg har læst, så skulle det ikke være mere usikkert end andre nattoge. Selvfølgelig kan der ske noget og man skal tage sine forholdsregler og holde sine værdigenstande tæt på kroppen, men jeg ville ikke have noget i mod at tage den tur 🙂

Jesper

Hej Andreas.
                Det ser ikke ud til ifølge De Serbiske Jernbaners hjemmeside, at toget kører fra Beograd til Skopje i øjeblikket.

Køreplanen for ovennævnte strækning er gyldig fra 12 juni til 10 december 2016 ifølge The man in seat sixty one

Jesper

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account